appelvrouw Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Die laatste had ik niet gezien. mooi! Ik dacht toch echt dat ik minder geruild had dan vorige jaren..veel minder Het was dus meer. Voor een (klein) deel omdat vrijwel iedereen nog met wat extra`s aankwam: "kijk, ik heb er maar drie voor jou gedaan jij heb zoveel ruimte "offe" deze moet je gewoon nemen zou leuk een Aziatische huppeldepip"..enz. Joep en Jorieke werden aan t eind van de dag weer met hun oude tonnen opgezadeld en al onze lege bierkratten de auto was té vol. sorry.. Gelukkig zijn alle planten heelhuids aangekomen..Onderweg heb ik een groot deel van het boek van James Wong gelezen..super daar ben ik echt blij mee.Nu hier druilweer..ik wacht er nog even mee al die mooie planten naar achteren te brengen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Jorieke en Joep ook namens zoonlief en mij bedankt voor de gastvrijheid. Het was leuk een gezicht bij de verschillende namen te hebben en leuke ruilacties te doen! Graag tot een volgende keer Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Kibas Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Ik heb een heerlijke dag gehad gisteren, ook al was het heel vermoeiend voor me. Ik heb daardoor ook weinig met mensen gesproken, was ik eigenlijk te moe voor. En dat vind ik wel heel jammer. Een volgende keer ga ik het anders doen. Ik zorg voor een tafel met een stoel en ga er bij zitten en laat iedereen naar mij toe komen. Dan houd ik hopelijk nog energie over om te kletsen. Vandaag en morgen is het bankdag: bijkomen van gisteren. Dinsdag gaan dan de planten dan de grond in, hoera, ik verheug me er al op. Ook al is het vermoeiend voor me, ik vind het zo leuk, dat ik zeker een volgende keer ook weer kom! Quote
Esthe76r Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Sorry allen dat ik zo laat was. Had er heel wat eerder willen zijn. Iedereen bedankt voor alles. Joep en Jorieke weer bedankt voor.jullie gastvrijheid en voor de info van het brandnetelbiertje. We gaan hier over tot poging twee. Quote
loes Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 heb je op de zaailing/zaden tafel nog wat kunnen vinden voor het zorgproject ?? Quote
koolrabi Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Ik ben er ook weer.Ik kijk terug op heel gezellige moestuinforumdag. Het was leuk kennis te maken met de mensen achter het moestuinforum. En dat op zo'n prachtige locatie met zoveel hartelijkheid en gastvrijheid. Joep en Jorieke en de andere organisatoren, het was top. En ook het weer heeft zijn beste beentje voor gezet. Het was genieten, daar in het zonnetje.Voor het eerst waterkefir gedronken, lekker! En verder nog heel veel lekkers geproefd. Wat een variatie! Ik ben met een leuk kratje met plantjes naar huis gegaan. En ik heb ook nieuwe zaden gekregen.Het wordt steeds voller hier.De platte peterselie staat er al. Nu de valeriaan en de kamille nog. De ananaskers staat er tevreden bij.De citroengeranium krijgt snel een pot.En de tomaatjes gaan hier vast ook goed groeien. Ik vond op de zadentafel een mooie tomatenplant moneymaker. Net wat ik nog zocht. Ook mijn plantjes en zaadjes hebben hun weg gevonden.Het was leuk om wat te ruilen. Tijdens de (lange) rit was het beslist niet saai met Erny en Loes.In de auto hadden we nog een minimoestuinforumdagje. Bedankt allemaal. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Erny Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 (aangepast) Het was een heerlijke dag. Wat fijn om onderweg te zijn, dingen te zien tijdens de lange rit en vervolgens in het warme MTFnest te geraken. Leuk om te zien wie er nou ouder of jonger of toch man of vrouw waren. Bedankt voor alle plantjes, boeken, knuffels, zaden en eten! Van wie heb ik die prachtige pastasaus-in-weckpotten gekregen? Koolrabi bedankt voor het rijden, was erg leuk om er weer eens uit te zijn. (Laatste keer dat ik de stad uit ben geweest was 23 november... ) Loes (en anderen) bedankt voor al de hand- en spandiensten. Het was erg gezellig in de auto en wat een prachtig licht hadden we op de terugreis. Heb net alle plantjes uit de gang gehaald en een (tijdelijke) plaats gegeven.Echt super dat er zoveel tomatenplantjes bijzitten. Hoef ik die dit jaar toch niet te missen. Enkel was een beetje dik maar verder geen pijn aan, dus is ook allemaal goed gegaan. Nu maar eens kijken wat voor foto's ik heb geschoten. 3 mei 2015 aangepast door Gast Quote
balkontuinder Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Ben blij dat je er blij mee bent Erny! Geniet van de tomaatjes. Oja, voor diegene die er dus niet bijwaren gisteren: ik ben geen man. Quote
Anna3 Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Het was een topdag! Bedankt Jorieke, Joep en ouders en alle anderen voor de leuke ruils en de gezelligheid! Ik mis het weidse uitzicht en de beesten wel een beetje hoor.. Quote
Erny Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 VERMIST: Een potje met Gele Framboosstekken met mijn naam erop... Bij wie is die terechtgekomen??? : En de krukken hadden het ook gezellig samen... Quote
Anna3 Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Haha, zeker! De handen vonden het aan het eind van de dag minder gezellig met de krukken.. Quote
