Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Server crash 25 maart 2014

Jorg

Recommended Posts

De server is zoals jullie zien weer online. Als het goed is zonder dataverlies. Oorzaak van de crash is nog niet bekend.

Edit: 27 maart: Onder voorbehoud: we zijn opnieuw online. Wat is er gebeurd? Er was een hardware component kapot. Mogelijk waren de verminderde prestaties van afgelopen maanden daar een voorbode van. Het forum is gisteren verplaatst naar een nieuwe server, maar doordat de oude server met beperkte rekenkracht kon werken ging dat erg traag. Sinds vanacht zijn we weer online maar één van de databasetabellen bevatte nog enkele foutjes. Zodoende was het niet mogelijk om in te loggen. Als het goed is werkt alles nu weer naar behoren. Meld a.u.b. bijzonderheden, problemen en foutmeldingen.

haha ja, ik drie keer aan vrienden vragen "werkt moestuinforum bij jullie wel?". Na een paar uur heb ik zelfs een print screen naar de beheerders gemaild omdat ik me zorgen begon te maken Hoezo verslaafd?!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Vanaf 14.44 vanmiddag toen ik vandaag voor het eerst checkte kreeg ik de melding : "Unable to connect to etc." Een tijdje later kreeg ik de volgende melding:

Table './moestuin_forum/phpbb_sessions' is marked as crashed and should be repaired [145]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Anderhalf uur geleden nog steeds, toen Gravity gekeken en na anderhalf uur spacetravel is er weer Forum! Hoera!

Laadt inderdaad nog langzaam...

Onderstaande was hier te lezen:

============================================

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

Too many connections [1040]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

========================================================================

en later:

Ups! Google Chrome konnte keine Verbindung zu https://www.moestuinforum.nl herstellen.

Neu laden: www.­moestuinforum.­nl

====================================================

Nu omstreeks 00:23 is de verbinding nog steeds onstabiel en erg langzaam.

Sommige pagina`s willen helemaal niet laden.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Dit herinnert me aan de tijd van de inbelverbindingen, en toen waren we blij dat we al internet hadden, ook al ging het traag.

Terwijl we wachten kunnen we mediteren toch?

Niets is zo negatief of er zit een positief kantje aan, Moestuinieren zouden dat moeten weten.

Ben al lang blij dat het weer werkt.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Onder voorbehoud: we zijn opnieuw online. Wat is er gebeurd? Er was een hardware component kapot. Mogelijk waren de verminderde prestaties van afgelopen maanden daar een voorbode van. Het forum is gisteren verplaatst naar een nieuwe server, maar doordat de oude server met beperkte rekenkracht kon werken ging dat erg traag. Sinds vanacht zijn we weer online maar één van de databasetabellen bevatte nog enkele foutjes. Zodoende was het niet mogelijk om in te loggen. Als het goed is werkt alles nu weer naar behoren. Meld a.u.b. bijzonderheden, problemen en foutmeldingen.

Dank voor de vele mailtjes.

Nee, dat heb ik net gecheckt. Op normale tijd + 1 uur staan we, zomertijd is nog niet ingesteld...

Ik heb de mijne gewoon op west Europese tijd gezet, zonder het +1uur erbij.

Nu staat het bij mij weer goed.

Komend weekend in de gaten houden, wat er dan gebeurt.

Ik weet niet of het met de crash te maken heeft, maar ik merk dat berichten die ik al gelezen heb, toch bij mijn ongelezen berichten komen.

Oh en de servertijd is weer aangepast, misschien dat het daarmee te maken heeft, dit bericht komt ook niet onderaan te staan.

Ik zal het even rustig afwachten.