Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jumbo maakt moestuin belachelijk

Featured Replies

Geplaatst:

Dit is toch wel een erg vreemd reclame filmpje. Het roept om een komische reactiefilm.

En ik zou zeggen meld hem aan voor loden leeuw: http://www.trosradar.nl/sites/lodenleeuw/lodenleeuw2014insturen/

Waarom moeten worteltjes er allemaal hetzelfde uitzien? Dat groente die een beetje uit de standaard vorm vallen weggegooid wordt is pas vreemd.

Met eigen groente en fruit beslis je zelf of je pesticiden en kunstmest op je voedsel wil.

Met een moestuin is je ecologische footprint een stuk lager dan ingevlogen voedsel uit 3e wereldlanden waar mensen ook nog eens onder slechte arbeidsomstandigheden werken.

Je eigen groente is een stuk smaakvoller dan groente die onrijp geoogst wordt en hun kleurtje krijgen in de koeling.

Verser dan rechtstreeks uit je tuin kan niet.

En wat reageert die vrouw denigrerend naar haar partner (met de kinderen erbij).

Neem daarbij Jumbo's plofkippen.

(En ik kreeg ook een glimlach van warmte en herkenning bij denken aan de tomaten als het regent, slakken vangen als het donker is, en vergeten groenten).

Geplaatst:

Hier ook al wat reacties op dezelfde "reclame"...

https://www.moestuinforum.nl/topic/12088-klaagbank-3/

Kon er trouwens zelf ook niet om lachen... gewoon een hele domme cliche-matige achterhaalde kortzichtige reclame. En dan te bedenken dat hier een heel team aan heeft gewerkt...

Geplaatst:

nou, elke publiciteit is goed, volgens de reclamejongens :

cursusje...

"Een goede reclame is een reclame die lijdt tot meer afzet van een product. Je hebt hele leuke reclames, irritante reclames, etc, maarin the end draait het er alleen om dat een reclame het hoogst mogelijke rendement oplevert voor de reclamemaker.

Omdat iedere doelgroep verschilt, en alle producten verschillen, moet er dus voor iedere reclame gekeken worden wat de beste combinatie is om zo veel mogelijk [extra] afzet te genereren."

Geplaatst:

Ja wij hébben het erover....iedereen heeft het erover....HALLO JUMBO!!! ....kassa ....itsjinggg!

Geplaatst:

Het zegt niets over ons maar meer over de reclamemakers hersenpan.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik snap de opwinding niet zo.

Het is reclame voor een supermarktketen he ? Die willen dat mensen spullen kopen bij die supermarkt. Had je wat anders verwacht ?

Ik zie het als compliment, dat een supermarktketen 'ons' moestuiniers kennelijk als concurrent ziet, om zich tegen af te zetten / in een dom daglicht te zetten.

Geplaatst:

Ik snap er echt niks van! Het is gewoon een leuke reclame!

En ik voel me echt niet aangesproken!

Geplaatst:

ik vind het een domme reclame en ik erger me aan de in mijn ogen onethische boodschap die ze verspreiden (net zoals bij een heleboel andere reclames trouwens... breek me de bek niet open over reclames voor 'second love' onder etenstijd, of die van de kankerstichting waarin een mevrouw met een geamputeerde borst vol zichtbaar in beeld komt. Ik vraag me dan af wat ze willen overbrengen: een geamputeerde borst is geen borst? Het is geen erotische zone en daarom mag dat WEL smiddags op tv? Is dat niet het tegenovergestelde van wat je die vrouw zelf zou wensen? Om over de anorexiareclames van nivea nog maar te zwijgen. Oh trouwens, die reclame over ALS 'als u dit ziet ben ik al dood' vind ik ook echt te ver gaan.), maar zoals mijn vriend zei: blijkbaar is moestuinieren zo populair dat de jumbo daadwerkelijk denkt een tegenoffensief te moeten starten om de misgelopen inkomsten weer terug te krijgen. Tsja. Reclame is kut, wen dr maar aan

Geplaatst:

@ Erny, jouw link komt uit op 14 maart 2014, wanneer jij een keer naar de Jumbo gaat om boodschappen te doen.

Geplaatst:

Waar ik me vooral aan erger in die reclame is de ontzettend neerbuigende houding van die vrouw, een krom worteltje wordt afgeschilderd als volkomen oneetbaar terwijl deze lekkerder zal smaken dan de perfecte uit de supermarkt die mevrouw later koopt

Andere elementen uit de reclame vind ik wel grappig, zoals de "vergeten" groente en de slakken, loop zelf ook regelmatig met een zaklantaarntje door de tuin te struinen op slakkenjacht De eerste keer was ook nog in een regenbui en mijn zus stak haar slaperige hoofd (was al naar bed) uit het raam om te vragen wat ik nou toch weer aan het doen was

Maar inderdaad ook een ergerlijke reclame is een goede reclame, kijk maar naar ons, want we zitten hier toch lekker over de Jumbo te klessebessen.

