Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Bleh ik had even een totale inzinking vandaag. Ineens vond ik alles veel te langzaam groeien, ik heb de bloemen niet op tijd gezaaid tov. de groenten, ik heb totaal geen verstand van tuininrichting dus het zal er straks wel niet uitzien, de indeling slaat nergens op, etc etc.

Halverwege kwam het bij me op dat ik aan het afbouwen ben met één van mijn medicijnen. En dat toen ik dat opbouwde ik ook steeds van die moodswings had. Oeps

Toen heb ik maar geprobeerd om mezelf aan mijn haren uit het moeras te trekken door naar de buurtmoestuin te fietsen, waar de vrijwilligers erg lief zijn en waar ik 'zen-klusjes' mocht gaan doen, zoals wortelkluitjes uit elkaar peuteren en lelijk blad afknippen. Dat hielp wel een beetje. Maar poeh!

En dan kwam ik tijdens het uitplanten van de voorgezaaide wortels - dat ga ik nooit meer in P9potjes doen, werkt voor geen meter* - ook nog twee kattendrollen tegen! Grrrr

*Ik ken het hele verhaal met het niet voorzaaien van wortelgewassen, maar dat moet hier wel vanwege de slakken. En vorig jaar had ik ze in wc-rollen, dat ging wel goed.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:

heerlijk herkenbaar

achter de feiten aanlopen

gaat het ene redelijk gaat het andere weer kl%te

nog geen 50% van de zaden wil kiemen

enz enz enz

heerlijk een hobby voor de geestelijke rust.....

but keep on smiling

gr Adriaan

door omstandigheden moestuintje een jaartje uitgesteld

bevalt prima

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

en nu m'n koffiezetapparaat kapot....

koffie48781463508852.JPG

gvd gvd

positief nieuws

m'n vrouw mag nu gaan shoppen

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Dankjewel Adriaan, en jij succes met je kapotte koffiezetapparaat! Geen koffie op zich is al genoeg om een slecht humeur van te krijgen...

Geplaatst:

Weer een Senseo?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

geen idee waar de vrouw mee thuiskomt

als er maar pads in gaan vind ik alles goed

ben de moeilijkste niet

ik zal aan foto posten als het eerste bakje er uit komt

gr Adriaan

Geplaatst:
Even een klacht over mijn vergeetachtigheid. Gisteravond toch maar weer de cv ingeschakeld, maar straal vergeten weer omlaag te zetten voordat ik naar bed ging. Het is nu lekker warm hier in huis maar wat een energie- en geldverspilling. Een bordje bij de trap plaatsen: is de cv uit?
klokthermostaatje?

todolijstje op je slimme tandenborstel?

Dan wordt het toch een klokthermostaat of wachten op slimme reinigingstabletten haha.

Geplaatst:

ik ben echt niet zo'n klager hoop ik

(kut genen van mijn vader ook ) had liever wat anders geërfd

mediamarkt heeft de pads-machines in de opruiming

alleen maar showmodellen op voorraad totaal geen korting

fuck it maar

en naar veel gedoe......

koffie263041463511005.jpg

lekker bakkie pleur

gr Adriaan

Geplaatst:

Dus oude machine doet het weer?

Geplaatst:

ja, naar veel gekloot met het ontkalkingsgedeelte

m'n vrouw vroeg of de machine lekte...

nee hoor ik heb de machine wat hardhandig gerepareerd

nu ben ik weer vrolijk

gr Adriaan

Geplaatst:

Nou, er wordt de laatste tijd precies veel geklaagd. Dan doe ik even lekker mee.

Vandaag niets in de tuin kunnen doen

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

als je niets in de tuin kunt doen omdat alles gedaan is....

heb je niets te klagen

gr Adriaan

Geplaatst:

Dan heb jij niet van dat stiekeme onkruid dat zich "verstopt" als je onkruid aan het wieden bent en weer tevoorschijn komt als je met de sproeier langskomt.

Geplaatst:

Heb ik ook hoor. Heb gewoon geen tijd om een paar uurtjes in de tuin te werken.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:
...van dat stiekeme onkruid dat zich "verstopt" als je onkruid aan het wieden bent en weer tevoorschijn komt als je met de sproeier langskomt.

Mijn onkruid verstopt zich tot de buurman vraagt "En wat is dat voor iets?" (dan heb ik "iets" per ongeluk laten uitgroeien tot volwassen plant... want geheel over het hoofd gezien)

Geplaatst:

Ach ja, wat is onkruid

Een tuinbuurman had eens een leuke bloeiende plant in zijn tuin en wilde weten wat dat was. Ik vertelde hem dat het fijnstraal was, eigenlijk een 'onkruid'. Had ik niet moeten zeggen: de plant werd meteen uitgerukt. Kennelijk opeens helemaal niet leuk meer

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Dacht dat ik hier uit het wild, leuke smeerwortel kreeg. Nu bij de bloei, blijken het allemaal vingerhoedskruiden te zijn

Lijkt toch sterk op elkaar toen de planten nog kleiner waren.

Staat mijn hele tuin vol met vingerhoedskruid. De bijen zullen blij zijn. Trek ik deze best nu al uit of kan ik wachten tot na de bloei (voor ze in het zaad schieten). Zo staan ze voornamelijk tussen de aardbeien. Ik weet dat de plant zelf giftig is maar ik veronderstel dat het geen kwaad kan zolang ik de plant niet te veel aanraak.

Linked Image

Geplaatst:

Vingerhoedskruid is volgens mij wel giftig, mijn moeder haalt dat altijd zo snel mogelijk weg uit de tuin ivm kleine neefjes en nichtjes...

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

Je moet het niet eten, maar verder zou ik het lekker laten staan voor de bijtjes.

Geplaatst:

Toto, mijn hond heet ook Toto, en is vernoemd naar het hondje in The Wizard of Oz. Vernoemen naar de popgroep had ook gekund, want 'Africa' is wel een van mijn favoriete nummers ooit. Dat het plebs niet snapt dat je jezelf niet naar een ordinaire loterij hebt vernoemd is niet jouw probleem.

Geplaatst:

Vingerhoedskruid inderdaad lekker laten staan, mooie statige bijenplanten, en niet opeten. Ik gok dat voor grijpgrage kinderhandjes een bos bloemen van de bloemist op de salontafel minstens zo giftig is, en dat is dus gewoon een kwestie van opletten en bij oudere kinderen uitleggen.

Geplaatst:

Mijn buurvrouw drilt mijn kleine buurjongetje gewoon om NIET aan mijn planten te zitten (we lopen vrij makkelijk bij elkaar in en uit, twee achtermoestuiniers, dat wil wel). 'Alléén op de stenen lopen!' 'T jochie is twee, maar hij weet het al precies

Geplaatst:

Had ik al verteld dat ik een pesthekel heb aan slakken?

Geplaatst:

Ik aan de kruisbesbladwesp, maar dit jaar krijgen ze bij mij maar barweinig kans

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.