Lisa Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Watermeloenen kunnen ook in pot. Maar dan wel een grote van min. 40 cm breed. Als je een klein ras heb kan je hem laten klimmen. Grotere rassen zoals sugar baby zijn daarvoor niet geschikt. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
brenda_janssen Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ik ga hier aankomend jaar ook mee aan de slag!!!ik heb het topic inmiddels ff door gelezen maar als ik het in een pot zou kweken hoe diep moet de pot dan zijn en enventueel de extra voedingstoffen die er bij moeten?? wie kan mijn helpen om aankomend jaar een succes van mijn moestuin te maken??? Quote
Jorg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Zoals lisa boven je schrijft: in een grote pot planten (40 cm). Als dat een normale plantenpot is dan zal die diepte in verhouding zijn met de diameter van de pot. Meer kans op succes en minder zorgen: gewoon in de volle grond planten. Geen ervaring met watermeloen maar bemesten zal bijvoorbeeld met een tomatenmestof kunnen. Quote
Holland Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Van de mensen die watermeloenen hebben gekweekt op dit forum. In hoeveel van de gevallen is het een echt succes geworden? Ik wil het dit jaar gewoon laten slagen en zal ongeveer 10 planten uitplanten zowel in de kas in de volle grond, in een pot in de kas en een paar buiten. De zaailingen zijn nu ongeveer twee weken oud. Waar mee kun je water meloenen het beste bemesten en hoe? Ik had toen der tijd op het eind last van gelige bladeren en een stervende de plant terwijl het buiten nog niet onder de vijftien graden was geweest. Quote Vriendelijke groeten, Holland
eelzuhtjuh Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Ik heb nu 2 jaar watermeloenen gekweekt onder het platte glas, ging super.Enige nadeel vind ik dat de rassen niet pitloos zijn en je blijft tuffen, maar dat heeft met het ras te maken en niet met de groei Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Piroska Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Ik kweek ze dit jaar voor het eerst, ze zijn nu nog ieniminie dus net 2 echte blaadjes. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Kim412 Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Ik heb dit jaar voor het tweede jaar watermeloen in de kas, vorig jaar 1 plant nu 5 planten. Ik leid ze langs draden omhoog, net als een komkommer. Vorig jaar had ik twee watermeloenen ongeveer zo groot als een grapefruit. Ik heb ze toen ze wat zwaarder werden met een net vastgebonden zodat het gewicht niet aan de plant hing. De smaak van die twee meloentjes was echt fantastisch, zoet met veel aroma. Ben benieuwd dit jaar Moet erbij zeggen dat ik vorig jaar een plant gekocht heb en me er verder niet in verdiept heb. Dit jaar beter voorbereid en de plant.en zelf uit zaad opgekweekt. Quote Alles wat je aandacht geeft groeit!
Holland Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Zo staan mijn watermeloenen er momenteel bij. Quote Vriendelijke groeten, Holland
Holland Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kweken van watermeloenen buiten? Dus niet onder glas? Succes verhalen? Quote Vriendelijke groeten, Holland
aalterse-willy Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Borsalino had er vorig jaar toch redelijk grote buiten gekweekt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Holland Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Ok dank voor de reactie. Ga dit jaar ook paar buiten planten denk ik Quote Vriendelijke groeten, Holland
Borsalino Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Broeiveur maken,klestnat gieten, gronddoek erover met gaten in voor de planten.Plantjes erin als ze iets van 15cm groot zijn.Bogen erover en gaatjesplastiek erover spannen, succes verzekerd.Vanaf het te warm wordt overdag en s'nachts het boven de 15° blijft de gaatjesplastiek weglaten.Indien al bloemen bij koude als de gaatjesplastiek er nog over staat, overdag openleggen om de bijen en hommels toe te laten. Had vorig jaar veel watermeloenen en suppergrote, moest er echt mee gaan leuren en je zag de mensen denken, daar edde diene zot weer met zijn watermeloenen. Quote
Holland Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Haha Dankjewel voor je reactie! Quote Vriendelijke groeten, Holland