Geplaatst:

Ik vind het best grappig, heb er geen probleem mee.

Geplaatst:

@ Huub: Bij mij komt de link toch écht op de goede pagina 89 op 5 september 2014 terecht en niet op 14 maart...

Geplaatst:

Ik vind het ook niet zo'n leuke reclame. Maar vind jumbo sowieso al belachelijk met hun 'laagste prijsgarantie dus hoe de dieren hebben geleefd en zijn geslacht voor het vlees boeit niet'.

Geplaatst:

Dat krijg je nu dus ook met groente en fruit, waar komt het vandaan hoe is het behandeld?

Want als ik hier bij de Jubo kijk is het aanbod van bio fruit en groente zeer karig.

Geplaatst:

Ik heb hem pas vandaag gezien en ik vond het een leuke reclame.

Het geeft trouwens ook een veel realistischer beeld van de moestuin dan al die opgeleukte hippe groente die je ziet in de bladen, groente uit de tuin mislukt nou eenmaal vaak en ziet er soms niet uit. Dat is gewoon de realiteit.

Geplaatst:

Ik vind het vooral een beetje denigrerend naar die groentes toe. Is deze reclame een stuk leuker, een beetje liefde voor de niet perfect gevormde groentes en fruit: https://www.youtube.com/watch?v=p2nSECWq_PE,

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Ach, ik maak me er niet druk om.

Dat een boel mensen die bespoten, smakeloze rommel willen eten prima, moeten zij weten.

Doet me denken aan mijn buurman die me dit jaar vroeg om een kroppie sla.

1,- krijg ik daar meestal voor van degene waar ze heen gaan ( als we ze zelf niet eten ) voor nieuwe zaden en de moeite etc.

Vond hij veel te duur, voor 75 cent was er sla bij Jumbo.

Ik heb hem gelijk gegeven, wat moet je anders?

In discussie gaan?

Nee hoor, dat hij zijn opgroeiende kids bespoten rommel wil geven, mijn zegen heeft ie.

Geef mn sla nog liever aan mijn kippen dan zulke narrow minded mensen.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:
Dat krijg je nu dus ook met groente en fruit, waar komt het vandaan hoe is het behandeld?

Want als ik hier bij de Jubo kijk is het aanbod van bio fruit en groente zeer karig.

Dat ook inderdaad. Nu weet je tegenwoordig bij veel winkels niet meer hoe en wat, maar aangezien de jumbo zelf al aangeeft dat hun laagste prijsgarantie belangrijker is, eet ik er liever niets vandaan..

Geplaatst:

die laagste prijs garantie moet je ook een beetje met een korreltje zout nemen.

geldt alleen voor exact dezelfde producten, dat zijn voornamelijk merkproducten. fruit en groente vaak niet want bij een andere kweker vandaan is het niet meer exact hetzelfde product.

geldt niet voor aanbiedingsproducten en alleen voor supermarkten uit dezelfde vestigingsplaats. dus niet voor de winkel een dorp verderop.

daarom kunnen ze ook zeggen dat ze het goedkoopste zijn. winkels zoals lidl en aldi vallen buiten de boot want die verkopen andere merken.

Geplaatst:

Ik kan er wel om lachen. Zie toch wel veel herkenbaars in het filmpje

Geplaatst:
die laagste prijs garantie moet je ook een beetje met een korreltje zout nemen.

geldt alleen voor exact dezelfde producten, dat zijn voornamelijk merkproducten. fruit en groente vaak niet want bij een andere kweker vandaan is het niet meer exact hetzelfde product.

geldt niet voor aanbiedingsproducten en alleen voor supermarkten uit dezelfde vestigingsplaats. dus niet voor de winkel een dorp verderop.

daarom kunnen ze ook zeggen dat ze het goedkoopste zijn. winkels zoals lidl en aldi vallen buiten de boot want die verkopen andere merken.

Dat is waar. Maar het gaat er ook juist om dat zij producten, merken, nemen die ze blijkbaar erg goedkoop kunnen inslaan (naast bekende merken). We weten allemaal dat goedkoper vaak betekent een slecht leven voor dieren en vlees vol antibiotica en hormonen, of producten vol bestrijdingsmiddelen enz.

Geplaatst:

Check hier mijn column over de belachelijke moestuin-reclame van Jumbo: http://goo.gl/3oxYcf

Geplaatst:

(wel een paar typfoutjes... )

Enne erg bedankt voor Supergeil!!! Helemaal top!

Die krijg ik vandaag niet meer uit mn hoofd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.