Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

nog steeds die info's /.. ff modje berichten

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Je kan ons ook oproepen om vanaf nu GEEN berichten meer te plaatsen in het MTF.

Geplaatst:
Probleem!

Op 20 januari peper (Cayenne) gezaaid. En nu al:

Niks mis mee zou je zeggen. Toch wel: ze gaan veel te goed. Die kan ik echt niet tot medio mei binnen houden.

Dus zonet maar opnieuw gezaaid ...

Kan je die, misschien, stekken? Dat levert vertraging ong. 1 maand...

Geplaatst:

krijgen die planten 24 uur per dag licht? Ze zijn zo groot! Mijn pepers gaan nu net hun tweede echte setje blaadjes maken en zijn eerder gezaaid!

Geplaatst:

Dank voor de tips. Mijn berichtje (deze dus: https://www.moestuinforum.nl/topic/12088-klaagbank-3/page/66/#findComment-246591) was eigenlijk meer bedoeld als "klaag" en als verkapte waarschuwing: "zaai niet te vroeg!". Ik had er een smiley bij moeten zetten.

Ik heb ze nu getopt. Toch denk ik dat de 3 maart zaai ook nog ruim op tijd is, en nog niet onhandelbaar groot vóór midden mei.

Suus: opgekweekt onder LEDs, 12 uur per dag aan.

Daarna op 14 feb (een kleine 4 weken na zaaien) verspeend naar pure potgrond, en naar deze plek (richting ZO), zonder bijverlichting:

IMG112751871423932539.JPG

(foto 14 feb)

Ze staan daar dus wel lekker. Door het dubbel glas en de licht weerkaatsende lamellen is het een soort minikasje, met een redelijk goede verhouding tussen licht en warmte. Warmer zetten geeft snellere groei, er moet dan wel voldoende/meer licht zijn om fileren te voorkomen.

Geplaatst:

Keurig hoor!

Geplaatst:

Heb ik weer ben ik tijdens de normale lessen even buiten aan het lopen zie ik in het milieu straatje van school wat rook omhoogstijgen was eerst witte rook daarna pik zwart ik maar even een sprintte getrokken om te kijken wat er aan de hand was en zoals ik dacht container met rest afval staat in de fik ik naar binnen gesprint en een brand blusser gehaald en ondertussen. De brandweer gebeld willen die niet komen omdat ze eerst bevestiging wilde van de hoofd BHV'er van school ik geprobeerd over het hekje heen te klimmen met brandblusser maar was geen suc6 helaas ! Ondertussen kwam de hoofd BHV'er ter plaatse en lichte meteen de brandweer in het is allemaal gelukt gelukkig maar de schade is redelijk beperkt gebleven . Alleen heb ik last van astma dus nu de hele tijd aan het hoesten was weer een leuke dag

Groen

Geplaatst:

Vandaag zijn bijna al mijn preizaailingen gebroken. Ze stonden in een pot waarin te weinig grond zat. Geprobeerd te verpotten maar het hele zaakje viel op zijn kop. Hopelijk gaan ze et toch nog doen, maar ik vrees et ergste

Geplaatst:

Morgen met mijn moeder naar het ziekenhuis hopelijk is alles goed.

Geplaatst:

Sterkte Angela.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Dank je, gelukkig was het goed er zat een knobbeltje in haar borst blijkt vocht of een ontsteking kapsel te zijn nog van de operatie vorig jaar.

Is weer een hele opluchting.

Geplaatst:

Fijn Angela

Geplaatst:

Er blijft geen afrastering bij de kippen over, met al die takken dier erop gegooit worden met zagen

Geplaatst:

Pffffft, sta stijf van de zenuwen. Heb net m'n oudste hond (13) voor een operatie naar de DA gebracht (perianaalkliertumor). Valt niet mee om zo'n beest daar achter te laten en hij heeft al zo'n verlatingsangst

Maar de DA verwacht dat hij de tumor goed weg kan halen en meestal zijn het goedaardige tumoren, dus daar houden we ons maar aan vast. Wordt rond 14.00 uur gebeld hoe het gegaan is. Dus nog een paar uur door stressen

Geplaatst:

Beterschap voor je hond, is wat een zware operatie op oude leeftijd.

Even over mezelf klagen, dat ik van alles moet doen maar niets gedaan krijg. Schop voor mijn eigen kont geven ...

Geplaatst:

Betrschap voor het hondje!,

Maar wil even klagen over mijn paprika's. Of liever gezegd over paprika's die weigeren op te komen? Ruim twee weken geleden gezaaid. Van de 24 zijn er zes op gekomen. Een week later nog es wat gezaaid, daar is ook nog niks van opgekomen. Tsssss......luie groente!

Geplaatst:

Ocharme dat hondje...we duimen mee voor een spoedigherstel en een goede afloop

Geplaatst:

Mijn -ruimte maken voor de rolstoel en krukken- opruimers hebben vorige week ook een plankje opgehangen in de keuken... met de boormachien.

Daarvoor een stekker uit het stopcontact gehaald en er blijkbaar niet weer ingestoken.

Hieraan zat een stekkerdoos... en in die stekkerdoos zat de stekker van mn schouderhoge volgepropte vriezer.

Alles ontdooit... alles... alle oogst van afgelopen jaren, soepen etc, veldvarkenvlees, fruit etc etc etc etc etc.

Mijn onafhankelijkheid voor de komende 6 weken is nu behoorlijk ondermijnd. Rekende echt op de inhoud van die vriezer... dan had ik ook niet elke keer mensen nodig die boodschappen voor me moeten doen...

Heel erg... heel heel erg...

Geplaatst:

Ooh Erny...

Dat klinkt inderdaad als om te huilen

Hopelijk wil de verantwoordelijke de vriezer voor je uitruimen en minimaal een paar keer boodschappen voor je doen

Kan me heel goed voorstellen dat je je daar goed k*t om voelt en waarschijnlijk ook boos

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Net gelezen dat Gemma boodschappen wil doen

Geplaatst:

Jootje, de Oda en mini white bell van mij komen volgens mij van jou af. Bij mij willen ze ook niet. "Schwanz" van het forumproject gaat prima. Misschien toch iets misgegaan bij oogsten of bewaren van het zaad?

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ach Erny, wat vreselijk balen en zonde. Hopelijk valt er toch nog iets te redden.

Gelukkig las ik dat de reddingstroepen al gemobiliseert worden

Hond Max gaat gelukkig goed, ze vonden alleen ook nog een groot groeisel n z'n keel op z'namandel, dus ook dat is gelijk weggehaald. De DA dacht dat het waarschijnlijk ook goedaardig was maar het is voor de zekerheid toch opgestuurd.

Geplaatst:

Even klagen dat de frisse lentelucht verpest is door verstikkende stinkende kippenstrontlucht

Geplaatst:

Jane Doe, hoe meer ge er in roert hoe meer het stinkt, nooit van een wasknijper gehoord?

Moet dat ook eens gaan doen, uitmesten en dan wat bentoniet er over strooien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.