Tania Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Tuinkers, snijbiet, veldsla en Red Salad Bowl sla uitgedund, en die uitgedunde kiempjes lekker op een boterhammetje met kaas gegooid Verder alleen maar water gegeven, eigenlijk, maar ik zag zonet wel dat m'n Baron von Solemacher zaadjes zijn gaan kiemen ^w^ Dat vind ik nog best snel voor aardbeitjes, agz ze 3-6 gezaaid zijn C:
Erny Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Parasolletje in de grond gestoken zodat ik in de schaduw de bak kon schoonmaken teneinde eindelijk daar de bonen te kunnen planten (grond was eindelijk weer genoeg opgedroogd).Was nog warm maar in etappes is het toch gelukt en staan de Rattlesnake bonen nu aan de stok.Rest volgt morgen.En Daslook voor moestuinforumlid geschept... ging lastig veel onkruid in die border maar hopelijk zetten deze knolletjes wel aan.
Piroska Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 2e zaai spekbonen in de grond gezet ( 1e zaai was volledig opgegeten door slakken) Alles gewaterd. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Heel veel potgrond in potten gedaan en een deel van de Capsicums in de tuin gezet en mijn nieuwe aanwinst in een gotere pot gezet (die kan je hier zien op o.a. de eerste foto blog/Stan/een_nieuwe_aanwinst_en_een_nieuwe_update_b-3921.html). De buurkidz van aardbeien voorzien(ze kwamen voor tomaatjes maar, die heb ik nog niet). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
RobO Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 todo:kersennet ophangenbessen josta plukken, en de rode bes en de aardbeitjessnijbiet plukken voor later wieden, denk ikschoffelen idemwater gevencranberrybonen leggen
Pauline Perenboom Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 Schoffelen, 6 kilo aardbeien plukken, bonen opnieuw gelegd net als doperwten. En proberen heermoesgier te maken, ben benieuwd! weblog: http://paulineperenboom.blogspot.com
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 onkruid geplukt,de laatste pepers geplant,de planten die onder het plasic staan gewaterd,her en der geproeft de kruisbessen zijn rijp maar de smaak valt een beetje tegen en mijn moeder heeft nog 5 kilo aardbeien geplukt maar er hangen er nog veel aan we hadden geen tijd om de rest te plukken.
RobO Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 gewied3 kg aardbei geplukt1 kg bessenpastinaak bijgezaaid ( )bonen gelegdheul klein beetje opgeruimdgeschrokken: halve jostastruik is opgesmikkeld door? ik gok op slakken
appelvrouw Geplaatst: 13 juni 2014 Geplaatst: 13 juni 2014 de kruisbessen zijn rijp maar de smaak valt een beetje tegen Ik denk dat de kruisbessen misschien nog wel wat meer op smaak mogen komen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 gewied3 kg aardbei geplukt1 kg bessenpastinaak bijgezaaid ( )bonen gelegdheul klein beetje opgeruimdgeschrokken: halve jostastruik is opgesmikkeld door? ik gok op slakken Josta kan heel goed door en klein leger rupsen kaal gevreten worden, duurt echt maar een paar dagen hoor. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Piroska Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Nog een paar tomaten en pepers in grote potten over gezet, gewied tussen de uien en aardbeien, aardbeien geplukt, peulen geplukt, gezien dat gisteren in de tuin uitgeplante pepers door slakken verwoest zijn, tomaten in kas gesnoeid, tomaten gewaterd. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 geschrokken: halve jostastruik is opgesmikkeld door? ik gok op slakken Josta kan heel goed door en klein leger rupsen kaal gevreten worden, duurt echt maar een paar dagen hoor. thnx, ja, dacht ik ook, maar ik kon er geen vinden, de vogels kunnen er niet bij vanwege het net...zal vandaag nog eens goed zoeken met de spiritusspuit
Jane Doe Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Verschillende bonen gezaaid, zijn als spertiebonen, snijbonen en droogbonen te gebruiken.
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 de kruisbessen zijn rijp maar de smaak valt een beetje tegen Ik denk dat de kruisbessen misschien nog wel wat meer op smaak mogen komen? Kan zijn maar ze vallen van de struik als je ze aanraakt
Tania Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Beetje staan wieden, staan staren naar al m'n kiempjes (alle aardbeitjes komen op, hoezee!), en m'n zaadjes georganiseerd. Dus die zijn overgegaan van een random plastic tas naar een trommel 8DDus van dit: Naar dit:
Jane Doe Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Stokbonen gezaaid en onkruid wieden. Grote sierbed klaar, nu nog kleine sierbed en rotstuin. Dan moestuin en ga zo maar door, onkruid wieden zonder einde. Wil een grasmaaier met opvangbak en geen mulcher, dan kan ik het gras om te mulchen gebruiken.
Bit Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Echt al uren bezig tomatenplanten dieven, snoeien, opbinden: fatsoeneren.
appelsientje 60 Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Heb vandaag een tweede poging worteltjes zaaien gedaan eerste poging was mislukt.Verder alles weer eens wat water gegeven geel blad verwijderd van de tomaatjes.Preien ga ik zo water geven staan nu nog in de volle zon. De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
dennislp Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 Flink wat onkruid weggehaald, met op de achtergrond live muziek (Indian Summerfestival) ! VoorNa > Planten kopen? Doe het bewust!
Kibas Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Ik heb hulp gehad van twee meiden. Ik zelf was te moe om veel te kunnen doen. Ik heb een beetje aangerommeld. Ik heb onkruid met de hand gewied, physalis (ananaskers) en golden pearls uitgeplant en met de tuinkat geknuffeld. Een van de meiden heeft een bed met wortels van onkruid ontdaan en me geholpen met oogsten. De ander heeft ook onkruid weggehaald en een stuk tegelpad gelegd, zodat we nu rondjes kunnen lopen
Piroska Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 halve ochtend tomaten aan het dieven geweest, snoeien, opbinden voor de zoveelste keer want ze groeien zo snel, stokken in de kas erbij geplaatst etc. Gewied door de hele tuin, gekeken of er al aardappels onder mijn keizerinnen groeien, viel een beetje tegen alleen mini's, OK ze blijven klein maar dit was wel heeeeel erg klein.1 knoflook uitgegraven, die viel weer mee, was een mooie grote! Over 2 weken oogsten.Alle potten met tomaten en pepers en bloemen gewaterd. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 goed geregeld! http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Limoen Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Tomaten gediefd en opgebonden en een aantal knofloken geoogst. Helaas zit er al flink wat roest op
angela († maart 2025) Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Tay berries, frambozen en kruisbessen geplukt.Een paar aardappels verwijders die ergens groeiden waar ik ze niet heb geplant. Maar daar kwam toch een leuke oost uit.Capucijners bij elkaar gebonden.En gewaterd.
Aanbevolen berichten