Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Nee is ook een antwoord wanneer ze je vragen de planten te verzorgen. Na het tegelgeintje en gezeur om de bak plus gedoe met de hoveniers zou ik er niet twee keer over na hoeven denken om daar water te gaan geven. Ze regelen maar een ander.

Geplaatst:

Nou dát sowieso. Dat je er überhaubt nog water wil geven als ze echt zo erg zijn ! snap ik niks van.

Moet ik er wel eerlijk bij zeggen en je helaas ook vragen : hoe erg ben je zélf ? We horen( lezen ) het nu allemaal van 1 kant he ?

Ik moet gelijk aan die rijdende rechter dingen denken. Sjonge. wat heb ik dan een heerlijke buren ( en gelukkig geen koophuis )

Geplaatst:

Zoals ik het lees was het watergeven het eerste dingetje. Daarna kwam de rest pas.

Geplaatst:
Anna als je die bak van het dak haalt, komt er waarschijnlijk geen einde. Zullen steeds wat vinden om te zeuren.

Dat denk ik ook. En zelfs als je de bak mooi afwerkt of camoufleert met leuke planten zullen de buren wel blijven klagen. Zulke buren wil je niet hebben. De beste oplossing is om dan zelf te verhuizen of het te negeren en eventueel terug te zeuren over hun rookoverlast (met het risico op escalatie), maar dat bevordert het woongenot ook niet.

Zelf zou ik, als er niks over dakbouw in het woonreglement staat, de bak laten staan én de buren ook niet meer helpen met wat dan ook. Je zou ook de andere buren kunnen vragen hoe zij over de dakpompoenen denken. Waarschijnlijk niks, want deze zeurburen doen het graag zo voorkomen dat anderen er ook last van hebben.

Geplaatst:
Pfff even heel veeeeeel stoom afblazen De buren vinden een rechthoekige speciekuip met pompoenplanten op het dak van de schuur "achterlijk, idioot en luchtvervuiling". Dat laatste is nogal frappant gezien het beiden rasechte kettingrokers zijn (inclusief smerige keelgeluiden), de rooklucht komt gewoon door de ventilatie mijn huis binnen en buiten kan ik ook niet niet in de rooklucht zitten. Ook gewoon niet op een normale manier er iets van kunnen zeggen. Toen ze het voor het eerst zagen een maand geleden denk ik, extra hard door de tuin roepen wat dat nou weer voor achterlijks is. En dan elke keer als ze horen dat ik in de tuin ben nog even iets te hard een opmerking daarover maken. Niet rechtstreeks naar mij natuurlijk, durfde bijna de tuin niet meer in. En dan uiteindelijk van de week tegen mijn vriend zeuren. En als die dan vandaag nog even komt informeren over de 'overlast', krijg je dit: "het is toch te idioot voor woorden", "je hebt twee tuinen dus dan hoef je geen pompoen op je dak", "dan had je maar eerder moeten bedenken dat een pompoen zo groeit en 'm dus niet moeten nemen", "ik doe zelfs de gordijnen dicht om die idioot lelijke zwarte bak niet te hoeven zien" en "schotelantennes mag je ook niet op het dak plaatsen dus" en ga zo maar even verder. De bak die intussen al best groen wordt iets verder naar achter op het dak helemaal aan onze kant zetten kan ze ook niet milder stemmen, "die lelijke bladeren". En ze zijn niet de enige die het niet mooi vinden zeggen ze. Niets gehoord van de andere buren (die kunnen dat toch ook zelf wel zeggen lijkt me), maar wel een spontane reactie van een huis verder dat ze het leuk vinden. Dit soort kinderachtige gedoe, daar kan ik zo slecht tegen Zoveelste vage actie al.. Eerder al dit: vragen of ik (met krukken voor de boeg) de planten wil verzorgen tijdens hun vakantie van 5 weken en dan 2 dagen voor ze weggaan de hele schutting (20m+16m) en terras behangen met kleine terracottapotjes met nieuwe planten en nog even gras inzaaien, wetende dat er in de eerste week van hun afwezigheid al geen regen valt. Doen jullie dat ook voor je plantenoppas? Of beloven samen tegels te regelen en dan toch naar aanleiding van mijn tip die van de achterbuurman over te nemen, die lekker allemaal voor jezelf houden, en lekker nukkig lopen doen over eerder afgesproken zaken terwijl de hoveniers de tuinen al aan het omspitten zijn. Kinderachtig gedoe vind ik het. Mijn vriend wil geen ruzie en braaf die bak van het dak halen. Nou, ik weet het nog niet...

