Bit Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 als er niet wordt gebrainstormd, hoe komt er dan een nieuwe wedstrijd?dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. Ow ? Ja, kan aan mij liggen hoor, maar ik had eigenlijk het idee, dat de teeltwedstrijd hier iets was, wat gewoon werd uitgeschreven door Jorg, cq Jorieke ( MTF ) ? Dit jaar werd de coördinatie dan wel gedaan door een ander, maar heb zelf nou niet echt het idee dat wij als MTF-leden daar over gaan.Brainstormen. Ja, natuurlijk . Altijd leuk. babbel babbel. Ben zelf altijd erg van de babbel Quote
Erny Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Vorig jaar is er ook gewoon gebrainstormd hoor... Heb je dat gemist dan de vorige keer? Zo hebben we met zn allen gekozen voor die prei... brainstormen-teeltwedstrijd-2014-t11491.html teeltwedstrijd-2014-reuze-prei-nu-of-verder-met-brainstorme-t11535.html Quote
loes Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 ook de jaren daarvoor zijn er brainstorm topics geweest.bijvoorbeeld deze: Ideeën voor nieuwe wedstrijd?! Quote
Stan Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Mij lijkt het leuk om het nu eens iets anders te doen n.l. met b.v. allemaal de zelfde handicap. Een Italiaans forum is eens een bonzai wedstrijd geweest in een ping-pong-bal(kan je hier een resultaat van zien : http://chillipeper.nl/forum/viewtopic.php?t=1774 ). En dan weer b.v. wie daar de meeste/grootste aardbei(en) aan de plant krijgt oid (maar wel vanaf zaad i.p.v. uitlopers e.d.) . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Piroska Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 haha ziet er grappig uit die peper in die pingpingbal. Alleen is het voor mij zo dat de teeltwedstrijden hier op het forum juist interessant zijn omdat je er van leert, ook hoe anderen het doen en dat je daar volgende keer met dat gewas weer mee verder kan. Telen in een pingpongbal bijvoorbeeld is voor mij totaal niet interessant omdat ik dat nooit zou doen, dus er is dan geen leermoment ingebouwd voor mij. Ik zou dan ook niet mee doen met de wedstrijd. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 als er niet wordt gebrainstormd, hoe komt er dan een nieuwe wedstrijd? Tot de vorige wedstrijd werd dat altijd beslist door Jorg & Co... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Worstenboom?? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
loes Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 als er niet wordt gebrainstormd, hoe komt er dan een nieuwe wedstrijd? Tot de vorige wedstrijd werd dat altijd beslist door Jorg & Co... en ook toen waren er brainstorm topic's Quote
geedee Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Volgens mij werden er vóór 2014 de wedstrijdjes door het management gelanceerd Quote
Holland Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Stan, Als je een wedstrijd met handicaps wil kunnen we ook wel die Japanners nadoen. Vierkante watermeloenen Quote Vriendelijke groeten, Holland
Holland Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Maar mij lijkt een kool wel wat en dan de diameter inclusief blad. Quote Vriendelijke groeten, Holland
kenbeimer Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Is er al een keuze gemaakt? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Estemy Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Koolrabi: lijkt me een super idee, maar kan iedereen ook zelf het ras kiezen of niet? Ik heb dit jaar koolrabi gekweekt en het is helemaal mislukt (geen idee waarom ze werden gewoon niet groter dan 3cm), maar ik zou graag nog een poging doen. Raapstelen zijn ook leuk: meiraap bijv. Ook gewone kool - dat is bij mij vorige jaar zeer goed gelukt. Ik heb nog steeds wat in mijn vriezer (en die eentje was echt een reus!) Tomaten: liever niet Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
aalterse-willy Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Rapen, dat is toch voor de beesten? Hier toch.Die savooi van die menheer ziet er prachtig uit, is die wel eetbaar?Zo te zien geen enkel rupsje of slakje dat ervan geknabbeld heeft, lusten die dat niet of zijn er daar geen?Anders hangt die vol vergif. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
