Geplaatst: 5 mei 201411 j Hallo, mijn naam is Wim , ik heb een moestuin van bijna 500m2, voor een groot deel ook bloemen,waaronder dahlia's en zinnia's. Uiteraard alles zelf zaaien , ook enkele dahlia's uit zelf gewonnen zaad, altijd een verrassingwat hier uit komt. Ik heb mij hier aangemeld omdat ik het leuk vind om te lezen hoe anderen hun hobby beleven.
Geplaatst: 5 mei 201411 j Welkom en we zijn gek op foto's(ook van bloemen en beestjes). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 6 mei 201411 j Welkom Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
Geplaatst: 6 mei 201411 j Auteur De foto's zijn van afgelopen jaar (2013), Cosmea, zaailing dahlia uit de Lady Darlene,moestuin in het voorjaar 2x en een foto van de zomer met zinnia's op de voorgrond.
Geplaatst: 6 mei 201411 j Hier wordt ik nu eens helemaal stil van zo mooi. Morgen ook eens wat wigwam takken gaan zoeken.
Geplaatst: 6 mei 201411 j Auteur Dank u, de wigwamtakken zijn bamboestokken uit de naastgelegen siertuin van de eigenaar van mijn moestuin,in het voorjaar zijn de bamboe's gesnoeid en de oude dikkere stengels gebruik ik weer voor de bonen.Tussen de stokken plant ik sla en spitskool, dat gaat prima.
Geplaatst: 7 mei 201411 j Als dat geen mooi grote tuin is, 'k wou dat ik er zo eentje had.En prachtig onderhouden ook. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 7 mei 201411 j Auteur Wat zien we op de foto's ? (woensdag 7 mei 2014)op foto 1: mijn moestuin na een regenbui 2: de tuin van achteren naar voren bekeken met op de voorgrond 180 van de 200 dahliaknollen 3: de aardappelen 3 dagen na de vorst van afgelopen zondag 4 mei 2014 4: Spinazie is geoogst, stond naast de doperwten, omdat de ruimte van de paden nu nog niet nodig is. 5: komkommerplantjes zijn gekiemd 6: Koolplanten, zijn begin maart buiten gezaaid en eind april uitgeplant. 7: Kopstek van de Fuchsia Voodoo, beetje stekpoeder eraan en ze groeien zo door. 8: Peterselie 9: Peulen Noorman, fors gewas wat grote malse peulen geeft en lang doordraagt. 10: Pioenrozen voor de snij 11: paprikaplantjes 12: sla en spitskool gaat prima tussen de bonenstokken 13: snijbiet Lucillus 14: Tagetes patula "Linaeus" , een bossige afrikaan, wel 50cm hoog met hele kleine bloempjes. 15: Thalyctrium flavum "Glaucum", vaste plant, vorig jaar gezaaid, dit jaar gaan ze voor het eerst bloeien ( geel) 16: de tuinbonen gaan 1 dezer dagen bloeien, gewoon buiten gepoot op 24 februari.
Geplaatst: 7 mei 201411 j Welkom!Mooie lap grond!Leuk om al die foto's te zien. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 7 mei 201411 j Auteur Tip: lege boterkuipjes, de lange zijden in reepjes knippen, de onderkant in een puntje, repen ca 1-2 cm breed, hierop kun je met een watervaste stift de namen van de plantjes schrijvenen deze in de grond bij de zaadjes / plantjes steken.
Geplaatst: 7 mei 201411 j Tip : hier zou je een blog van je moestuinseizoen maken : blog/. Dat is leuk voor anderen (en ook voor jezelf) om mee te genieten van je seizoen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 7 mei 201411 j Auteur Ook foto's van dieren, lees ik... wel mijn konijn heeft jongen, deze zijn 1 dag oud.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.