Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
@Claudia, is het niet een beetje laat om nu nog te gaan zaaien (ik kan het mis hebben hoor)?

Nee joh, perfecte tijd nu hoor voor de dingen die Claudia zaaide, niks te laat.

Ik durfde dat vroeger wel eens eerder te doen maar vaak met opgeschoten en verzwakte planten als resultaat - ik heb geen kas, mijn koude bak is rap vol en binnen schieten komkommers en zo te snel door. Het werkt beter om kleine maar nog groeikrachtige planten in volle grond te zetten - die slaan rapper aan en geven niet echt later oogst.

Geplaatst: (aangepast)

Gras, buxus, haag, hortensias, druiven bemest. Allemaal met per soort geschikte korrels (overschotten van vorig jaar opgemaakt). Compostversneller (biologische) in het compostvat gedaan. Paprikas uitgeplant.

Voor de rest nog wat treurig staan kijken naar de tomaten. Hadden door 1 koudere nacht in de veranda allemaal al paarse bladeren (onderkant) en stengels, wat niet zo erg is...maar nu ze buiten staan verschrompelen die paarse blaadjes wat wel zeer vervelend is. Hopelijk komt het goed weinig zin om tomatenplanten te kopen.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ben de strijd aan gegaan met de heggewinde die nu langzaam zijn weg naar boven aan het maken is, pffff net zo erg als zevenblad. Alleen heggewinde eten de kippen niet zij weten dat dit giftig is en laten het dan ook staan.

Verder door de aan houdende droogte alles water gegeven, nu maar hopen dat we de aankomende dagen een buitje krijgen.

Geplaatst:

Zaailingen in de buitenvensterbank gewaterd, kas gewaterd en alle potten ook maar.

2e helft van de voortuin onkruidvrij gemaakt.

De helft van 20 meter eikenhouten schutting/hoog hek in de verf gezet.

Al het gras gemaaid, rond de 2000m2 hoempf.

Randjes gras geknipt en om alle bessenstruiken geknipt.

Een enorme berg te verhakselen takken verzameld bij de hakselaar.

De wijnkelder (heuvel in de tuin) gras geknipt.

1 eend in de moestuin slakken laten eten.

Brandnetels onder de roos vandaan getrokken.

Hek naar de buurvrouw ontdaan van winde.

Geplaatst:

Met mijn zoon (11) mais gepoot. Hij had zaad van echte voedermais (die later ingekuild wordt

voor het vee)en ik had plantjes van siermaïs. De zaadjes van mijn mais waren voor geweekt een

nachtje , en in bloempotjes voor getrokken in compost , ze waren al +/- 7cm hoog .

Echt een JOEPIE !!!!!!momentje .

Geplaatst:

Alle veranderingen bewonderd. Twee uitgekomen bloemen, een zichtbaar geworden bloemknop, gegroeide kruidenplantjes..

Ik vind het leuk en eng tegelijk. Eng want wat als het toch mis gaat en alles weer dood gaat? Mijn rucola begint namelijk vreemde witte blaadjes te krijgen en groeit niet meer echt. De peterselie groeit nog wel maar ook een beetje wittig. De lavas kan ik zo optillen, het grootste stammetje zit niet direct in de aarde. Een bloemetje krijgt al verschrompelde blaadjes (te weinig water? te veel?). En ga zo maar door.

Eng!

Geplaatst:

Worteltjes gezaaid, zevenblad uitgetrokken (2 emmers), 1 border gewied en los geschoffeld, 3 duizendbldplantjes bij de 3 reeds geplante gezet, nog wat zevenblad uitgetrokken (1 emmer) en geveegd.

Mijn eerste gele roos bloeit! Mag ik een foto plaatsen?

You say witch like it's a bad thing...

Geplaatst:

3 dagen bezig geweest om mijn tuin geheel onkruid vrij te krijgen. Vanaf nu maar eens proberen bij te houden..

Ook nog gaas gezet voor mijn doperwten, capucijners en sugar snaps.

Geplaatst:

Tegen de kas aan een extra bak gemaakt om extra zaailingen kwijt te kunnen. De kas werd te vol wel de plantjes met vliesdoek afgedekt voor de nacht! Ik heb echt een gebrek aan ruimte!! Volgend jaar maar een paar bakken erbij maken en een stukje gras van de kids afpakken

Veel plantjes verspeend, onkruid getrokken in de kas. Een paar luizen van de kasplanten afgespoten, de druif gesnoeid en het snoeisel weer in potjes gezet. Binnenkort weer druivenplantjes om weg te geven

Alles wat je aandacht geeft groeit!

Geplaatst:

O.a. de bak schoongemaakt waar ik vorig jaar wat aardbeien had "geparkeerd"... en zoals ik al vreesde... is het nu een bak vól aardbeiplanten geworden ipv dat de aardbeien ergens anders heen zijn gegaan... Niet helemaal de bedoeling... maar ach... is ook ok.

Andere aardbeibak ook schoon van onkruid.

En de eerste aardappels gepoot.

Geplaatst:

Na twee weken niet op de tuin gewerkt te hebben, was het bijna dramatisch....zoveel onkruid.

Maar rap aan het week gegaan, morgen weer. Veel hoog gras met een hegge schaar korter geknipt, och mijn arme armpjes....spierpijn.

Maar met plezier ga ik morgen weer!

Geplaatst:

Oei, wat gaat het dan hard he.

Ik heb vandaag hout gehaald om een vloer in het tuinhuisje te kunnen leggen. Ik heb uitgeplante plantjes water gegeven en ik heb een stuk onkruidvrij gemaakt. Verder natuurlijk geoogst Vandaag een krop sla. Het smaakte heerlijk.

Geplaatst:

Was vandaag naar de Praxis geweest voor een extra zak potgrond. Zag dat er een bak was met allemaal zaadjes in de aanbieding; meteen wilde Rucola gekocht en gezaaid vandaag!

Geplaatst:

De allerlaatste berg wintersnoeihout verhakseld 6 stuctonnen vol, en er paden mee gemaakt,

De berm gemaaid en de greppel geknipt met heggenschaar.

Onkruid uit de stoep getrokken, alle stoepen en paden geveegd.

Bloemkoolplantjes in de tuin gezet

Tuin opgeruimd, maar weer eens gereedschap bij gereedschap en emmers en tonnen bij de tonnen gezet, op een gegeven moment staat de hele tuin vol en is er niks meer te vinden. Nu weer netjes dus

Een bak gemaakt voor een eenzaam kuiken die als eendenei de broedmachine in ging maar toch liever een kip was, hij is dus een week eerder uit het ei gekropen dan verwacht. Nu lekker onder de lamp, maar wel eenzaam dus ik heb hem een plumeau gegeven en een spiegel, blij dat ie is!

Patio helemaal aangeveegd, alle restanten van het hakselen op de composthoop gegooid.

Geplaatst:

Mijn bollen en knollen (lelies, dahlia's, gladiolen enz.) vlak voor de hagel naar beneden kletterde kunnen adfekken met plastic folie. Het hielp!

Darnaast kruiden geplant en zaailingen geordend en niet gekiemde zaailingen weer bij de aarde gegooid zodat ik er nieuwe potjes voor nieuwe zaadjes mee kan vullen.

Geplaatst:

Niet veel - wat onkruid weggehaald tussen de uien en de look.

Wat extra steun voorzien voor de doperwten.

Tomaten in de kas water gegeven, dan een rondje gaan joggen en bij terugkomst gemerkt dat het onweer dat me verrast had onderweg ook de kas goed bewaterd had - kan alles er weer een paar dagen tegen.

Geplaatst:

Mijn basilicumplantje van de Lidl (omdat de eigen gezaaide afgelopen weekend nog niet groot genoeg was om een feestje te faciliteren) kaalgeplukt omdat Alys Fowler zegt dat het moet en er pesto van gemaakt.

Uh om te verduidelijken, ze zegt dat de planten er zijn om te gebruiken en dat laten staan niet zo goed is voor de plant. Ik zag mijn plantje langzaam verschrompelen dus plukte hem maar kaal. Nu kan hij zijn voedingsstoffen gebruiken voor nieuwe blaadjes. Of om sterker te groeien.

Geplaatst:

Gisteravond en vanochtend eerste deel van de aardbeitjes in bakken gepland, deels ostaras die ik al had samen met ananasaardbeitjes en andere aardbeitjes die een verrassingssamenstelling zijn, allemaal vanop de mtfd . Peultjes in een bak uitgeplant, nu nog op zoek naar rijshout. en verder aan het plannen geweest waar wat te zetten.

Geplaatst:

De van Bit gekregen aardbeien en delphiniums in de tuin gezet. Mijn aardbeiveld is weer mooi aangevuld: Thanks

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

driekleurig viooltje dat overal in bakken en potten uitgezaaid was opnieuw opgepot met nieuwe grond en leuk in de tuin gezet.

Nog een paar stapstenen gemaakt in de borders met mooie natuursteenbrokken die ik elders in de tuin tegenkwam.

Lege bedden mooi glad geharkt dat was na de regen een eitje!

her en der goudsbloemen gezaaid in de tuin.

Geplaatst:

Ik heb vandaag de kas opgezet en op het terras gezet (moet even een manier vinden om deze goed vast te maken zonder) en een paar tomatenplanten en basilicumplanten in gezet. Verder heb ik een grote bak met 60L potgrond gevuld en daar mijn bloemkool in gezet en heb ik vandaag ook nog eens kropsla en rode bietjes in 2x 1 meter balkonbakken gezaaid.

Het begint een beetje op gang te komen. Einde van het weekend wellicht ook even mijn andere paprika- en tomatenplantjes buiten zetten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...