geertlaurent Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Rode biet gezaaid, laatste aardbeien geplant, spinazie gezaaid, koolrabi uitgeplant. Quote
RobO Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 appelwortel, biet, snijbiet, bonenkruid, laatste pepertjes in de kas gezet Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Boterbonengroene bonenChinese bonenbruine bonencoco bonenlima bonenlinzenasperge erwten Quote
prettig gestoord Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 Bonen gelegd, sla gezaaid schat toch dat 25 kroppen genoeg moet zijn om een buffet voor 100man afdoende moet zijn Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
geertlaurent Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 Aubergine (white eggs) in de serre geplant. en nog wat vergeten Parijse wortelkes bij de vijgenboom in de pot geplant. Quote
Mari Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 boontjes laten voorweken op vochtig keukenpapier Quote
balkontuinder Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 Kleine kropsla en nog maar een poging raapjes en bosui. Quote
geertlaurent Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 10 tal zaailingen Oost Indische kers uitgeplant langs de draad. 3 paarse bloemkolen uitgeplant en een aubergine in de serre. Een rij citroen tijm uit de siertuin gehaald en verplant naar de moestuin. Zalige geur en prachtige bloemen. Quote
Raquette Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Raapstelen en extra basilicum. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
prettig gestoord Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 93x3 paprikaplanten in de kas...yup we eten VEEL paprika's Aubergines en meloenen ook in de kas Tomaten in een zeer geimproviseerde kas geplantVoorgezaaide Kapucijners in een grote pot gezet Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Nynkef Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 boerenkool, basilicum en winterandijvie. Ik had ook nog zomerandijviezaad, maar die kan ik niet vinden Quote
harm07 Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Boontjes gezaaid en paprika's (6x) geplant. Quote
Gemma Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 93x3 paprikaplanten in de kas...yup we eten VEEL paprika's Aubergines en meloenen ook in de kas Tomaten in een zeer geimproviseerde kas geplantVoorgezaaide Kapucijners in een grote pot gezet Zo, hoe groot is die kas wel niet?Dat zijn heel veel paprika's. Gebrek aan vitamine c zal jij niet hebben deze zomer. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jane Doe Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Dat zijn er zeker veel Verschillende soorten, of een soort? Quote
GTman Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 30 tomatenplanten in de kas geplant en daarbij ook nog 2 komkommerplanten. Tussen deze planten basilicum neergezet. Achter de rijen ook nog afrikaantjes gezet. Quote
geertlaurent Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Basilicum tussen de tomaten dat doe ik ook altijd Super om dan van een kerstomaten plantje zo een juist rijp tomaatje te plukken in een basilicum blaadje te draaien en dat dan zo op te eten... een zaligheid (nu moest er ook nog een mozzarella schijfjes plant bestaan ) Vandaag 6 courgetten, 7 pompoenen en 3 patissons uitgeplant. Enkele waren misschien nog wat klein om al verplanten maar heb erop gelet om de kluiten niet uit elkaar te laten vallen. Was de zaaisels beu gezien in de veranda Nu nog wachten op 6 pompoenen die net boven de grond beginnen te komen en dan is dat veld ook weer klaar Quote
Kleintje75 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Komkommer en courgette in de volle grond geplant.... Quote
Frans D Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Vandaag vrij en gelijk maar eens een bezoekje gebracht aan de passiflora kwekerij om wat foto's te maken (ik beheer z'n website) en om de gaten op te vullen in m'n passiflora collectie qua niet winterharde soorten.Ik had een poging gewaagd met de Victoria, helaas was die de winter niet doorgekomen.Het is wel één van mijn favorieten (kleuren springen er echt uit, tussen het groen en het hout van de schutting, dus daar gelijk een vervanger voor meegenomen. Verder een nieuwe Tacsonia hybride meegekregen om buiten te proberen, de Fast and Furious.In de kas groeide en bloeide hij/zij bijzonder goed; Dezelfde plant heeft nu een plekje gekregen tegen de kronkelwilg, waar hij lekker in mag gaan klimmen; Had al ranken van een meter of 3 - 4, dus kon al gelijk een stuk de lucht in.Volgens de kweker zouden de vruchten gezien de kruising eetbaar moeten zijn, dus ik ben benieuwd. --- Quote
grassprietje Geplaatst: 23 mei 2015 Geplaatst: 23 mei 2015 Vandaag de pompoen en courgettes in de volle grond gezet. Ook een klein maisdolhof gemaakt buiten voor de kinderen. Quote
Gemma Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Pompoenen uitgeplant. Verder physalis, o.i.kers, zonnebloemen en rattestaartjes uitgeplant. Ook de olijfkomkommer en golden pearl in hun potten gezet. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Kaapse kruisbes Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 4 sierpompoenen in de volle grond gezet. Quote
suus76 Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Basilicum tussen de tomaten dat doe ik ook altijd Super om dan van een kerstomaten plantje zo een juist rijp tomaatje te plukken in een basilicum blaadje te draaien en dat dan zo op te eten... een zaligheid (nu moest er ook nog een mozzarella schijfjes plant bestaan ) Vandaag 6 courgetten, 7 pompoenen en 3 patissons uitgeplant. Enkele waren misschien nog wat klein om al verplanten maar heb erop gelet om de kluiten niet uit elkaar te laten vallen. Was de zaaisels beu gezien in de veranda Nu nog wachten op 6 pompoenen die net boven de grond beginnen te komen en dan is dat veld ook weer klaar Die zijn er hoor: Weet alleen niet of je die op je tuin mag planten! Vandaag wat gekregen ananaskersplanten buiten geplant, wat Brave Hendrik,en nog een buitenkomkommer. Quote
GTman Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 geertlaurent schreef: Basilicum tussen de tomaten dat doe ik ook altijd Super om dan van een kerstomaten plantje zo een juist rijp tomaatje te plukken in een basilicum blaadje te draaien en dat dan zo op te eten... een zaligheid (nu moest er ook nog een mozzarella schijfjes plant bestaan ) Vandaag 6 courgetten, 7 pompoenen en 3 patissons uitgeplant. Enkele waren misschien nog wat klein om al verplanten maar heb erop gelet om de kluiten niet uit elkaar te laten vallen. Was de zaaisels beu gezien in de veranda Nu nog wachten op 6 pompoenen die net boven de grond beginnen te komen en dan is dat veld ook weer klaar Haha ja, dit is inderdaad echt een goede combinatie. De tomaten worden enigszins beschermd tegen witte vlieg en krijgen een betere smaak. Ook kunnen er erg lekkere gerechten worden gemaakt met deze combinatie . Quote
GTman Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Owja, vandaag ook nog pompoen (Uchiki kuri) geplant in de tuin bij huis. Ook heb ik hier Oost-Indische kers neergezet en een bonenrek gemaakt (de stokslabonen er nog niet bij gezet). Het opgekomen onkruid ook goed verwijderd in de achtertuin. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.