Holland Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Dit is de situatie bij mij momenteel Nog steeds een spannende situatie dus Dat zal 't ook wel blijven tot het eind van het seizoen Quote Vriendelijke groeten, Holland
sluipwesp Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Weet iemand hoeveel ranken en meloenen je het beste per plant aan kunt houden?Foto van mijn watermeloenen in de kas. Quote
Holland Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Ik denk dat twee vruchten wel de max is om beetje kans van slagen te krijgen in Nederland Mooi hoor! Quote Vriendelijke groeten, Holland
Holland Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 De huidige stand van zaken. De voorste twee op deze foto zijn zelf gezaaid. Die daarachter komt van de Welkoop Deze is dus aangekocht. Dit zijn mijn overige zelf gezaaide watermeloenen, die eindelijk verder gaan groeien. Afwachten..... Quote Vriendelijke groeten, Holland
sluipwesp Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Inderdaad afwachten, zo ook bij mij. Het gewas groeit goed met veel bloemetjes maar nog geen gezette vruchtjes. De andere meloensoorten die er naast staan zetten wel en de vruchtjes groeien als kool Quote
geertlaurent Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Hier hebben ze voorlopig nog wat last (buiten) van het vreemde weer. Toen ze binnen stonden was het warm buiten en nu het zomer is is het weer niet meer zo warm Heb er een tijd geleden herzaaid staan nu klaar met 3 echte blaadjes, hopen op een goede nazomer anders gaan de vruchten de rijping niet halen vrees ik. Quote
tds Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Leuk om de status van jullie planten eens te zien!Hier zijn ze ongeveer 1m en nu pas écht goed aan het groeien.Tot nu toe zag ik 1 vrouwelijke bloem, die heb ik direct bevrucht met een mannelijke vermits ze in de serre groeien en er dus niet zoveel bestuivers zijn.Moet ik de planten op een bepaalde manier behandelen, of laat ik ze gewoon groeien? Hoe doen jullie dat? Quote
Balto Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Hoi, Ik heb die van mij (sugar baby) in een pot en die zijn helemaal nog niet zo groot maar krijgen wat bloemetjes. Waarschijnlijk omdat ik ze laat gezaaid heb? Ik weet niet zo goed hoe ik ze ga laten groeien. Vind die systemen met nogal ingewikkeld. De bloemen die er tot nu toe waren, waren vrouwelijke. Die gaan dus ook weer afsterven omdat ze niet bevrucht kunnen worden.. Quote
powerlite Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Borsalino heeft er ooit eens een uitleg over gedaan. watermeloen kweekte hij op "broedt" , iets wat ervoor zorgde dat er al enorm vroeg in het voorjaar veel warmte in de grond zat waardoor de meloenen tegen dat het mei was al heel grote planten waren. Enkel met die enorme voorsprong komt het in ons klimaat tot een goed einde. Ik weet spijtig genoeg niet meer het verhaal in detail. misschien dat hij het hier ergens beschreven heeft , ik weet niet , hij vertelde me het mondeling. Quote
loes Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 een beknopte versie heeft hij op de vorige pagina verteld Quote
tds Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Broeiveur maken,klestnat gieten, gronddoek erover met gaten in voor de planten.Plantjes erin als ze iets van 15cm groot zijn.Bogen erover en gaatjesplastiek erover spannen, succes verzekerd.Vanaf het te warm wordt overdag en s'nachts het boven de 15° blijft de gaatjesplastiek weglaten.Indien al bloemen bij koude als de gaatjesplastiek er nog over staat, overdag openleggen om de bijen en hommels toe te laten. Ik vermoed dus een soort van 'hotbed' maken?Verse mest ingraven, nat maken, daarop laag potgrond/goed verteerde compost en daar zwarte doek met gaten over?Rond welke periode doe je dat dan? En dan zaai je direct daarin? Hoe staaan ze er bij jou bij Borsalino? Welke soort(en) zaai jij? Wat zijn je ervaringen met de verschillende soorten?Veel vragen ... 1e keer watermeloen hier Quote
Bit Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Borsalino was 8 juni voor het laatst even op het forum.Maar 1 vraag van je staat er in ieder geval. Planten ( die dus voorgezaaid zijn binnen of in kas ) gaan er in als ze een maat hebben van ong 15 cm. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.