Ik heb ook diverse bakken op het platte bak staan en horken van buren. Regelrecht in je gezicht zeggen ze niks, maar klagen doen ze wel. Als ze in de tuin zitten klagen dat ze helemaal geen privacy meer hebben (door die 3 minuten per dag dat ze me op t dak zien in alle vroegte en ik hun geen blik waardig gunt), en dat ze pas kunnen afknippen als t op hun dak komt enz enz.

Het zijn echt zeer onaardige buren, maar onlangs hadden ze ons nodig. Er komt komende week iemand op hun dak werken en of ze ook op ons dak mochten staan. Ook hier een man die geen nee durf te zeggen en de lieve vrede wil bewaren, dus ja hoor...... dat mocht.

Ze hebben voor in de tuin de rozenstruik "gesnoeid" (lees takken compleet afgehakt omdat ze iets over hun plaats hingen) Andere rozenboompjes geknipt, takken van de overhangende struik geknipt. Wij hebben ook actie ondernomen en een halve schutting geplaatst, en zijn erg voorzichtig met onze mooie boompjes en struiken.

Jammer, maar het is niet anders.

Sommige mensen kunnen nou eenmaal de natuur niet waarderen.

Geplaatst:

De brief is geschreven..de tekst ongeveer zo dat we zijn brief in goede orde hebben ontvangen. Dat we begrijpen dat de takkenwal zijn a.s. werk zal hinderen en dat we natuurlijk tot zijn beschikking staan om het weg te halen.

Ik liep met die brief op zak en dacht als ik hem dan zie dan...

En toen zag ik hem, en met het oude Franse spreekwoord in gedachten: Ben ik een vrouw of een eend? ben ik op hem afgestapt.Met de mooie Franse teksten uit de brief heb ik hem uitgelegd dat we natuurlijk willen opruimen maar dat dat nu nog niet gaat.

De man was zo blij als een kind: "nee natuurlijk geweldig, wat ben ik blij, ja najaar is prima, weet je wat we doen, we gaan hem herstellen maar dan zo dat hij niet meer om kan vallen, ik vind hem ook mooi, zo natuurlijk voor de vogels en de egels..."

Nou opgelost

Ineens een onverwachte afloop (blij voor je)

Geplaatst:

Ja hè..ik ben ook blij. Er zit heel wat beestwerk in en er groeit ook veel hop en klimop op...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandalistische ekster zat gaten in m'n tomatenkasje te pikken En nog protesteren ook toen ik hem wegjoeg

Geplaatst:

ben gister uitgelachen...door puberkraai en paps/mams...

dat beestje zat in mijn capucijnerkooi (heeft wsnlk de onderkant van het net opzij/omhoog getrokken) en heeft toch minimaal 30 peulen leeg gegeten en kon de terugweg niet meer vinden; paps/mams zat te kijken op de stok boven het net

toen ik m eruit liet hoorde ik ze grinniken...ká...lekká puh...

Geplaatst:

nog een...staat er in de krant dat je kersen kunt ontpitten met een kopspeld in een kurk...dat werkt dus niet (hebben ze zelf niet geprobeerd mi)

zó gaat het veel beter: https://www.youtube.com/embed/TmybF5PyiI4

Geplaatst:

Pittige kersenlessen!

Geplaatst:

Bah, ik baal zo!

Vorig jaar had ik te veel snackkomkommer planten. Dit jaar besloot ik er maar 2 te zaaien. Helaas zijn ze alletwee dood gegaan.

Vorige maand nog een zaadje gepoot, en ik had al een mooi plantje wat ik langs de schutting had gezet. En nu, nu is mijn plantje weg

Echt helemaal weg. De buurman is morgen jarig en die wilt natuurlijk de tuin tiptop netjes hebben en ik denk dat ze wat onkruid onder de schutting hebben weggetrokken, en daarbij dachten ze natuurlijk dat mijn komkommerplantje onkruid was. Ik vind het zo jammer!

Misschien maar bij een tuincentrum kijken of ik nog een snackkomkommer kan scoren.

Geplaatst:

Dat is idd zonde van het plantje. Hier in de tuincentra's vind je geen plantjes meer (was kippenvoer gaan kopen en viel me op dat er niks meer van plantgoed is).

