Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weer flink lopen plukken en schoffelen, de tuin is al een stuk netter, maar nog steeds niet juf van het. Ik gooi er wat nieuwe (pot)grond overheen binnenkort.

Kreeg vandaag ook nog worteltjes voor mijn konijn... Veel te veel dus. Die ga ik even "natuurlijk" bewaren.

1240400_674767519246706_2127784577_n.jpg

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Erg origineel

Vandaag veel gezaaid/gepoot/geplant... Enfin veel, voor mij is het veel.

Lekker moe na het vele werk... Weer met kuipen aarde de ladder op en nadien met volle gieters.....

Een met een aangename temperatuur in de serre ( die staat niet de ganse dag in volle zon, vandaar. ideaal als het buiten meer dan 30 graden is... )

Verder twee nieuwe miekes gekocht vandaag en bij de "hoop" gezet... Kippenren wat hersteld zodat de legkippen niet meer op bezoek gaan bij de brahma's... auto's gewassen ook nog, die van mij was gebombardeerd....

Geplaatst:

2 oude regengoten opgehangen aan de palen van het hek. 1 voor slazaailingen (tegen slakken en ander ongedierte) en de andere is voor de aardbeitjes.

Koolrabi en rode kool opnieuw gezaaid, iemand had ze onthoofd. takken uit de tuin verzameld en daarmee een heerlijke pizza gebakken in de leemoven. Patio opgeruimd, er moet een terras aan komen met overkapping met druiven eroverheen, hmzz dat duurt nog even, maar dus.. patio vast opgeruimd. Op proef een paar peperzaailingen in de kas gezet bij de tomaten, die doen het goed, ben benieuwd of de pepers ook blij zijn hiermee.

Geplaatst:

Zaailingen van de tomaat naar grotere potjes verplaatst. Knotwilg gesnoeid en vooral heeeeerlijk in de tuin gezeten en genoten van t zonnetje

Geplaatst:

gebept

wat gewied (bijna vergeten hoe dat ook alweer moest)

tuinplan afgemaakt

gekregen lysteria geplant

molshopen gevlakt

raamopeners in de kas gezet, was al 30 graden binnen

Geplaatst:

Plantjes laten afharden in de zon. Wat gaan de mais en zonnebloemen hard!! Helaas is maar 1 soort mais tot nu toe gekiemd.

Verder heb ik hoofdbrekers over de kas en de aardbeientafels….

Geplaatst:

Sla plantjes in de volle grond gezet de peperplantjes weer buiten in de kas gezet lekker in de zon!

En toen was het genoeg ben door m'n rug gegaan dussss dat is afzien als ik straks pijnstillers heb ingenomen kijk ik wel weer verder!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Vrind H. met mn bosmaaier kunnen verleiden naar de tuin te komen. Hij heeft daar lekker mee rondgezwaaid en daardoor in een half uurtje gefikst waar ik anders uren mee bezig was geweest.

Toen kon ik 'm ook nog bezighouden met het verwijderen van wat boompjes, wilg en es, die in de weg stonden of scheef over het pad hingen na de stormen.

Katjes geknipt van de wilg en ook aan nieuwe buurvrouw gegeven.

Toen H. aan zn tax zat en de hof verliet ben ik naar de moestuin gegaan alwaar ik Fred heb gesteund terwijl hij noestig aan het spitten, ophogen, zand opbrengen, mengen was teneinde een mooie hoge baan met grond te krijgen. Uiteindelijk zijn we gevlucht voor de wel erg irritante muggen.

