Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
kan me niet voorstellen...

Ik wel. Volgens mij is dat geen potgrond maar pure turf kokosvezel dus, alleen om zaden te laten ontkiemen

aangepast door Gast

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Kokosvezel is het. Ik vind het wel fijn spul maar ik meng het in potten en bij het zaaien wel met potgrond. Ik gebruik het ook wel in de tuin om de kleigrond te verbeteren en strooi het soms om de plantjes heen als een soort mulch. Het verkleurd ook als het nat/droog is waardoor ik goed kan zien hoe nat de grond is.

Geplaatst:
Wat een bezopen nieuw systeem van puntentelling bij dat Eurovisie Songfestival. Ik vond de puntentelling altijd het leukste deel van het hele gebeuren, maar niet als het een miljoen uur duurt.

Ik snap gewoon de nieuwe verdeling niet. In een keer kan Polen met maar 2 punten (helemaal laatste) plotseling naar de achtste plaats springen. Hebben ze die stemmen allemaal in 1 pot gedaan, want dan hebben landen met heel grote buurlanden wel een zeer groot voordeel.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Waarvoor vond ik borage ook alweer leuk????? Weer een lading zaailingen er uit gehaald.

Geplaatst:

Hoi Speets,

"mijn gelderland" ligt precies op de splitsing van 2 rivieren en dat geeft wel eens een afwijkend beeld in het weer ten opzichte van de rest.

Gisteren was het tot ongeveer 2 uur een komen en gaan van buitjes waardoor je echt niet buiten wil zijn.

Het plaatje vond ik wel grappig maar het was vooral toepasselijk op deze (plaatselijke??) situatie

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Grappig, Indy...jij haalt ze weg en ik heb ze gezaaid! LOL

Songfestival....vroeger bleef ik er voor thuis......maar nu al een poos echt niet meer. Zie wel wat voorbijkomen, en hoe ouder ik word, hoe meer ik er niet van snap.

Ik denk dat we hoe dan ook geen kans maken. Net als met veel programmas ben ik bang dat er toch gemanipuleerd word.

Wat mij betreft schaffen we het tegelijk met het voetbal af!

Geplaatst:
Wat mij betreft schaffen we het tegelijk met het voetbal af!

sssttt...niet hardop zeggen zelfs als man ben ik het helemaal met je eens

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Voetbal mag blijven hoor!

Geplaatst:

Anderlecht

Geplaatst:
maar het was vooral toepasselijk op deze (plaatselijke??) situatie

Nou, laat die vraagtekens maar weg. Hier nog steeds maar af en toe een drupje. En in Groningen hebben ze ook al flink wat gehad, zag ik.

Klaag ...

En dan vannacht ook nog eens aan de grond kans op lichte vorst.

Klaag - klaag - klaag...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

ik zit vlak onder groningen en hier nog steeds amper regen. de buien trekken over maar er valt niets uit. er zit nog geen cm water in de regenton dus dat schiet nog niet erg op.

Geplaatst:

Hier kon je amper zien dat de stoep nat was, het waait te hard de regen waait over.

Geplaatst:

Was in Assen en op het TT circuit is toch steeds heel wat gevallen. Grote wolkenpartijen waar echt wel wat uit kwam. Gelukkig gingen er ook een aantal aan ons voorbij zodat het prima te doen was.

Prachtige luchten, wist bijna niet waar te kijken, naar al die mega mooie dure auto's of naar de wolken.

Geplaatst:
Voetbal mag blijven hoor!

natuurlijk mag voetbal blijven van TOTO

gr Adriaan

Geplaatst:

Eh ...

Even opgezocht of er een betekenis was.

Blijkbaar wel dus. Was niet echt de bedoeling hoor.

Mijn naam is Toon. Ik heb gewoon de eerste twee letters herhaald --> Toto

Misschien in het vervolg eerst eens kijken of er een betekenis is vooraleer ik iets verzin.

Om on topic te blijven: Mijn munt zit vol schuimbeestjes

Geplaatst:

Kolere!

