DannyL Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 De laatste tijd was het geniaal briljant weer om allerlei dingen te zaaien, en dat heb ik dus ook gedaan.Rode uien/lente ui/sla/rucola/radijs/spinazie, en In mijn geval overal 2 rijen van (voorlopig) Nu staat alles net een paar millimeter boven de grond en ook de uien beginnen te ontkiemen.Helaas voorspellen ze vrijdag/zaterdag regen na een lange tijd Mijn gehele moestuin (een goeie 6x4m) is voorzien van een net, maar wat te doen nu om te zorgen dat niet alles echt kapot gaat regenen? Want het is nog zo pril en klein. Is het verstandig om dat gedeelte van de moestuin nog een beetje af te dekken met transparant zeil, of gewoon lekker laten gaan en kijken waar het schip strand? Eigenlijk dus een vraag wat jullie zouden doen.. Ik ben er zelf namelijk nog niet over uit, en ik heb nog 3 dagen om te beslissen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugarlevi Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Yes, eindelijk regen! Ik zou deze bestellen, en allemaal een eigen parapluutje geven: Maar zonder gekheid, als zaailingen of planten niet tegen regen zouden kunnen hebben ze de verkeerde planeet uitgekozen om te gaan groeien. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Heerlijk, regen! Zul je zien hoe hard alles daarna gaat groeien! Als je de genoemde zaken mooi buiten hebt op laten groeien, dan komt het helemaal goed hoor. Regen hoort er bij. Alleen planten die van binnen komen, en wat slungelig zijn, kunnen bij harde regen en wind wat problemen krijgen. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 juist geweldig die regen. hoef ik niet meer telkens met mn gieter de boel water te geven. (oke meest ideale overdag zon en snachts regen... maar we kunnen niet alles hebben. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted April 21, 2015 Author Share Posted April 21, 2015 Alles is buiten opgekomen, want alles wat binnen aan het opkomen is blijft nog binnen tot na ijsheiligen, of gaat het kasje in.. Thanks allemaal. Ik wacht gewoon even rustig de regen af dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Ik ben toe aan regen mijn vaten weer vullen en de grond is veel te droog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Gewoon blij zijn dat het regent. Mooi weer voor moestuinplanten = regelmatig regen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Oh yes! Regen! Hier is de waterton voor de bessen ook alweer leeg. En ze beginnen zelf ook al aardig droog te worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Als je planten mooi in geulen gezaaid zijn en al wat boven de grond komen piepen is er niet echt een probleem. Als je nu bijvoorbeeld sla gezaaid hebt (los op de grond) of breedwerpig zaaide en je ziet nog geen zaailingen dan kan het door wegspoelen van de grond een probleem geven. Na lange droogte spoelt de stoffige toplaag met het water gewoon weg. Wat ik daartegen doe is voor de regenbui al water gaan geven en de grond al is goed nat maken. Mede tuinders kijken mij dan meewarig aan natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 er is niets beters dan een lekkere bui regen na een periode van droogte.daar kan je niet tegenop sproeien. Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 laat maar komen dat vocht .. nog ff op de open stukken wat meststoffen, na de regen ff harken en dan de mulch erop Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 mag ik voor de komende maanden even reserveren: - om de 3 dagen een malse bui in de vroege ochtend- rest van de dag lekker koel maar droog en zonnig- temperatuur overdag een graad of 20-25- temperatuur 's nachts meer dan 12 graden- biertje rond 17 uur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pongo Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Met mijn zandgrond hier doe ik elke dag de regendans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Robo.....helemaal mee eens...op dat biertje na, dat mag wel een bakkie thee zijn in mijn geval! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Robo kom maar door met die petitie, ik teken mee hoor! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Ik kan niet wachten op de regen. Vier zaterdag mijn verjaardag, en dat gaat dan dus lekker ouderwets binnen gebeuren, maar dat boeit me niet, want mijn tuin krijgt WATEEEER! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mw vogel Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Wit wijntje erbij? Ik snak naar regen regen regen.Mijn worteltjes doen niks, mijn spinazie groeit niet door, de nog lege bedden zijn niet te bewerken qua klonten...Gelukkig groeien er sla en raapstelen in de koude bak, dat maakt een hoop goed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Zijn jullie tuinen dan al echt zo droog?? Ik heb nog steeds vochtige grond,maar wat vervelender is, de grond is nog steenkoud op een paar cm diepte. Van mij mag de zon nog flink schijnen, dan sproei ik wel als het echt moet... Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Als je planten mooi in geulen gezaaid zijn en al wat boven de grond komen piepen is er niet echt een probleem. Als je nu bijvoorbeeld sla gezaaid hebt (los op de grond) of breedwerpig zaaide en je ziet nog geen zaailingen dan kan het door wegspoelen van de grond een probleem geven. Na lange droogte spoelt de stoffige toplaag met het water gewoon weg. Wat ik daartegen doe is voor de regenbui al water gaan geven en de grond al is goed nat maken. Mede tuinders kijken mij dan meewarig aan natuurlijk Helaas niet in geulen gezaaid..Maar ik sproei nu al elke dag, want door de wind droogt die top laag lekker hard uit Ik was alleen een beetje bang voor harde regen Laat het maar komen dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts