Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Erny in de lappenmand

Featured Replies

Geplaatst:

Denk dat het handiger is dat ik een apart topic open. Anders klets ik straks de hele Klaagbaak vol met OffTopic berichten...

https://www.moestuinforum.nl/topic/12088-klaagbank-3/

Voor diegenen die de Klaagbaak niet lezen een kleine samenvatting van het gebeuren:

Afgelopen donderdag 12 februari om half 6 brak ik thuis mijn rechter enkel. Linkervoet gleed uit op het laminaat en rechts kon dat allemaal niet aan en brak.

Ook omdat die verzwakt was door een breuk van 23 november j.l. die ik voor een zeer zware kneuzing heb aangezien en ook dusdanig behandeld heb. Kon eigenlijk net weer goed lopen en was net bezig weer wat meer in actie te komen...

Door die zwakke plek is die andere kant dus ook gemakkelijker gebroken.

Verder zit er dus nog een breukje aan de achterkant.

Dit alles maakt een zeer gecompliceerde breuk hetgeen een uitdaging wordt voor de heren doktoren om te repareren. En daar hebben ze dus wel zin in.

En dus lig ik nu al een week in het ziekenhuis in Groningen...en de operatie staat voor volgende week vrijdag gepland. Nog een week te gaan dus.

Daarna mag ik zeker zes weken niet op de enkel lopen... dus dat wordt ook nog wat...

Geplaatst:

Gevonden, ga je topic trouw volgen en deelnemen

Heb je al gevraagd om een rolstoel waarmee je de tuin in kan

Geplaatst:

ipv het wel en wee in de moestuin nu het wel een wee in het ziekenhuis. weer eens wat anders.

yeah voor de minilaptop, erny is weer online

art-from-the-heart-kaart-met-veel-beterschap-appeltje-voorkant.jpg

als we op moestuingebied kunnen helpen, geef maar een gil

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wat duurt dat lang joh! Hopelijk kunnen ze je enkel wel weer maken. Tja,het belangrijkste is toch dat je pootje weer goed komt. Inderdaad ff een rolstoeltje scoren, zodat je een beetje mobiel ,rustig zittend , kan tuinieren. Of een skateboard.

Geplaatst:

Tjonge jonge volgende week vrijdag pas operatie! Dat duurt nog eventjes, pffff.

Heb je zorg voor je pepers thuis? Moet ik wat voor je zaaien? pepers of paprika? tomaatjes? Er komt aardig wat visite hier in maart en april dus ik kan ze wat plantjes meegeven als je wil.

Geplaatst:

vind het zo sneu voor je !boer-en-boerin67061424378509.jpg

Ik wens je veel beterschap en ik hoop dat je snel en goed herstelt .

Geplaatst:

He he gelukt deze bedoelde ik eigenlijk !00161821424378849.jpg

Geplaatst:

follow.

Je hebt zo te zien niet veel tijd om bv eens lekker een film te kijken?

Ik zag vanavond "The theory of everything"..lekker relativerend voor je pootje..sterkte en welterusten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Goede morgen Erny, hopelijk heb je goed kunnen slapen. En zie je de kaartjes zodra je ogen open gaan. Heb je veel pb's om te lezen en te beantwoorden.

In ieder geval ontbijt op bed

Geplaatst:

hi Erny

veel sterkte van de week en volgende; heb nog geen veenmol voor je maar wel een bloemetje..

graphics-clowns-459617.gif

aangepast door Gast

Geplaatst:

Pechvogel!

Wens je spoedig herstel!

Ook hier een pechvogel. Ik woon in Groningen maar kom net uit het ziekenhuis in Woerden! En lag in januari in de stad.

Ben onlangs voor de 4de keer geopereerd omdat ik gezegend ben met zo'n belabberd MATJE wat mijn gezondheid mooi verziekt. Vandaar potten, bakken en tuinieren " op poten" .

UMCG of Martini?

BETERSCHAP!!!

Geplaatst:

oohh dat klinkt niet goed en een zware tijd voor je

Ik wens je heel veel beterschap, dat je snel opknapt en weer de tuin in kunt.

Mischien een rolstoel op rupsbanden zodat je makkelijker in de tuin kunt

In ieder geval tijd genoeg voor moestuinboeken, plannen maken, en uitdenken

Sterkte !