Ben ik bezig met een lange update, moeten er 21 foto's gedownload worden, dacht, ga ondertussen wel effe buiten een peukie roken, kom ik terug...alles weg! Gewoon weg. Kwijt, foetsie! Jo is niet blij......morgen maar weer proberen!

Geplaatst:

Soms heb ik dat ook, maar dan staan ze ff in een andere map,die open stond

Geplaatst:

Ja, komt me bekend voor. Daarom kopieerde/schreef ik daarna de text eerst naar/in Word met de nrs van de foto;s erbij en vervolgens update ik dan in etappes, steeds met edit. Is me ook eens bij één van mn megalange updates van toen gebeurd.

Geplaatst:

Even een klacht over mijn vergeetachtigheid. Gisteravond toch maar weer de cv ingeschakeld, maar straal vergeten weer omlaag te zetten voordat ik naar bed ging. Het is nu lekker warm hier in huis maar wat een energie- en geldverspilling. Een bordje bij de trap plaatsen: is de cv uit?

Geplaatst:

klokthermostaatje?

todolijstje op je slimme tandenborstel?

Geplaatst:
Even een klacht over mijn vergeetachtigheid. Gisteravond toch maar weer de cv ingeschakeld, maar straal vergeten weer omlaag te zetten voordat ik naar bed ging. Het is nu lekker warm hier in huis maar wat een energie- en geldverspilling. Een bordje bij de trap plaatsen: is de cv uit?

Ik ben ook zo'n zeef. Mijn oplossing: een man die de cv optijd uitschakelt.

Een programmeerbare thermostaat werkt ook, die gaat automatisch naar de nacht temperatuur

Stommer is nog dat ik de cv in de winter ook wel eens vergeet aan te zetten. Natuurlijk kom ik daar vanzelf achter wanneer ik het koud krijg. Maar door ziekte warm ik moeilijk weer op dus het is beter ervoor te zorgen dat ik niet zo ver afkoel.

Geplaatst:
Maar door ziekte warm ik moeilijk weer op dus het is beter ervoor te zorgen dat ik niet zo ver afkoel.

hier hetzelfde probleem helaas ook door ziekte moet de vrouw zorgen dat ze niet afkoeld.

als het per ongeluk toch gebeurd hebben wij een infra-rood sauna, geeft volgens mijn vrouw een hoop verlichting

bij ons is het zowel een luxe als een noodzakelijk kwaad en gelukkig zijn ze betaalbaar geworden

gr Adriaan

Geplaatst:
Misschien in het vervolg eerst eens kijken of er een betekenis is vooraleer ik iets verzin.

Toto is anders ook een voornaam hoor. Er is zelfs een (Belgische) film "Toto le héros"

En dan is er ook nog de band natuurlijk ...

Geplaatst:
Maar door ziekte warm ik moeilijk weer op dus het is beter ervoor te zorgen dat ik niet zo ver afkoel.

hier hetzelfde probleem helaas ook door ziekte moet de vrouw zorgen dat ze niet afkoeld.

als het per ongeluk toch gebeurd hebben wij een infra-rood sauna, geeft volgens mijn vrouw een hoop verlichting

bij ons is het zowel een luxe als een noodzakelijk kwaad en gelukkig zijn ze betaalbaar geworden

gr Adriaan

infraroodsauna's zijn geweldig inderdaad! zou er graag thuis een willen. ze zijn er nu ook al in combi met de douche waardoor het geen extra ruimte in neemt. zeker iets om extra voor te sparen wanneer we de badkamer gaan verbouwen.

tot die tijd werkt een het langzaam opwarmen onder de douche en direct daarna warm aankleden ook redelijk.

Niet leuk dat je vrouw dit ook ervaart, maar de herkenning is wel fijn.

Geplaatst:

Mijn moestuin begint op een bloementuin te lijken. Veel is al doorgeschoten voordat het groot genoeg is

Zal wel aan de arme grond en het rare weer liggen.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.