Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

buitenlamp opgehangen aan het clubhuis

mais gesnipperd voor compost, en asters, en onkruid, en snoeitakjes, en veul knopkruid

thuistuin geschoond, bollen geplant, gras gemaaid, in me vinger gesneden met stom stuk bamboe, boe bamboe

Geplaatst:

Gisteren:

Bietjes (verschillende) geoogst, venkelzaad geoogst + vers groen, omheining rond snijbiet gezet tegen reeënvraat, gras gemaaid 2x, wild rondgeknipt in de omgewaaide SnertAsters. Nog steeds courgettes geoogst, bonen geoogst (ook voor het zaad), kruiden geoogst.

En nu de bladeren weg zijn kan ik de pompoenen via de ranken terugleiden naar hun oorsprong waar wél een naambordje staat... Blijkt dat ik tóch de Naaktzadige heb! Misschien wel 4 zelfs.

Geplaatst:

Even naar de tuin geweest. Aantal halfharde of zachte zaken in de koude kas weggezet, eigenlijk alleen maar vanwege de overmaat aan nattigheid. Kasdeur gesloten , voor het eerst weer eens. Ding vangt anders wel erg veel wind mocht het echt gaan stormen vandaag of morgen. Wat zaken luw weggezet en verder wat opgeruimd tegen het wegwaaien.

Geplaatst:

Stuk vrijgemaakt voor Helleborussen(wie heeft er nog zaailingen?) en het blad van mijn twee grote Helleborussen weggeknipt. Enkele tomaten en veel pepers geoogst uit de kas..zo ook een flinke hand kruiden.

Maisstengels door mijn takkemachientje gegeooid en de stukjes zo op een berg op t permastuk ..de kippen zullen het wel verspreiden.

Dit alles gisteren..Vandaag nada

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ook morgen aan de badJet

In de tuin werd ik alleen maar van hot naar her gewaaid..wel een kip gered die over de beek was geblazen...

Geplaatst:

Opgemaakt voor de storm waarvan ze zeggen dat die vannacht komt.

Alle geoogste pompoenen binnen gehaald, tuintafel binnen gehaald, stoelen binnen gehaald, kas afgesloten, hout gehakt voor het fornuis, aanmaakhoutjes getsjopt , grote blokken hout naar binnen gebracht, andijvieplantjes in de bakken water gegeven.

Kruiwagen vol met molshoop ( wordt later potgrond) leeggestort onder een afdakje zodat het droog blijft.

Geplaatst:

Vanmorgen eens geprobeerd om al de larven van de koolvlieg op te graven welke mijn bloemkolen op vraten. Op de vier planten heb ik toch zeker vijftig larven gevonden en gedood, duimnagel en wijsvinger methode. Opgraven deed ik met een oude soeplepel, voorzichtig om zo weinig mogelijk nieuw aangemaakte wortels te beschadigen.

Benieuwd wat ze nu gaan doen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Een hele kom vol rijpe tomaatjes geplukt (ik weet nog niet of ze lekker zijn)

En de kompleet stukgewaaide bamboe opstelling voor de tomaten proberen te repareren.

Wanneer is het tijd om de groene vruchten er af te plukken? Wanneer geef je het op? Want ze rijpen nog wel, en ik was van plan om ze gewoon dood te laten vriezen maar als ze steeds gaan omwaaien en op mijn knoflook gaan liggen....

Wat doen jullie met buitentomaten?

“To plant a garden is to believe in tomorrow.”

― Audrey Hepburn

Geplaatst:
straks ff koffie doen en de 8! gojibessen plukken

Is dat de eerste keer de gojibessen te plukken?

ja, tot nu toe 3 jaar lang alleen takjes, stekels en blad met meeldauw, ik heb m gedreigd met rooien en ziedaar...

Geplaatst:

Ikook ikook gojibessen..hetzelfde verhaal. 2 bessen. Ik ga een feestje geven.