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

He jakkes meissie, wat een nare toestand !!! Ik hoop dat je na de operatie goed en definitief herstelt !

Dikke virtuele knuffel !!!

Geplaatst:

Jeetje wat een pech. Veel beterschap en een voorspoedig herstel toegewenst!

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

Hé meid, kl**** allemaal

maar......ontdek je onbekende talenten :

elluknadeejlhepsevoordeejl dus....

vraag een worteltje en n zakmes en hopla!!!!

opkikker-met-zonnebloemen-en-spandoek11841424433368.jpg

@geedeespogingomernyoptebeuren.nl

Geplaatst:
  • Auteur

Nou zeg, dat is wel weer erg lief allemaal, daar kom ik deze dag wel weer mee door...

Janny, ik lig in het UMCG Chirurgie, en wat bedoel je met MATJE ?? Begrijp dat je dus ook net een lange herstelperiode achter de rug hebt? Gaat het dan nog wel goed komen? Heftig... en Welkom trouwens...

Piros, pepers zijn gezaaid... als het mislukt dan jammer maar helaas. Volgend jaar weer. Ga maar niet extra voor mij bij zaaien.

Rolstoel past niet echt in mijn huis... skateboard is een beetje laag bij de gronds... Heb mn mooie eigen prachtige zwarte krukken.

Jet, die film heb ik woensdagnacht nog gekeken... mn laatste nacht thuis. Film is goed gelukt.

Jane, kaartjes hangen inderdaad voor mij op een prikbord.

RoBo, lijkt me echt lachen als ik hier met een Veenmol zou aankomen... Ze vinden de Dragonfruit die mn moeder heeft meegenomen al zo interessant. Is nog maar 1 persoon geweest die wist wat het was... en zij is van niet geheel Nederlandse afkomst en snapt mn problemen met het eten hier totaal.

Yeahhh Gee... das zonnebloem nummero drie! Enne dat zakmes heb ik natuurlijk zelf wel bij me... en die is goed scherp ook, zoals Piros wel weet...

Denk dat ik maar ff reëel moet zijn en mn moestuinplannen behoorlijk moet beperken.

Maart en april zijn toch echt de maanden waarin er het meest moet gebeuren aan onkruid verwijderen en bedden klaarmaken (denk bij bedden dus tegenwoordig echt aan BEDDEN en niet aan moestuinbedjes.. ) En dat gaat dus niet lukken omdat ik dan nog niet spitgeschikt ben.

Pepers wordt voor gezorgd... hoop dat dat goed gaat komen.

Tomaatjes kan ik misschien nog net gaan zaaien als ik weer mag lopen...

Courgettes, komkommers, pompoenen, augurken enzo kunnen dan ook nog gemakkelijk.

Maar verder schrap ik de plannen eerst maar en laat het aan tuinbuuv Lilian over om op mijn stukken wat te verbouwen. Zie vanzelf wat er dan staat.

Het moet ook niet een extra zorg worden.

En een rolstoel op onze drassige gronden... Denk het niet, dan zijn die rupsbandjes een betere optie... Knutselt iemand die even in elkaar voor me?

Ik heb wel een lekkere foto van de enkel hoe die er uitzag van binnen toen ik op de spoed aankwam... maar die kan ik alleen maar via whatsapp sturen, dus wie wil die ontvangen en voor mij in dit topic plaatsen? stuur dan je nummer ff via pb...

Maar wát een andere wereld hier, kijk mn ogen uit... ben ook erg nieuwsgierig naar de achtergrond en logistiek enzo... Je moet je toch ergens mee bezig houden.

Vanmorgen ook even mijn Ronde gemaakt... (net als de dokters.... )

Was al om 4 uur wakker en mijn 86-jarige buurman bleek ook slapeloosheid te hebben en heeft dus ook een eigen kamer. Dus ben daar begonnen met mn praatjesmakerij. Had gister al met zn vrouw gekletst. De beste man reageert nogal fout op morfine en gaat dan behoorlijk raar doen , hij vertelde dus ook dat ie dat spul écht niet meer wilde...

Toen op bezoek in de dameskamer, ligt ook 1 kerel maar de bijdehande tantes hebben er voor gezorgd dat die al een stuk minder praatjes heeft en niet meer zo macho is als toen hij binnenkwam...