Geplaatst:

Ons bos een beetje uit gedund: 2 wilgen gekapt, 3 stapels gemaakt: 1. stammen voor stookhout, 2. dikke takken voor de pizzaoven, 3. berg met dunne takken voor de hakselaar voor paden in de moestuin. Meteen ook een stuk of 10 mooie takken weer in de grond gestoken als landafscheiding. Morgen gaat er een enorme populier om

Geplaatst:

Ronde 2,5 van het peersnoeien (snel nu het nog kan!): weer een paar rare takken naar beneden gehaald en eindelijk begin ik wat verandering in die takkenmassa te zien. Lang leve de telescopische stokzaag met 4 m steel . Perentakken fijngeknipt (geen hakselaar), bedacht waar ik een hugel ga maken om al het snoeihout te lozen.Ook bealgde en verweerde picknicktafel kaalgeschuurd, morgen beitsen.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst: (aangepast)

Grond van de kas uitgegraven en omgeruild met die van het (al bemeste) ex-koolvak.

aangepast door Gast
Geplaatst:

De oprit onkruidvrij gemaakt en meteen ook maar de voortuin opgekuist. Hortensia's 'Limelight' gesnoeid en wat graskanten afgestoken

Geplaatst:

Lange dag op de tuin. Laatste bedden Delhiniums gescheurd, opgeschoont, gemest, onder netten gezet tegen de fazanten die de slakkenkorrels wegsnoepen die daar liggen tegen de slakken die wel heel erg van de Delphiniums houden. Verder het gewoonlijke werk. Zelf al de 1e keren met een gieter in de weer geweest. Moet al niet gekker worden ( spinazie die boven staat werd droog ) en een hoop stekken ook.

Geplaatst:

Na de voortuin de afgelopen dagen onder handen te hebben genomen, ben ik begonnen met de achtertuin. Een van de vierkante bloempotten omgespit en aangevuld met aarde. Vervolgens paarse wortelen gezaaid. Ook baron von solemacher aardbeien gezaaid, maar deze blijven nog even binnen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

dag 4 van de border schoonmaak.

de border is weer schoon

heel veel wortelscheuten van de lelietjes van dalen verwijderd, vele emmers vol. wat een rotklus.

ook de wortelkluiten van de 2 hortensia's zaten vol met scheuten. die wortelkluit hebben we helemaal schoongespoeld en alle scheuten er voorzichtig tussenuit gepeuterd.

hopelijk overleven de hortensia's het. omdat de wortels zijn schoongespoeld heb ik bijna alle takken gesnoeid (gelijke snoei boven en ondergronds) dus ze zien er nu gruwelijk mishandeld uit.

morgen maar eens een dagje genieten van de tuin

Geplaatst:

Afgelopen weekend nogmaals tuinbonen geplant, aangezien ik even was vergeten dat vogels ook van tuinbonen(plantjes) houden. Ik had dus geen net geplaatst. Nu vooralsnog maar een lap Lill eroverheen gehangen

--------------------------------------

Django

Geplaatst:

DSCN550093201394526921.JPG

Hier ook hoor. Ik doe het zo. Fazanten vernielen nu echt alles wat ik poot. 1e rijtje staat. Volgende week de volgende rij.

Geplaatst:

Hier ook hoor. Ik doe het zo. Fazanten vernielen nu echt alles wat ik poot. 1e rijtje staat. Volgende week de volgende rij.

Dat is het voordeel van onze jachthond Fazanten en katten durven niet meer in onze tuin te komen.

Ik ga me straks naast de shalotten en ajuinen zetten...ernaar blijven kijken en met pure wilskracht ze dwingen te beginnen groeien!

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Vandaag mijn tuin opgeruimd alle ravage van de buizen verbouwing op geruimd

diepe gleuven van het kraantje dicht gemaakt en een beetje gelijk getrokken.

morgen probeert mijn tuinbuurman mijn tuin te frezen om hem weer een beetje egaal te krijgen.

mijn fruitbomen terug geplant die ze hadden verwijderd zodat het kraantje erdoor kon.

paar palen in de grond gezet waar straks de nieuwe frambozen mogen staan.

veder ff gesproken met de tuinburen hoe hun de buizenverbouwing ervaren hebben.

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...