Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

10 tal zaailingen Oost Indische kers uitgeplant langs de draad. 3 paarse bloemkolen uitgeplant en een aubergine in de serre. Een rij citroen tijm uit de siertuin gehaald en verplant naar de moestuin. Zalige geur en prachtige bloemen.

Geplaatst:

93x3 paprikaplanten in de kas...yup we eten VEEL paprika's

Aubergines en meloenen ook in de kas

Tomaten in een zeer geimproviseerde kas geplant

Voorgezaaide Kapucijners in een grote pot gezet

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
93x3 paprikaplanten in de kas...yup we eten VEEL paprika's

Aubergines en meloenen ook in de kas

Tomaten in een zeer geimproviseerde kas geplant

Voorgezaaide Kapucijners in een grote pot gezet

Zo, hoe groot is die kas wel niet?

Dat zijn heel veel paprika's.

Gebrek aan vitamine c zal jij niet hebben deze zomer.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

30 tomatenplanten in de kas geplant en daarbij ook nog 2 komkommerplanten. Tussen deze planten basilicum neergezet. Achter de rijen ook nog afrikaantjes gezet.

Geplaatst:

Basilicum tussen de tomaten dat doe ik ook altijd Super om dan van een kerstomaten plantje zo een juist rijp tomaatje te plukken in een basilicum blaadje te draaien en dat dan zo op te eten... een zaligheid (nu moest er ook nog een mozzarella schijfjes plant bestaan )

Vandaag 6 courgetten, 7 pompoenen en 3 patissons uitgeplant. Enkele waren misschien nog wat klein om al verplanten maar heb erop gelet om de kluiten niet uit elkaar te laten vallen. Was de zaaisels beu gezien in de veranda Nu nog wachten op 6 pompoenen die net boven de grond beginnen te komen en dan is dat veld ook weer klaar

Geplaatst:

Vandaag vrij en gelijk maar eens een bezoekje gebracht aan de passiflora kwekerij om wat foto's te maken (ik beheer z'n website) en om de gaten op te vullen in m'n passiflora collectie qua niet winterharde soorten.

Ik had een poging gewaagd met de Victoria, helaas was die de winter niet doorgekomen.

Het is wel één van mijn favorieten (kleuren springen er echt uit, tussen het groen en het hout van de schutting, dus daar gelijk een vervanger voor meegenomen.

SXBBKem.jpg

Verder een nieuwe Tacsonia hybride meegekregen om buiten te proberen, de Fast and Furious.

In de kas groeide en bloeide hij/zij bijzonder goed;

S2SK6EJ.jpg

Dezelfde plant heeft nu een plekje gekregen tegen de kronkelwilg, waar hij lekker in mag gaan klimmen;

7HYL8tr.jpg

Had al ranken van een meter of 3 - 4, dus kon al gelijk een stuk de lucht in.

Volgens de kweker zouden de vruchten gezien de kruising eetbaar moeten zijn, dus ik ben benieuwd.

---

Geplaatst:
Basilicum tussen de tomaten dat doe ik ook altijd Super om dan van een kerstomaten plantje zo een juist rijp tomaatje te plukken in een basilicum blaadje te draaien en dat dan zo op te eten... een zaligheid (nu moest er ook nog een mozzarella schijfjes plant bestaan )

Vandaag 6 courgetten, 7 pompoenen en 3 patissons uitgeplant. Enkele waren misschien nog wat klein om al verplanten maar heb erop gelet om de kluiten niet uit elkaar te laten vallen. Was de zaaisels beu gezien in de veranda Nu nog wachten op 6 pompoenen die net boven de grond beginnen te komen en dan is dat veld ook weer klaar

Die zijn er hoor:

buffels-ossenzijl-036.jpg

Weet alleen niet of je die op je tuin mag planten!

Vandaag wat gekregen ananaskersplanten buiten geplant, wat Brave Hendrik,en nog een buitenkomkommer.

Geplaatst:
geertlaurent schreef:

Haha ja, dit is inderdaad echt een goede combinatie. De tomaten worden enigszins beschermd tegen witte vlieg en krijgen een betere smaak. Ook kunnen er erg lekkere gerechten worden gemaakt met deze combinatie .

Geplaatst:

Owja, vandaag ook nog pompoen (Uchiki kuri) geplant in de tuin bij huis. Ook heb ik hier Oost-Indische kers neergezet en een bonenrek gemaakt (de stokslabonen er nog niet bij gezet). Het opgekomen onkruid ook goed verwijderd in de achtertuin.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...