Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Oh dat ziet er heel heftig uit, bah, enge toestanden toch met dat noodweer. Ik zal maar niet klagen dat mijn mooi bloeiende bieslook helemaal plat is geregend, want verder valt het hier reuze mee met het weer.

Geplaatst:

Hier uiteindelijk 1 heftige bui waar in een half uur 10mm uit viel, dus ik klaag niet.

Geplaatst:

Hier lijkt het voorlopig gedaan te zijn met de buien, de laatste was deze ochtend.

1 van mijn tomaatjes is gebarsten. Daar zal die regen wel mee te maken hebben. Het is de plant die vlak aan de opening van de serre staat.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Net weer een lange update gemaakt, met veel foto's. Op het moment dat ik vast de eerste foto bij mijn bericht wil zetten,

Pfieuw....alles weg. Dat is de tweede keer. Is er een limiet aan het aantal foto's?

Krijg er helemaal een sik van en word er behoorlijk narrig van!

Als ik weer wat beter gehumeurd ben, nog maar es proberen.....

Geplaatst:

Normaal is er geen limiet.

Geplaatst:

Even #klagen: gisteravond ging ik (gelukkig ) op slakkenjacht. Kwam er toen achter dat de beregening bij de pepers in de kas nog aanstond (sinds 16.30u). Dat was om ongeveer 23.15u Alles stond blank, tot een meter of tien het weiland in!

Hopen dat ik ze niet verzopen heb.

Geplaatst:
Pfieuw....alles weg. Dat is de tweede keer.

Balen hoor, zonde van het werk

Heb je het plan van aanpak van Erny gelezen op 16 mei? Dan ben je in elk geval niets kwijt als het mis gaat.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Nou gaat hier in de buurt al voor de 4e keer vanmorgen een knetterhard alarm af. Duurt telkens wel 5 minuten

Ik word er gek van

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Inderdaad ambetant, maar noodzakelijk.

2 jaar geleden ging toen we op vakantie gingen telkens het alerm af. Zo 4 vakanties op een rij. We dachten dat als het alarm een lange periode aanstond er telkens iets misging. Omdat de service van de alarminstallateur niet echt zo goed was, was het alarm niet vervangen toen we opnieuw weggingen. We hadden daarom het alarm boven uitgeschakeld (omdat de melding kwam van telkens dezelfde detector in een slaapkamer), maar het alarm beneden wel geactiveerd.

Resultaat: ingebroken en voor 2000 euro weg. Gelukkig stond het alarm beneden wel aan en zijn ze nog halsoverkop moeten vluchten. Onze buur heeft ze nog zien wegrijden. Zo zie je maar hoe volhardend ze zijn. Elke vakantie lang het alarm laten afgaan (waarschijlijk door tegen het raam te stoten zodat de latjes bewegen) om zo ervoor te zorgen dat bewoners het alarm eens uit laten.

Geplaatst:

Vanmiddag op zoek naar tortillachips, voor dat lekkere recept van Pippi.

Hele chipsvak afgezocht en van arren moede naar huis met chorizo-uienchips.

Pas uren later viel het kwartje: ik had in het Mexicovak moeten kijken

Geplaatst:

Nou... natuurlijk nix te klagen in vergelijk met de mensen die gisteren weer onweer en regen hebben gehad... Maar... het was hier wel bloedje bloedje benauwd zeg!!! Niet te hárden... 27 graden in de schaduw... poehee....

Gelukkig was het vandaag een stuk beter, lekker zonnetje (soms wat te heet) maar met een lekker windje erbij.

Geplaatst:

Speets, wat Jorieke zegt, naturel Dorito's of gewoon het goedkoopste huismerk. Vaak liggen ze ook wel bij de taco's en tortilla's, maar hoe simpeler (en goedkoper) hoe beter, want ze krijgen hun smaak wel van de kaas en de andere dingen. Was het wel te eten met die andere chips?

Geplaatst:

Is er soms iemand die mijn constante koppijn wil overnemen? Kan tegen een prijske hoor.

Dat duurt nu al een paar weken en ik moet zelfs overdag wat slapen om me wat goed te voelen.

Dzjue toch!

En daarnet nog tien eieren gevonden waar een kip op zat te broeden, maar er loopt geen haan bij!!!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ben je al bij de huisarts geweest? Dat duurt toch wel lang.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ik klaag omdat ik hier wou komen klagen maar Willy zijn probleem is meer klaagbaar dus nu voel ik me een aansteller

Maar goed, toch maar even: Ik was vergeten om bij 4 rode kolen een koolkraag te plaatsen terwijl ik weet dat die nodig zijn hier in de tuin. Dus die gingen al heel snel dood.

Daarna kwamen er veel mieren onder de kolen MET koolkragen te wonen, die graven flinke gangen langs de wortels naar beneden en zo komt de koolplant los te staan en slap hangen en gaat zelfs dood.

Dáárna heb ik wat andere planten die slap hingen zonder moeite uit de grond kunnen trekken, zonder mieren-snelweg langs de wortels, maar MET enorme engerling onder de plant.

En nu hingen er weer wat slap (ook van de witte kolen, bloemkolen, en spitkool, in andere delen van de moestuin), en daar zitten toch koolvlieglarven in! Ondanks de kragen

En dan hebben we de rupsen nog niet eens echt gehad....

Geplaatst:

De hele siertuin en 1 van de kippenveldjes volledig onder water. 2x meer als 50 mm regen kan het riool hier toch niet aan.

1 kippenhok helemaal blank staan. En het water loopt niet echt goed weg.

Gelukkig lijkt er weinig schade in de moestuin

Geplaatst:

Natuurlijk ben ik al bij de huisarts geweest, ik mag ondertussen al een halve apotheek pillen slikken!

Pijntjes hier en kwaaltjes daar.

Oud worden is niet erge zei mijn moeder zaliger, maar oud zijn!!!!!

Goed versleten zeker hé.

Geplaatst:

Jorieke, mijn eerste kolen heb ik onder een plastiek tunnel gezet gedurende ongeveer twee maanden, daarna de plastiek vervangen door een Ikea gordijn.

Nergens last van gehad!

Morgen moeten de laatste twee bloemkolen en de vier overblijvende broccoli's er aan geloven.

Dan kan er iets anders op dat stuk, boontjes???

Geplaatst:

@Willy, herr dokter zegt pintkes laten staan en water drinken.. Ik heb gezegd dat hij niet zo gemeen moest zijn

Paar broedeieren kopen via kapaza en de kip mooi laten broeden? Is dat een Amrock dame?

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Het is een Bresse die zat te broeden. Ik zou er wat Amrock eitjes kunnen onder leggen.

Enne, Herr Doktor heeft niets over die kasteelkes gezegd, eentje per dag mag! (schijnt)

Geplaatst:

@Willy, zou het zeker proberen er een paar bevruchte eieren van de Amrocks onder te leggen, weet je gelijk of de haan zijn werk weer naar behoren doet. Niet geschoten is altijd mis toch!

Als die hoofdpijnen niet overgaan toch verder laten kijken. Tot die tijd, Massage, warm bad, zonnenbril op, genoeg drinken en slapen, je kent de dril ongetwijfeld. Sterkte

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

hjier 7 dikke vette zwarte naaktslakken uit de krop andijvie gehaald die we gingen eten

(correctie: waren er 8 vond ik net bij het snijden )

Geplaatst:

Haha.... vandaar die slakstukjes bij je "wat heb je gegeten" verslag...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.