paddestoelengek Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Ik kwam via een beetje internet surfen allerlei verschillend gekleurde aardbeien tegennatuurlijk op dit forum op zoek naar ervaringen van leden, maar geen afgemaakt kweekverslag eigenlijk wie heeft er ervaring met gele, blauwe of zwarte aardbeien? voor de prijs om aan zaden te komen hoef je het niet te latenvoor nog geen 4 euro 9 x 50 zaden incl verzendkosten nog even te vermelden het gaat mij niet om grote opbrengsten maar om de bijzonderheiden eerlijk gezegd heb ik geen zin om ergens veel energie in te stoppen als het een flop wordt gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 de ananas aardbei is een witte met rode stipjes. (3e afbeelding misschien)de zwarte aardbei is hier op het forum wel eens ter sprake gekomen en bleek niet zwart te zijn maar heel donker rood. voor de rest denk ik dat het een flop is, foto's zien er behoorlijk geknutseld uit. als het met de eerdere kweekverslagen gelukt zou zijn om een blauwe aardbei te krijgen dan was dat vast van de daken geschreeuwd. maar proberen kan natuurlijk altijd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 er is al ergens een topic over geweest, de wonderen van Photoshop en voor klachten achteraf mag u zich richten tot de Chinese verkoper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Dit topic was je al tegengekomen ? : zwarte-aardbei-t8139-20.html Zag inderdaad dat dat topic nooit is afgerond. Maar kan je wel melden, dat die zwarte aardbei echt niks zwart is. En niet lekker ook trouwens ( gewoon erg klein, véél pitjes en beetje donker-rood ) En sorry. maar die gekke kleurtjes ( roze , blauw en paars enzo, is gewoon onzin. willen ze daar zaad van verkopen, zijn het oplichters ) Die bleke liggen gewoon in de winkel, die met rode spikkeltjes ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans D Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Zijn gewoon oplichterspraktijken.En ze komen er mee weg omdat je voor een PayPal claim gewoonweg veel te laat bent nadat het zaadje is uitgegroeid. Hier kan je een verhaal vinden van iemand die zo'n verzameling zaad had gekocht; De planten uit het zaad, waren niet eens aardbeienplanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 Allemaal bedankt voor de snelle reacties er is voor mij maar één conclusie: er zijn best wel bijzondere soortjes aardbeien die ik kan kweken maar de zaden of plantjes koop ik gewoon in Nederland of ik wacht af tot een lid van dit forum wat stekken aanbied. Zoals ik al aangaf ik vindt het gewoon zonde van de energie die ik er zou insteken als het helemaal niets wordt. gr Adriaan dit zullen ze wel gaan worden tezamen met een kleinblijvend ras rode aardbeien Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Hoe mooi en apart ook...maar gaat het bij aardbeien uiteindelijk niet om de smaak? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 Natuurlijk gaat het ook voor de smakelijke oogst! Aardbei ‘Pineberry (ananasaardbei)’Fragaria ananassaDeze kleine witte aardbei wordt ananasaardbei genoemd omdat de smaak iets weg heeft van een ananas. Deze curiositeit is een must voor elke verzamelaar maar ook leuk voor mensen zonder groene vingers.Aardbei ‘Frambozenaardbei (Frau Mieze Schindler)’Fragaria ananassa 'Frau Mieze Schindler'Frau Mieze Schindler is een zeer oud aardbeienras met een geweldige smaak. Hij wordt ook wel frambozenaardbei genoemd wegens de dieprode kleur waardoor hij wat van een framboos weg heeft. Zéér sterke aardbeiensmaak en daardoor erg populair onder aardbeienliefhebbers.Aardbei Holidayeen van de meest smakelijke aardbeien. Holiday heeft een heerlijk aroma en een geweldige smaak gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Getver, ik zou niet eens blauwe, paarse en neongroene aardbeien willen hebben! Bah! Ik kan echt niet tegen die kleurtjes in mijn eten. Vroeger maakte het me allemaal niet uit, ook mijn kinderen kregen van die gifblauwe visjes en groene kikkertjes snoep. Maar ik zou het nu nooit meer kopen. Net als met cupcakes....ik vind ze lekker, maar zodra ze blauw, paars of gifgroen zijn dan haak ik af! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Kijk eens rond op ons forum ( zoekfunctie ). Véle, echt erg veel topics over aardbeien, hun smaak, vergelijkingen in hoeveelheden oogst, doordragen. Echt onnoemlijk veel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 Hoi Bit, volgens mij had ik mijn "huiswerk" al gedaanzie twee berichtjes hierboven wat ik heb gevonden over de soortjes waar ik waarschijnlijk voor ga kiezen.er komt ook nog een rood ras bij voor de bestuiving want anders wordt het niets heb ik begrepen.De hoeveelheid die ik met deze keuze zou kunnen oogsten zal geen kruiwagen vol zijn maar daar gaat het mij ook niet omalhoewel mijn kleindochter van 2 jaar er wel pap van lust gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Mooie fotosjop. Maar de drie soorten die jij noemt en wél bestaan heb ik gelijk op mijn verlanglijst gezet. Die wil ik namelijk wel hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Frau Mieze Schindler en pineberry kun je beter als plant kopen aangezien die niet zelfbestuivend zijn .... Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 ik ben al een paar verkooppunten tegengekomen: http://www.bakker-hillegom.nl/product/witte-aardbei-pine-berry-natural-albino-1/http://kovaka-aardbeienplanten.nl/products/66240/#Ananasaardbeihttp://www.fruitbomen.net/aardbei/pineberry-ananasaardbei/http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_hikashop&ctrl=product&task=show&cid=60&name=ananasaardbei&Itemid=273&category_pathway=21 http://www.fruitbomen.net/aardbei/frambozenaardbei/http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_hikashop&ctrl=product&task=show&cid=59&name=frau-mieze-schindler-frambozenaardbei&Itemid=273&category_pathway=21 http://www.seedspro.com/product_info.php/cPath/3/products_id/320 (zaad en of dit betrouwbaar is ) als een forumlid nog meer (betrouwbare) adressen weet graag voeg ik ze wel weer toe aan dit bericht gr Adriaan ps natuurlijk neem ik bij voorkeur stekken over van forumleden Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 ps natuurlijk neem ik bij voorkeur stekken over van forumleden Deze heb ik wel, en nog een soort van geel bosaardbeien (Yellow wander). Zijn idd lekker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans D Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 (edited) Ik heb slechte ervaringen met Bakker, zou die schrappen.Buiten iri reclame (u bent de winnaar) via de post ontvangen waar je maar niet van afkomt, is de kwaliteit van de planten en producten die ik (verleden jaar) heb ontvangen dramatisch slecht te noemen.Met fruitbomen.net en kweduivenvoorden wel goede ervaringen, de resterenden ken ik nog niet. Edited June 3, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 Ben ik al geruime tijd bezig met het zoeken en plannen van de aardbeiplantjes die ik wil hebben, zegt mijn dochter opeens tegen haar vriend: joh die staan toch bij jou opa in de tuin die witte aardbeien met die rode zaadjes hopelijk kan ik dit weekend even tijd maken om een bezoekje aan opa te brengenin de hoop dat ze dat goed hebben gezien gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts