Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Paar dagen weg geweest, vandaag veel op de tuin gedaan, maar ik ga al achter lopen op wat allemaal te doen is. Morgen de hele dag dan maar, als het niet regent

Tomaten verpot / opgepot. Sla gepoot. Doek van de peultjes af. Rondje rupsen pletten. De meesjes kunnen het niet aan.

Geplaatst:

De kas gekuisd. Zevenblad stond er kniehoog dus wat gisteren niet door de pasta ging heb ik nu rigoureus uitgetrokken.

Paar tomaten en een peper in volle grond in kas gezet. Aantal courgettes van kas naar buiten verhuisd. Gewied.

Heul veul bloemen zaailingenspul uitgeplant. Gewied.

De eerste bezette kamers in het bijenhotel bewonderd. Gewied. Me verwonderd over de hordes ieniemienie lieveheersbeesjes die opeens de tuin bevolken. Geprobeerd ze uit te leggen dat ze in plaats van over de looppaden te kruipen, beter de luizen kunnen gaan opeten. Maar dat snapten ze niet...

Gewied, gewied en gewied. Water gegeven en oja, ook nog gewied.

Geplaatst:

1,5 uur onkruid zitten trekken, uiteindelijk nog niet klaar geraakt... Morgen de rest uitmoorden. Nog wat gezocht naar brandnetels voor mijn netelgier. Nog enkele tomaten aan de buitenlucht toevertrouwt en ook nog enkele courgetten. Ze begonnen te grootte worden voor mijn koude kas.

Geplaatst:

Ik heb planten water gegeven, spruiten van de spitskool geoogst (heerlijk, lekkerder en malser als broccoli spruiten, ik verbouw dit jaar geen broccoli meer) en een teek uit de kop van de tuinkat verwijderd. Ze liet dat rustig toe, terwijl ik toch hard moest trekken en haar huid flink meetrok om de hele grote teek er uit te krijgen, die zat muurvast.

Geplaatst:

hier ook onkruid wieden.

al zit er hier gelukkig nog niet veel. vervelendste zijn de distel achtige plantjes die nu boven komen, er zitten blijkbaar wortelstokjes in de opgebrachte grond. die graaf ik nu 1 voor 1 uit om vervolgens in de container te gooien.

Geplaatst:

Bij het huisje bezig gegaan vandaag, de moestuin overgeslagen, daar was het toch te warm.

Stukje "border"grond veroverd en daar één van de Delphiniums en de Hyssop van Bit neergezet, evenals de Maartse viooltjes van Piroska en de Grote Sneeuwklokjes van Jet. Aarde uit allerlei omstreken dus....

Selectief gras gemaaid, eerste rondje dit jaar, maar wel om de Pinksterbloempjes heen.

Paar Pinksterbloempjes in potje voor Piroska.

Buxus gemarteld... knip niet zo secuur, liefst bij schemering...

Mooie dag... bijna zwoele avond!!!

Geplaatst:

Wereldtuin daar in Groningen Erny!

Hier in Fr de eerste 7 tomatenplanten lekker diep ingegraven in de kas( er stond er al eentje) samen met plukjes basilicum.In 16 potten 32 pompoen en courgette`s gezaaid. Mais gezaaid, 3 soorten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ben vandaag wezen lopen door Amsterdam Plein 40 - 45 toen ik daar allemaal boompjes aantrof! Vijgen, appels, peren en kersen! Meteen voor een miezerige tientje een winterharde vijgenboompje gekocht die inmiddels al 9 vijgen heeft!

Geplaatst:

Water gegeven. Alles is superdroog.. nieuwe fruitstruiken geplant. Had een superkoopje. Zes stuks voor twaalf euro. Dat mag vaker gebueren zulke dingen.. de zwarte bes, de witte bes en nog iets moois..

Geplaatst:

Als pauze tussen het computerwerken door nog wat aardbeitjes een plekje gegeven, uitjes gepoot, stukje bonenkruid van op de mftd in twee gedeeld en opgepot, wat munt in een grotere pot geplant en wat sla gezaaid. En voor het eerst geoogst voor een lekker maaltje . Vanaaf als pauze ook nog wat water geven, kunnen de plantjes ook wel gebruiken.

Geplaatst:

spruitkool, sla en andijvie uitgeplant en slakken vermoord. Ik ben meer tijd aan kwijt aan die beesten dan aan wieden.

En de vorig jaar drastisch teruggesnoeide rododendronhaag bijgewerkt (niet uitgelopen, dode takken verwijderd).

Geplaatst:

Oh... had nog niet verteld dat ik er gisteren een hulpje bij had...

Enter Binkie!

Hij verveelde zich toen zn baas bij de buren aan de klets was dus kwam ie mij helpen:

IMG463912511398534358.JPG

IMG464113481398534359.JPG

IMG464257091398534361.JPG

IMG464367561398534362.JPG

Ongelofelijk fanatiek groef ie preciés de goede kant op... de wortels eruit trekkend met zn tanden... Hopen aarde tussen de achterpoten wegduwen...

Heel fijn zo'n mean graafmachien.

Geplaatst:

Veel gedaan vandaag. Lange dag op de tuin. Soortje peulen erbij gepoot. Soortje Erwten gelegd. Knolselderij gepoot. Gekropen door grote stukken tuin. Het onkruid loopt volledig uit de hand hier. Maandag verder kruipen. Op het complex gemaaid. Verdergegaan met de haag snoeien. Watergegeven, zaailingen opgepot, anderen omgepot naar maatje groter, anderen weer een maatje groter.

Doodop. Voldaan.

Geplaatst:

Wauw Erny daar heb je een hele hulp aan gehad De mijne kan alleen maar botjes en benen in de grond stoppen...ze denkt nog steeds dat daar hele bomen van gaan uitkomen...helaas nog steeds geen succes

Vandaag het gras gemaaid, toch nog maar wat planten die niet naar mijn zin stonden verzet en goed water gegeven. Was wel nodig met die wind die er vandaag stond.

De laatste compostbak is eindelijk volledig uitgezeefd geraakt, compost hiervan in de borders gelegd en de rest van de compostbakken omgezet

Geplaatst:

Haha Erny, ik dacht even dat je Biggles (de russel van mijn ouders) op de foto had gezet. Precies zo'n fanatieke terrier met graafverslaving. Arya kan er ook wat van, vooral bij plantjes die ik er nét in heb gezet

Vandaag veel geplant (en dus ook herplant ), onkruid geplukt, zaailingen opgepot, sla uitgeplant, sla en bloemen zaadjes gezaaid en wortelzaad voorgeweekt voor morgen. Gepeinsd en gediscussieerd over de beste plaats voor een cadeau gekregen druif. Waar is een zuidmuur als je hem nodig hebt?

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Hele grote portie asperges geoogst. De druif in de kas gesnoeid ( is dat niet een beetje vroeg?).

Alle wilgen geknot nadat we eerst gecontroleerd hebben of er geen nesten in zaten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...