Geplaatst: 2 april2 Apr Afgelopen zondag 2x mooie Matteüs Passie uitgevoerd. Ik werd gisteren in de supermarkt ineens herkend. Dat verwacht je ook niet. Was echt super leuk om te doen. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 2 april2 Apr Oh tof, @Gitta . Je wordt nog beroemd! Zong je de solo’s? Ik heb heel lang klassiek gezongen, leer nu licht, uitdaging! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 april2 Apr Ik zong een solo als een van de vrouwen die Petrus herkend als leerling van Jezus. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 3 april3 Apr Echt een heel mooi broodje gebakken, het hoogste broodje tot nu toe. Speltbloem zuurdesem met anijs. Super gerezen, een jubel waard. Bedoeld voor de verjaardag van Lie, hij is gelijk met de Paashaas jarig.. 3 april3 Apr aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Woensdag om 12:213 d Toen ik vanochtend de slaapkamergordijnen opendeed, zag ik opeens het portable kasje in de tuin staan. Had man (die altijd heel vroeg uit de veren is) als verrassing voor me opgezet ☺️. Tomatenzaailingen staan er meteen in. Ook 2 zaadrollen en een biquino. Hij moest wel lachen want nog voor mijn eerste slok cappuccino stonden ze er al in. Normaal moet ik altijd een half uur wakker worden.
Geplaatst: Woensdag om 12:283 d Dat is nog eens een leuke verrassing @Dahli 😍Ik weet nog hoe blij ik was met mijn eerste kasje… al die nieuwe mogelijkheden dan hè!! 😍🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Ik had vandaag mijn neefje van 10 op bezoek. Hij heeft op school een moestuintje waarbij elke leerling een klein stukje zelf mag inrichten. Hij heeft vandaag (weloverwogen) 2 peper soorten bij mij uitgezocht. De Big Bomb en de Aji Mango. Deze blijven nog even bij zijn vader in de vensterbank tot na ijsheiligen en mogen dan zijn tuintje in. Hij was helemaal blij met zijn 2 plantjes en daar wordt ik dan ook weer blij van.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Wat leuk!Ik vind persoonlijk dat elke lagere school verplicht een moestuin zou moeten hebben, desnoods alleen een grote bak.Kinderen raken zo vreselijk de verbinding met alle leven kwijt...
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ja, leuk is dat. Bij mijn kinderen op school is dat 4 jaar geleden ook opgestart. Ieder jaar begin april wordt er van alles in gezaaid en gepland. Zo leuk als scholen dat doen. Heel leerzaam. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Dat zou een moois streven zijn maar als ik bij mijn kinderen op school zie hoeveel tijd erin zit van leerkrachten en vrijwilligers dan is dat voor de meeste scholen niet haalbaar. Dat is dan wel een volledige moestuin+koken maar het begon met een bak op poten en die raakte steeds vergeten.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Een vriendin van mij had jarenlang een heel leuke baan: moestuindocent bij de schoolmoestuinen in Amsterdam Zuidoost. Op die manier werkt het natuurlijk wel, een structureel programma met vakleerkrachten en lesplannen en materialen en een flink stuk grond. Grotendeels (denk ik) gefinancierd vanuit de gemeente. Maar we raken wel enigszins off-topic nu. Dus ik doe snel een jubel: mijn asperges komen weer boven de grond! Over een paar dagen eten we de eerste, nu al zin in!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.