weknow Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Rapen, dat is toch voor de beesten? Hier toch. Dit beest teelt toch ieder voorjaar van die kleine wit-rose meiraapjes. Heerlijk bij een boterham met kaas of in de salade. En einde zomer de gele kleine variëteit voor in de herfst (herfstraapjes). En soms, inderdaad, ook van die echte grotere voederapen. In een stamppot af en toe niet te versmaden. Och....eetcultuur is zo regionaal. Ook boerenkool wordt in Vlaanderen nauwelijks gesmaakt, terwijl heel veel Nederlanders gek zijn op stamppot met jus en worst van boerenkool, zeker als het vriest buiten. En dan vinden we elkaar maar "rare jongens". Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Oh ja..... Mijn voorstel voor de wedstrijd is : De leukste misvormde wortel (die met enige fantasie ook nog iets kan voorstellen). * (Was vorig jaar al tegen de grootste, dikste, langste "macho"-wedstrijd. Is nog niks veranderd. Heb een extra argument: plof-groente is vaak niet de gezondste. Gezond leren telen is een veel leerzamere uitdaging voor dit forum ) * Hoe jureren? Zou als volgt kunnen: Iedereen mag een foto inzenden van zijn/haar "grappigste" van dat jaar. Einde van het seizoen worden alle foto's getoond en kan iedereen stemmen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
greetje Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 ik stem voor! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Holland Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Maar hoe kan je dat beïnvloeden WeKnow? Dat is toch ook een beetje "geluk"? Ik vind bij een wedstrijd moet je ergens in kunnen sturen in optimale omstandigheden. Een misvormde wortel? Tja zou je ze als zaailingen moeten verplanten of obstakels in de grond graven? Kan me daar het wedstrijd element niet echt bij indenken eerlijk gezegd. Quote Vriendelijke groeten, Holland
Holland Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Dit is dan een betere optie met wortelen denk ik Al ben je met bepaalde grondsoorten dan wel sterk in het voordeel lijkt mij. Quote Vriendelijke groeten, Holland
Erny Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 @Weknow: Dan zou ik mn wortels dus expres in de zware aarde moeten zaaien teneinde misvorming te krijgen. En dat doe ik juist niet... Zaai ze speciaal in bakken met losse aarde zodat ze ruimte hebben om te groeien. Een "leukste misvormde groenten kweek verkiezing" lijkt me van een heel andere orde als waar deze "wedstrijd" om gaat. Leuk voor erbij maar niet als teelt voor deze wedstrijd. En qua wortel is het bericht vóór mij dan wel weer leuk... Maar vraagt ook om een heel speciale aanpak als je wat verder op de teeltmethodes doorzoekt (grote diepe bakken met zand/aarde mengsel etc) Quote
kenbeimer Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Tomberries kun je ook wat interessants mee. Zijn heeeeel erg klein. Op een A4tje leggen en kijken wie de meeste vierkante cm² kan oogsten. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Noompi Geplaatst: 15 december 2014 Geplaatst: 15 december 2014 Die tomberry lijkt mij wel leuk! Is hij lastig te groeien? Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 15 december 2014 Geplaatst: 15 december 2014 Nee, is niet moeilijk, groeit wel erg wild... grote struik dus. Maar lijkt me erg lastig om bij te houden hoeveel tomaatjes je daar daadwerkelijk van oogst, vooral omdat het er zoveel zijn... En dan moet je ze ook nog eerst mee naar huis nemen, op dat A4tje leggen en een foto maken...En dat weken lang... Dus niet gelijk op de tuin in je mond steken, wat toch eigenlijk het lekkerst is. Quote
kenbeimer Geplaatst: 16 december 2014 Geplaatst: 16 december 2014 Dan kunnen we toch een weekoogst introduceren? Dat maakt de wedstrijd gelijk een stuk interactiever. Iedere week bijhouden, wie wat oogst en iedere week veranderd het scorebord. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
loes Geplaatst: 16 december 2014 Geplaatst: 16 december 2014 Dt veranderd weinig aan de argumenten van erny. Je moet dan nog steeds alle oogst mee naar huis nemen, een week opsparen, fotograferen en dat weken lang. Ik denk dat deze plant ook te groot wordt voor mijn tuintje. +het zijn tomaten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.