Parijse wortelen geoogst, wat een werk om die te schillen zeker als je ziet wat voor een beperkte wortel je in de plaats krijgt.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wat heb je nog steeds niet gegeten (uit eigen tuin)?

Nog geen tomaat, geen komkommer, geen snackkomkommer.

Mijn enige snackkomkommer van dit seizoen (had er vorig jaar óók teveel ) is aan het composteren, de vier gezaaide kaskomkommers waren ook al mislukt, de buitenkomkommers beginnen nu pas vruchten te maken.

O ja, olijfkomkommers zien bleek en groeien langzaam, nog geen bloei.

Dus gedeelde smart is halve smart Winters.

Geplaatst:

Hier ook nog geen enkele rijpe tomaat (vroege rassen), komkommer en olijfkomkommer en muismeloen doen ook amper iets paprika's zijn wel al groot maar nog groen. Hierbij het aan het stormen nu en de tomaten in de serre liggen voor de helft plat :s deur stond nog.open, niet slim. Zijn ze wel ineens gedieft zal ik dan maar denken. Vreemd jaar in de tuin dit seizoen.

Geplaatst:

Aaai, balen Geert! Misschien kan je je tomaten nog redden door ze een soort van te 'spalken'? Als ze geknakt zijn en niet helemaal afgebroken tenminste...

Hier ook nog amper wat rijp trouwens Meeste tomaten komen nu pas lekker in bloei, maar voor de blauwe tomaten is dat wel iets wat laat vrees ik. We gaan het zien. Snoeppaprika's bloeien nu ook pas (Snackkomkommer gaat ondertussen wel als een speer, maar wellicht is dat ook omdat dat een geënte uit het tuincentrum is. Hangen er nu zo'n 15 aan )

Geplaatst:

normaal loop ik altijd achter in het noorden. maar met buitentomaten loop ik dit jaar blijkbaar voor? hier meerdere heerlijke tomaatjes gegeten (waarbij deze post dus eigenlijk helemaal niet in de klaagbank hoort)

zou de droogte er dan iets mee te maken hebben? aangezien de rest van het land zo extreem droog is geweest en hier niet.

Geplaatst:

Ik ben dus helaas niet de enige waarbij het met de komkommers niet goed gaat.

Klopt dat je in het tuincentrum weinig plantgoed vindt. Ik was nog even naar de intratuin geweest, ik zag alleen wat peperplantjes (met trieste pepers) en wat tomatenplantjes, maar echt mooi zagen ze er niet uit..

Nou ja, volgend jaar toch maar weer extra veel zaaien dus. Overschot aan plantjes kan ik natuurlijk ook weggeven.

Geplaatst:

Ik zie allemaal leuke foto's langskomen op FB van Castlefest nu baal ik dat ik niet ben geweest vandaag

Geplaatst:

Hier nog één Angela, en waarschijnlijk komt er morgen ook niet van.

Geplaatst:

Pffff, zojuist flink wat meeldauw ontdekt. In mijn courgettes en pompoenen. Heb een courgetteplant al uit de grond gehaald omdat die behoorlijk was aangetast, maar de aantasting is flink groter dan alleen die ene plant. Kortom, morgen met water/melk spuiten en de ergste aangetaste bladeren nog verwijderen en dan hopen dat het zich niet verder uitbreidt.

Geplaatst:
Hier nog één Angela, en waarschijnlijk komt er morgen ook niet van.

Nou ik had toch geen kaartje en de kassa's bleven dicht had ik begrepen maar zag er erg leuk uit op de foto's en mooi weer.

Geplaatst:

hier ook een prutjaar op de tuin. Tomaat, komkommer, aubergine, boontjes, pompoen? Vergeet het maar. Aardbeien hadden we daarentegen weer wel in overvloed, maar echt ELKE aardbei die je pakte bleek aan de onderkant volledig hol gevroten. Bah.

Geplaatst:

aargg.. zo'n dag waarop alles fout gaat. pols in de kreukels.

en de draadloze deurbel had weer kuren. stond er dus iemand in de regen voor de deur terwijl de bel het niet deed. af en toe werkt de bel niet. het lampje brand wel dus het lijkt alsof de bel gewoon werkt, maar geen geluid.

opzoek naar een nieuwe. eentje die wel betrouwbaar is en een melding geeft wanneer de verbinding weg is of de batterij bijna leeg is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.