Verder in de jardinadetuin wat oogst opgehaald. Hetzelfde verhaal zou ik bij :teveel oogst en dan kunnen zetten. Niemand oogst i deze tuin. De aardappels en de uien zijn mij al toegevallen en zaterdag op de berus zei men: haal jij die pompoenen maar weg. IK heb al meer dan 80 kilo liggen...Uiteindelijk heb ik vandaag pompoenen, bieten, blette(snijbiet), kruiden en courgettes langs gebracht bij ouderen in het dorp. Best leuk

Geplaatst:

Vooruitkijkend naar het slechte weer heb ik vandaag het plastic van de tunnelkas gehaald. Mijn zoontjes heb ik een zak vol paprika's laten plukken waarna ik met een klein pijntje in mijn hart de fijne paprikaplanten uit de grond heb getrokken. Misschien hadden ze nog wel wat langer kunnen geven, maar de rits van de deur van de kas is stuk, dus ik kan hem niet meer goed dichtmaken. Ik ben bang dat het hele ding finaal kapotwaait bij de eerste de beste herfststorm...

Wel een leuk ding: mosterdplantjes zijn best goed bestand tegen een schoffelbeurt van een vriendelijke buur! Er komt best wel weer wat omhoog!

Geplaatst:

Ik heb een gojibesje aan een stekje van Jorieke ontdekt!! Verder vraag ik mij af of ze wel wortel gaan schieten. LOL

Geconstateerd dat de slakken graag de laatste babypompoentjes en babycourgettes opeten . Ze bleven er zo netjes van af.

Geplaatst:

Andijvie geoogst, en sla voor morgen.

1 braam opnieuw vastgemaakt.

De meloenperen nog eens bekeken.

Muur meegenomen voor de vogels.

Wat mest bij de perkel gegooid en hem al onder een emmer gestopt.

Frambozen gesnoeid, niet allemaal want de gele zijn nog vruchten aan het produceren.

Geplaatst:

Ik heb knoflook gepoot en gele braamframboos of hoe het in het nederlands ook heet (in het zweeds hjortron). Verder samen met de tuinhulp de bedjes met wintersla en winterandijvie onkruidvrij gemaakt en er tunnels met alvast 1 laag gaatjesplastic overheen gedaan, want de konijnen zijn nu actief geworden op mijn tuin. Ze waren wat te dicht op elkaar gezaaid, dus ik heb er wat tussenuit gehaald en in de kas gedaan. Verder een tunnel met een vogelnet gemaakt over de hertshoornweegbree heen, want ook daar beginnen ze al aan te knabbelen. Ze zijn vroeg dit jaar. Daarnaast heb ik geoogst, o.a. ananaskers, paarse tomatillo en gele courgette.

Geplaatst:

Blad de tuin in geveegd, halve verhoogde border aangelegd en toen was de batterij leeg

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Nu het hier wat kouder gaat worden, heb ik vandaag:

bietjes, rode kool, parijse worteltjes, lente ui, broccoli gezaaid. Kijken of het lukt, de worteltjes waren vorige keer aardig opgekomen wel raar model, maar smaakten toch goed, broccoli was doorgeschoten en kreeg allemaal kleine roosjes. (goed voor de soep). Tevens doen de sperziebonen, stoksnijbonen en de boerenkool het hier ook heel goed. Ben trots dat het hier in deze hitte redelijk lukt.

En in de kruidentuin rozemarijn, tijm, maggi, kervel gezaaid. Kruiden gaan super hier, net als al het tropische fruit

Geplaatst:

Ik heb bamboestokken cadeau gekregen die heb ik opgeruimd met wat hulp dingen waren echt lang. Ze staan nu tussen de masten om ze een beetje droog te houden.

Verder nog muizenmeloentjes geraapt, nu ik de olijfkomkommer voor een groot gedeelte heb verwijderd zag ik veel muizenmeloentje op de grond liggen.

Selderij geknipt en aan moeders gegeven.

En wat pepers weggegeven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...