Gaat nu na de ingreep ff niet zo lekker met hem, pijn enzo... Had gat in zn middenrif waar dan de darmen door naar boven komen...

Derde dame is er nog niet zo goed aan toe... komt van Borkum en haar paard is gestruikeld met haar erboven op... paard kwam alleen thuis(is in orde) en toen zijn ze haar in de duinen gaan zoeken. Rug op meerdere plaatsen gebroken en nog veel meer ellendigs...

En toevallig ligt er ook een paardrijslachtoffer tegenover haar. Deze dame heeft een geweldige stellage van pinnen en stangen uit haar been steken om de boel te fixeren... Ziet er indrukwekkend uit. Heb haar gister het blijde nieuws kunnen vertellen dat ze in de overgang zit... ze is 38 en had daar nog niet mee gerekend maar alle tekenen wijzen erop. Zij blij... dus niet... Maar in ieder geval weet ze nu wat er met haar aan de hand is.

Ach... en zo gaat dat dan een beetje.

Wilde naar de wc rollen.. zag de "kantinekar" aan komen en dus ff in de gang gewacht, anders loop je dat weer mis enzo... dus wacht wacht wacht... en toen... reed ze me zomaar voorbij...

eh... en ik dan? Bleek dat ik op hun lijstje als "nuchter" stond voor vandaag maar dat was een foutje. En dat was maar goed ook want ik had mn eigen smakelijke ontbijtje al gegeten, kerstomaatjes en olijven en stukken lekkere salami en een ei.... Das niet zo nuchter...

En misschien komt het door dat uilennieuws op tv, maar dacht toch echt een uil te horen roepen vannacht... op twee verschillende tijdstippen. Dus de kans dat het een dronken malloot was is dan kleiner... Zal eens opletten of ik het vannacht weer hoor.

En dan... zie ik de traumaheli dus ook aankomen vliegen en landen op het dak hiernaast...

Gisteren vloog ie af en aan maar vandaag nog geen één keer... bijzonder...

Vervolgens hebben we dan ook het geweldige TV-systeem nog. Met minimum aan kanalen, terug naar de steentijd, en naar bleek een storing in het geluid. Als ik de koptelefoon op doe en het volume niet al te hard aanzet hoorde ik dus echt een brom en een ruis... Net zo hard als het tvgeluid, als je het geluid harder zet overstemt het de ruis maar dan zit je met dat LAWAAI in je oren. Dus ben daar gelijk achteraan gaan bellen vorige week. Nou... vandáág was de monteur er eindelijk hoor...

Goede man wist te vertellen over oude kabels en afdelingen waar het al wel vernieuwd was en nu prima werkte. Tja... en de ruis bleef. Kastje open... friemel en wat rondprikken met de schroevedraaier... en de ruis bleef... Trapje gehaald en achter de tv aan het plafond gekeken... en de ruis bleef...

En toen... dacht ie dat het weg was... dus niet... het was nu een monotone brommmmmmmm geworden... Dus ik vragen hoe oud hij was... Want hij hoorde het dus echt niet en ik wel...

Hij nog wat verder prutsen maar het is er niet beter van geworden, de ruis bleef...

Dus ik heb, zoals al de hele week, mn koptelefoon naast me liggen als speakers en het volume dus wat opgedraaid. Nu overstemd het volume de brom/ruistoon... Maar dit kan dus alleen omdat ik alleen lig.

Dus... het moraal van dit verhaal is... Dat ik natuurlijk korting wil!!! Betaal verdorie 3,31 per dag voor een service die niet werkt... Dan wil ik daar ook niet voor betalen.

Heb zowiezo al bedwongen dat ik niet ga betalen voor de dagen dat door hun problemen de tv het enige uren helemaal niet deed.

Tja... en zo kom je dan de dag wel door he.

Heb net bijvoorbeeld ook eindelijk weer een polsbandje, was ik zaterdag kwijtgeraakt en gelijk om nieuwe gevraagd. Is ook echt snel gelukt zeg...

Dus je moet hier wel een beetje doorzetten voor het beste resultaat.

Oh... en heb vandaag een verpleger die me zowaar bij mn naam noemde, mn voornaam... Dus hij is de eerste die mij als persoon heeft gezien ipv als zorgcase...

