Itoero Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Ik heb vandaag meer aarde gedaan in de terrasbak waar m'n tijm en rozemarijn staan. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Itoero Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Ik heb net 5 tomaten geplant in de serre.2x Big Zac, Giant Belgium, Supersteak, Country Taste Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
henkg Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Vandaag helemaal niks, want er was wat te doen ergens tegen de Duitse grens aan, in Zelhem. De km-teller van mijn autootje had wel een productieve dag: ruim 400 km erbij. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mari Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Tomaten, paprika's en basilicum uitgeplant in de tunnelserre, de wedstrijdkoolrabi's uitgeplant in volle grond.Onkruid gewied tussen de wortelen en uien. Planten klaar gezet voor morgen op de Velt planten- en zadenruilbeurs. Het stuk gazon naast het huis dat nog gemaaid moest worden gemaaid.Een stuk gazon waar volgend jaar een nieuwe border komt afgedekt met karton en compost...had natuurlijk niet genoeg karton voor het hele stuk, maar het begin is er. Deze avond nog zaadzakjes gemaakt en gevuld met zaadjes die ik nog over had (ook voor de ruilbeurs) Quote
Ktrijn Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Prei, sla, mosterdblad, bladradijs en lente ui geoogst en de lege plekken gevuld met de tomaten, peper en paprikaplanten die binnen op de vensterbank stonden. Stevia en Citroenverbena gekocht en in een grotere pot gezet. Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Nog wat tuinpaden voorzien van "hakselhout" en de tunnelserre in elkaar gezet. Nog wat in de border voorgezaaide goudsbloem in potten gezet om deze van de week naar de moestuin te verhuizen. Munt en citroen melisse uit de fruit/siertuin gehaald en naar de kruidenrek verzet. Quote
jean Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Onkruid gewied , sla geoogst en nieuwe sla uitgeplant , nog een paar zoete aardappelen geplant een komkommer plant in de kas geplant en wat aardbeien plantjes buiten gezet, en in de kas een wand waar de tomatenplanten staan bedekt met vliesdoek zodat de zon niet te warm word voor de tomaten plantjes.. Quote
Salamandertje Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 460 gram asperges en 660 gram rabarber geoogst Quote Bzzzz...
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Tomaten overgepot.Liefdemanneke's van de MTFD in mijn moeders tuin gezet.En daar ook wat onkruid verwijderd. Het heeft hier trouwens bijna heel de dag geregend dus geen tuinweer voor mij wel voor de tuin Quote
Kibas Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Winterandijvie geoogst en spullen van gisteren alvast naar de tuin gebracht omdat de auto leeg moest vandaag. Quote
jootje Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Tomaten en paprika's buiten in potten en de grond gezet. Beetje eng vind ik dat altijd wel. Hopen dat het weer goed blijft.....! Quote
DannyL Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Peulenrek geplaatst en alles ingezaaid..Dode bladeren uit de aardbeien gekniptBiervallen gemaakt, maar die zijn niet allen lekvrij. Dus ik zal daar nog eens naar moeten kijken vandaag Quote
Indy Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Het teveel uitgezaaide borage,valeriaan en munt uitgegraven. Ik had ze hier op de weggeefhoek gezet, dus nu is het een komen en gaan van mensen die een plantje komen halen. Quote
Flup Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Gewied, boontjes gezaaid over de bosui (die niet is opgekomen helaas), dille uitgeplant, tomaten naar de kas verplaatst (in plaats van in huis) en een pompoen buiten geplant. En natuurlijk genoten van de tuin, nu begint er eindelijk wat op te komen. Heb trouwens heel veel zaadjes van het merk "Baza" en daar komt nauwelijks wat van op helaas. Ik twijfel of ik de zaadjes beter weg kan gooien (met pijn in mijn hart) of dat ik ze toch probeer. In ieder geval ga ik binnen wat voorzaaien van deze zaadjes, want er zitten lekkere groentes bij. En die wil ik toch wel graag in mijn moestuin hebben. Quote
Itoero Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Ik heb net 8 tomaten geplant. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
balkontuinder Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Tweede set aardbeien overgezet. Klein paprikakiempje opnieuw opgepot.Paar kleine tomatenplantjes buiten in het kasje gezet.Koffiedrap aan de aardbeien en luizensla toegevoegd. Schuimnestje verwijderd van eerste set aardbeien.Bonenkruid, goudsbloem en derde poging bosui gezaaid.Alles water gegeven en vrolijk naar de nieuw gekiemde groenten staan kijken.Waterton en bessen op een handige plek gezet voor de regen morgen. Quote
HuubvG Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Gisteren:Kas ontdaan van overtollige rucola, veldsla, mosterdblad etc, het begon te woekeren en ik kon er niet tegen eten. Uitgezaaide NZ spinazie kwam tevoorschijn, die mag blijven!Enkele knolvenkelplanten aan de volle grond toevertrouwd.Bij alle doordragende aardbeien de eerste bloemen verwijderd. Vandaag:Om 0700 uur was het al prachtig weer om de voortuin schoon te gaan maken. D.w.z. alle uitgezaaide sierpapavers van vorig jaar gewied tussen de groenten. Alle tuinbedden waren ermee bedekt. Ik had net de laatste weggehaald toen het onweer ter plekke was. Als buren niet waren komen babbelen was ik eerder klaar geweest. Maar wel gezellig dat buurtpraatje. Quote
loes Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 de paar gekregen/geruilde plantjes bij de MTFD geplant. precies voor de buien klaar, scheelt mij weer water geven.Daarna kon ik binnen gaan poetsen want het hoofdriool kon al het water niet aan Quote
Wuppie_84 Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 De plantjes in de kas water gegeven en onkruid verwijderd. Verder staan te genieten van wat het tot nu toe is geworden. Quote
Liekie Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 2 aubergines in de kas uitgeplant, water gegeven daar en een slakkenval gezet en korrels gestrooid. Stomme beesten vreten alles op! Een van mijn paprika's was zelfs al 'getopt' door de onverlaten Quote
Kibas Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 De planten van de MTFD en voorgezaaide planten in de tuin gezet samen met mijn tuinhulp. Naar het tuinhuisje gesneld en toch erg nat geworden. Gewacht tot de hoosbuien en storm over waren. Wintersla en eeuwig moes knoppen geoogst. En natuurlijk het onvermijdelijke knuffelen met de zwerfkat. Quote
SuusP Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Gespit, nat geregend, bui afgewacht in het gezamelijke huisje, mezelf verwonderd over hoe het toch kan dat onkruid altijd sneller kiemt dan wat je zelf zaait. En toen maar weer naar huis gegaan, want nat tot op mijn onderbroek Thuis verder gegaan met zorg voor de zaailingen en meer zaaien, dat dan weer wel. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.