Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Onkruid gewied, tientallen tomaten gedieft, opgebonden en kiloos blad verwijderd zowel in de tuin als in de kas. Rode kool en spruitkool verplant naar het voorheen knoflookbed. Heel veel coloradokeverlarfjes van de aardappels geplukt, chinese kool, spinazie, andijvie en sla gezaaid, uitgebloeide peterselie verzameld voor zaad, rucola geoogst voor zaad, nieuwe rucola gezaaid, goudsbloemen geoogst om te drogen, van eerder gedroogde goudsbloemen calendula olie gemaakt ( aan het maken, dus duurt nog even) puppiehondenpoepjes geschept, in zwembad gelegen, boekje gelezen, broedbolletjes van de Hongaarse slangenlook te drogen gelegd voor enkele medeforummers.

Geplaatst:

Onderste bladeren van de tomaten verwijderd voor goede verluchting te krijgen.

Kleine kipjes laten buiten lopen om te wennen, ze zijn het wel rap gewoon hoor, twee weken oud en al een stofbad nemen.

Bessen geplukt voor de kleindochter en het veel te warm gehad.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

De kas ontploft nog met al dat groeiende groen.

Ik heb de peulen kaalgeplukt en uit de kas verwijderd.

Begon al erg geel te worden #volgend jaar de peulen buiten.

Verder heb ik de spruiten naar buiten verplaatst, zijn mega aan het groeien.

Ben ook flink bezig geweest met het plukken van tomatenblad.

De kas ruikt naar drop door de dropplant die er staat, ook dat is een behoorlijke plant geworden.

Blijft een bijzonder proces dat zelf zaaien en het zo zien groeien.

Het begeleiden en leiden van de planten vind ik erg lastig.

Mijn bamboe stokken zijn veel te dun en te kort. Tomaten vallen dan ook met stok en al om met wat pech.

Ik ga denk ik toch maar grotere kopen en ze er tussen prutsen.

Deze activiteiten heb ik gisteren avond gedaan van 20.00 tot 23.00 daarna werd het echt te donker.

Geplaatst:

Tomaten gediefd, geschoffeld, de druif gesnoeid (het ding zit helemaal onder de schimmels ondanks allerlei behandelingen dus due gaat er uit volgend jaar)

Mega augurken en rabarber geoogst

Geplaatst:

Het begeleiden en leiden van de planten vind ik erg lastig.

Mijn bamboe stokken zijn veel te dun en te kort. Tomaten vallen dan ook met stok en al om met wat pech.

Ik ga denk ik toch maar grotere kopen en ze er tussen prutsen.

Deze activiteiten heb ik gisteren avond gedaan van 20.00 tot 23.00 daarna werd het echt te donker.

Kunt ge niet een koordje vastmaken aan het dak boven elke tomatenplant?

Daar kunt ge dan de tomaten rond draaien, is veel stabieler dan stokken, zoek maar even op.

Ik heb daarvoor eerst een koord gespannen over de ganse lengte van de kas en daar hangen mijn tomaten aan vast. Die moeten het gewicht niet dragen, dat doet de stam wel, alleen maken dat ze niet omvallen.

Geplaatst:

Nou, niet echt vandaag maar eergisteren... Een courgette verplant, omdat deze te dicht op een andere plant stond... Hij lijkt het niet te gaan redden.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Haal de 4 grootste bladeren er ff vanaf dat helpt

en hij heeft 2 weken tijd nodig om zich te herpakken en weer courgetjes te gaan maken.

Geplaatst:

Een klavertje 4 gevonden .

Geplaatst:

kapucijners gepluk

doperwten geplukt

peultjes geplukt

kruisbessen geplukt

2 gele en 1 groene courgette weggegeven

de pepers, watermeloenen en komkommers water gegeven

En de komkommers weer een beetje in de goede richting geleid.

Geplaatst:

10 rupsjes van 4 spitskooltjes gehaald, ik vrees dat we deze niet meer gaan opeten. De rupsjes zijn al opgegeten door 1 van de kippetjes

Geplaatst:

8 kg rattes geoogst ivm vakantie en al wat gelige planten

2 kg josta en 1,2 kg zwarte bes

2,5 ons snaps

2 kg snijbiet regenboog

1e tomaatje merk onbekend

nog weer 12 knofloken thermidor

en dat alles netjes vewerkt en opgeborgen

Geplaatst:

Kevers van de pepermunt gehaald, onkruid gewied, plantjes uitgeplant en gevlucht voor de regen.

Geplaatst:

Stamboontjes uitgeplant en er een net over gespannen tegen de bosduiven en de kleinste kuikens die nog door de draad kunnen.

De kleinste bresse kuikens welke nog thuis zitten weer een halve dag verlof gegeven, tot het begon te regenen, dan moesten ze weer naar binnen.

Geplaatst:

Mijn stiefvader kwam langs met dozen vol moestuinplanten! Dat was mijn verjaardagscadeau omdat ik ze vanwege de aanrijsing niet zelf kon kweken. Ik ben helemaal verguld, gelukkig en blij!

Ik keek af en toe in mijn tuin naar de voortgang .

Geplaatst:

Gisteren m'n eerste verhoogde groentenbed gemaakt voor de aardbeiplanten.

Voorts de tomaten en courgetteplanten een goede snoeibeurt gegeven zodaig dat licht en lucht er wat tussen kan.

Oogst courgette, komkommer, koolrabi, sjalotten.

Geplaatst:

Nog wat courgette geoogst en de tomaten terug tegen hun stokken aangebonden. Gelukkig heeft de zware regenval van gisteren niet al te veel schade gemaakt.

Geplaatst:

lavendel gesnoeid.

ik werd door een van de buren voor gek verklaard dat ik de lavendel snoei in de bloei.

maar nu heb ik lekker geurende drooglavendel en hopelijk mooie compacte planten.

Geplaatst:

Water gegeven, lavendel snoeien moet ik ook nog.

Geplaatst:

schoongemaakt, aardbeien geknipt, nz spinazie geplukt, peulen ook maar

bonen bijgelegd, opkomst was 12 % of opeetfactor was 8,8

Geplaatst:

Peulen en erwten opgeruimd en de laatste geoogst.

Nog 6 sla-plantjes geplant.

oerwoud van tomaten wat gesnoeid.

Onkruid verwijderd.

Geplaatst:

Met de tuinbuurman gekletst, met de zwerfkat geknuffeld, lijstje aangevuld van wat ik feitelijk op de tuin heb staan, onkruid gewied, geoogst.

Geplaatst:

Onkruid plukken tussen de rijen mais.

Geplaatst:

Tomaten opgebonden, er waren er een paar geknakt door het gewicht

Geplaatst:

Eén van die van mij ging ook al bijna, dus ook opgebonden. Verder wat bonenplantjes uitgeplant, en drie overgebleven tomatenplanten maar in een pot gezet. Oh en WEER wat mannelijke bloemen van de komkommer gehaald.

Geplaatst:

kersen geplukt, net verwijderd, pffff uurtje in de regen

10 kg rosevals geoogst, 2 kg met veenmolgaatjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.