Nou... en dan is het nu tijd voor de stoelgang... Ja... het is hier totaaaal normaal om met totale vreemden (medepatienten) over poepen en verstopping te praten... En het heuglijke feit als er weer beweging in komt... Want als dat niet gebeurd dreigen ze met enge ingrepen van het soort waar Patty Brard voor bertaalde

Mn zaalarts grapte al dat bij iedereen dat gelijk stopt zodra ze hier binnenkomen...

Maar I have to GO...

Tot erna...

Vers van de pers: (nee, niet die bovenstaande pers... )

Oh... komt de monteur weer binnen, had al gezegd dat ie vanmiddag terug zou komen.

Hij heeft zitten broeden op het probleem en bedacht dat ie maar eens moest proberen om het tussenstation "De bel van de verpleging" (+lichtknopje + headsetaansluiting) hub te vervangen voor het moderne ding dat die opgepimpte afdelingen dus al wel gebruiken... En wat denk je?

Succes!!! Hoera... no more brommmmm.

Dus de beste man hartelijk bedankt voor de extra moeite en bij het weggaan kijkt ie nog ff waar ik naar zit te kijken, bbc, en zegt dan opeens iets over documentaires en noemt hij Nick Cave... Huh... hoe weet hij dat ik Nick Cave fan ben??? En verteld ook over de docu van vanavond over James Brown... En ik laat hem mijn VPRO gids zien waar ik daar ook net over gelezen heb. Dus... wat blijkt, is ie ook muziekliefhebber. Zijn favoriet is Joe Jackson, en die heb ik dan nog in 1986 (geloof ik) op TorhoutWerchter gezien. Prachtig was dat.

Dus dat was nog wel weer even grappig.

De dokters zouden nog langskomen vanmiddag dus moet hier op de afdeling blijven...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hoi Erny

Dat is een heel lang verhaal. Ik weet er alles van dat het in het UMCG niet zo snel gaat.

Maar gelukkig kun je nu toch niet echt naar buiten regen en nog eens regen brrr.

Groetjes jessica

Geplaatst:

Nou Erny

En de dag is nog maar half om hihi

Fijn te lezen dat je je nog een beetje vermaakt

Erg grappig waar in het ziekenhuis allemaal zo makkelijk over gepraat word hihi

Balen dat het je moestuin seizoen zo in de weg zit

Dubbelop pech dus

In ieder geval maar hopen dat het na de operatie allemaal snel weer beter met je pootje gaat

aangepast door Gast

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

obelix89211424442415.jpgBeste Erny,

veel geluk, succes en beterschap met je pootje !!

Geplaatst:
  • Auteur

En toen was er al weer van alles te vertellen... 'T is maar goed dat ik er een apart topic voor gemaakt heb...

Mag ik wat van de toverdrank van Obelix... dat zou wel uitkomen...

Hee Gee... heb dus dat stuk komkommer gekregen vandaag... daar kan ik dan dit:

wel mee doen.

Dokter heeft ondertussen copie van foto van na het reponeren van vorige week donderdag (waar ik zo bij geschreewd heb) gebracht en dat ziet er wel ff een stuk relaxter uit... snap ook wel waarom ik zo heb moeten schreeuwen... Wat een verschil...

Op het etensfront ook goed nieuws... Vanavond komt er zuurkool met worst.

Geplaatst:

Ahaaaa wil er wel een foto van zien......van die komkommer.....

Op het etensfront ook goed nieuws... Vanavond komt er zuurkool met worst.

aangepast door Gast

Geplaatst:

owww gruwel!!! De foto's sla ik heel graag over! Veel beterschap gewenst!

Geplaatst:

Wat een dagen... enorm saai en toch ook weer te druk om jezelf ergens mee af te kunnen leiden. Je rondje over de afdeling klinkt als goed tijdverdrijf. Zowel voor jezelf als voor de andere patienten. In het ziekenhuis liggen kan je erg eenzaam maken.

Geplaatst:

Stel dat ik een cadeautje of zo wil sturen.... waarheen zou dat kunnen?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Stel dat ik een cadeautje of zo wil sturen.... waarheen zou dat kunnen?

of een kaartje ?? Of een naaktfoto van mijn hond

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.