Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Op 27 april 2011 dit topic gestart, en leuk het leeft nog steeds

Gisterenavond begon het hier rond 10 uur toch lekker door te regen.

En aangezien ik van alles had gezaaid in de moestuin was het meer dan welkom

Geplaatst:

Nu ben ik toch echt niet blij met die regen hoor. Begin van de maand had ik wat reuze doperwten en sugarsnaps enz gezaaid, die kwamen niet op, op 3 sugarsnaps stekjes na, dus ik voorzichtig graven, blijken de zaden gewoon veroot te zijn, veel te nat geweest. Dus ik gisteren opnieuw zaaien, hopende dat die wel gaan opkomen, en nu regent het alweer uuuuuuuuuuuuuuren, straks zijn deze OOK verrot doordat ze te nat worden en ik heb niks om het af te dekken Volgende keer maar weer gewoon voorkiemen en als stekje de grond in, misschien moet dat nu ook wel weer, zucht

Geplaatst:

Deregen is hier zomaar voorbij gegleden..op de buienradar zie je dat wij op de grens van de bui zaten...balen, want zo ziet mijn kruidentuin eruit..er komt niks op

IMG617515251395398096.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja, ik denk dat jij ook wel een buitje mag hebben, Jet!

Ik stuur het wel terug jouw kant op, was om 7 uur wakker, toen regende het al flink, en het is nog niet opgehouden. Ben er al weer klaar mee!

Geplaatst:

Hier regen, regen en nog eens regen. Maar hoef ik geen water te geven, behalve in de kas maar dat niet dagelijks dus.

Geplaatst:

nou ik ben die regen al goed zat hoor, het regent al vanaf 6.00 uur

hier . Ik vind het wel weer nat genoeg. Ik ga zo mijn gietertjes binnen zetten.

Ze stonden onder een regenpijp, om water op te vangen voor de plantjes en zaaigoed

in mijn vensterbank . Ik heb nu wel genoeg

Geplaatst:

Het is droog!!

Geplaatst:

Hier na een halve dag regen ook de zon

Hopelijk is m'n waterput terug wat gevuld... Ik moest me al behoorlijk diep bukken om de gieters te vullen.

Geplaatst:

Maar toch mag het de komende dagen van mij toch best af en toe een paar uurtjes per dag regenen Liefste natuurlijk in de vroege ochtend

Geplaatst:

Heerlijke regen vanmorgen !! Regenton is weer helemaal vol, ook de compostton een tijdje open gehad Ik werd er helemaal vrolijk van !!

Geplaatst:

Donders!!!! Dat was een harde donder... ....

De ramen trillen in de kozijnen... en er komt nog meer aan...

Oftewel... Onweer Hagel en Regen vandaag.

Kussentje voor de katten, buiten op de stoel:

IMG407517851395574485.JPG

Geplaatst:

Hier net ook een hagelbuitje. Snel mijn beitswerk de schuur in gesleept, was net op tijd! Straks nog een buiengordel, maar daarna weer droog. Kan ik mooi die tuintafel af krijgen vandaag

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Vraagje : Vanaf hoeveel MM is regen van betekenis voor de tuin?

Bijvoorbaat dank voor uw antwoorden!

Geplaatst:

Elke spetter telt mee in hoeveel water de plantjes tot hun beschikking hebben. Misschien snap ik je vraag niet goed

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Dat snap ik. Maar hoeveel mm is van echte betekenis voor de tuin naar een paar droge dagen.

Geplaatst:

Denk dat dat ook ligt aan wat voor grond je hebt?

Wij zitten bijvoorbeeld op het veen dus is altijd wel lekker nat, heeft dus ook niet veel regen nodig... Dat zal op andere gronden wel anders zijn... zand bv...

Denk dus niet dat daar een eenduidig antwoord op mogelijk is.

En het ligt er ook aan wat je verbouwd op je grond...

Waarom wil je dit weten trouwens? Vraag je je af wanneer/of je naar de tuin moet om water te geven na een regenbuitje oid?...

Geplaatst:

Nee nee Laat maar zitten Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval. Zat me gewoon af te vragen hoeveel mm er minimaal moest vallen om van betekenis te zijn.

Vanmiddag op de fiets gestapt en naar Bocholt gefiets langs de AA-strang. Alleen op de terugweg toch pittig wat regen gehad Pa en ma hadden het er van dat het thuis gehagelt en geonweerd had Dat gelukkig niet gehad op de fiets

Geplaatst:

"Holland", ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe vochtig of droog de grond (nog) is, welke soort grond je hebt en welke soort planten er staan. Bladgroente heeft naar mijn idee meer vocht nodig dan uien bijvoorbeeld. Als het al weken niet geregend heeft kan het beter de hele nacht zachtjes miezelen dan 1 harde plensbui.

Geplaatst:

Dank u wel voor uw reactie

Geplaatst:

En de afwatering is belangrijk. Als teveel water niet goed wegloopt kan een klein buitje al funest zijn doordat de planten te natte voeten krijgen. Wat ik wel weet is dat sommige zaden niet teveel water moeten hebben als ze nog moeten kiemen, ze kunnen dan gaan rotten, dat heb ik met mijn peulen, erwten en sugarsnap gehad, die gaf ik zelf ook teveel en heb ze opnieuw moeten zaaien

Geplaatst:

Dank u

Geplaatst:

Maart 2014 is vooralsnog een erg droge maand, en zal dat waarschijnlijk blijven.

Zie voor de lopende maand: http://knmi.nl/klimatologie/maand_en_seizoensoverzichten/maand_260_grafiek.html#neerslagkaart

Ik was nieuwsgierig naar de historische maandsommen per weerstation. Dat was wel even zoeken. Ik vond dit:

http://www.knmi.nl/klimatologie/maandgegevens/datafiles/mndgeg_344_rh24.txt

Deze is voor Rotterdam. Daarin zie je bovenaan ook de 3-cijferige codes voor andere stations. Even in de URL de code 344 vervangen door jouw code. Of je bladert er via http://knmi.nl/klimatologie/maandgegevens/index.html naartoe.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zo op Buienradar te zien kan Nederland vandaag wel wat regen verwachten. Ook wel weer welkom na een relatief droge periode

Geplaatst:

hier in Salland nog geen druppel, mijn wasje is heerlijk buiten gedroogd .

Ook nu lijkt er nog niets aan de hand, vannacht misschien ??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.