Ciska Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Hallo allemaal, Gisteren na het verzorgen van de gekregen plantjes regelrecht naar bedje gegaan, was moe maar voldaan Namens ons wilden we iedereen bedanken voor de lekkere hapjes en de gezellige middag maar in het bijzonder Joep en jorieke..het was weer fantastisch! Dank daarvoor Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 De pastasaus komt van mij Erny Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Wij zijn nu ook thuis, eerst een nachtje in Duitsland gelogeerd en er héél goed gegeten bij de Mongolen. Hotel was ruim voldoende voor ons, goed bed en ontbijt, wat wil je meer?Nu eerst efkes wat uitrusten want meer dan 400km rijden is niet niks voor mij, vroeger had ik daar geen last van, ooit over en weer naar Berlijn op een dag, maar nu is het iets anders hoor, de ouderdom hé.Elkeen bedankt voor de aanwezigheid en het ruilen, mijn plantjes staan nu in de kas tot morgen, dan krijgen ze een vaste plaats. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
koolrabi Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Vandaag was een drukke dag, maar de gekregen plantjes staan op hun plek en de nieuwe zaadjes zijn gezaaid. Dat wordt weer spannend. Nogmaals bedankt allemaal. Altijd leuk nieuwe zaden te proberen en je plantenbestand aan te vullen zonder naar Intratuin, Vreeken, van der Wal of Douma te gaan. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
weknow Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Jorieke en Joep. Alweer heel veel dank voor jullie gastvrijheid, de geweldige voorzieningen en al het werk dat jullie er in steken! Net voor donker klaar met alles uitpakken, goed verzorgen, oppotten enz. Ik vond het een heerlijke en gezellige dag! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
berijl Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 gister de hele dag (nou ja, de vrije tijd welke over blijft naast de gewone dagelijkse bezigheden op ons boerenerf ) bezig geweest met al jullie mooie stekken / plantjes te verzorgen / verpoten/uitplanten. Ik ben er superblij mee, voelde me bijna jarig hihi. Nogmaals dank! Ook erg blij met de zalm, weckpotjes enz! Het was minstens zo leuk om op mijn beurt anderen weer blij te kunnen maken met onze spulletjes/vleesjes/melk/plantjes enz. Ik had wat geitenmelk en zelfgedroogde geitenlamsvlees /-ham meegenomen om te proeven. Leuk om dan links en rechts te mogen horen dat het lekker is. Met name geitenvlees is nog niet heel erg bij een groot publiek bekend en het is zó lekker! Ik heb op mijn beurt weer gesmikkeld van diverse andere dingen op de tafel. Het zag er allemaal prachtig uit!! Bedankt iedereen, voor alle leuke gesprekken en joep en jorieke bedankt voor jullie gastvrijheid! Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
RobO Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Iedereen bedankt voor de fijne dag ihb J&J, de mooie zeepjes de nootjes de lekkere hapjes en niet te vergeten de Glimlach van Gemma We zijn nog op pad in de mooie Achterhoek, montferland, de Lidl, de Penny, en lachen hartelijk om het mislukte weerbericht Quote
Indy Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Lekker Robo,geniet er van. De achterhoek vinden wij ook altijd leuk om even te zwerven. Quote
Nasuada Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Was super leuk en gezellig om iedereen weer eens te zien en nieuwe mensen te ontmoeten. Joep& Jorieke super bedankt voor jullie gastvrijheid.De plantjes staan in de kas, de Dahlia's zitten in de grond, de bessen staan op hun plek en ook de geel of blauwe lelies zijn gepoot.de thijm en muntjes, venkel staan nog even in de4 kas.Ik heb gedestilleerd water gekocht voor de vlees etende plantjes en ze in een grotere pot gezet. Helemaal happy aan een beschuitje met lekkere jam van appelvrouw.En de kruisbes, de meloen van de zaaitafel hebben ook hun plekje Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Jorieke en Joep het vlees is volledig koud gebleven.ik was nog een beetje bang voor het gehakt dat boven op lag..maar alles was nog lekker koud.We hebben al gesmuld van een speklapje en gaan vanavond verse asperges eten en daarna een karbonaadje. De handschoenen van Raquette zijn geweldig lekker..wat een goed idee zo, heerlijk voor mij in de avond. Gaan we een workshop doen Raquette? Ik bied mijn huis aan Verder ben ik blij met alle ruilen, de boeken, de stickers van balkontuinier ( ik dacht dat je een redelijk jonge vent was en tjonge daar kunnen we een heel leven jam-etiketten mee plakken) zaadjes, de boodschappen die Vincent voor me heeft gedaan, krukjes, augurkenzaadjes, alle komkommers ( zeg maar ja dan krijg je er 5 ) waarvan ik a.s. zaterdag op de beurs hier weer van kan uitdelenEn mijn buurvrouw is nog blij met de extra witte kool van Willy..Kabuizen voor de zuurkool enz enz..ik kan niet alle ruilen opnoemen, maar ik ben vreselijk verwend.Een deel van de extra planten komen in de Jardinadetuin..jullie zullen er nog wel foto`s van zien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Raquette Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Dat lijkt me echt superleuk! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Dan gaan we dat regelen. Raquette we hebben een topic samen zelf doen..daar praten we dan verder Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.