Enjoy! Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Dan staan ze nu vast en zeker wel goed in de grond Hier was het precies andersom, doordat zoonlief vakantie heeft konden we het poten lekker samen doen..
Jane Doe Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Nog altijd niet ontvangen van 'Leven van het Land'.Dus nog niet geplant ook en dat wordt wel laat vind ik. Willy heb je ze al geschreven? Mij hebben ze netjes geholpen en geleverd, denk dat er iets fout is gegaan.
Jane Doe Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Hoe weten jullie welke soorten het zijn bij de supermarkt/winkel? Staat dat er op of zien jullie dat aan de knoflook en proeven jullie dat aan de smaak?
aalterse-willy Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 gisteren namiddag toegekomen, ga ze nu planten en hopen op een grote oogst. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Ze zitten eindelijk in de grond, zeven rijtjes van 28 teentjes.Allemaal netjes een naamplaatje gegeven en die waarvan ik er geen 28 had bijgevuld met simonetti, die deed het vorig jaar zeer goed, allemaal dubbele rijen teentjes. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
geedee Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 De laatste olifantenknoflook van okt 2014 geoogst; er waren beduidend minder broedknolletjes te zien (ik vond er wel een aantal 10 cm van de bol verwijderd in de grond dus volgens mij waren ze op reis) dan bij de geoogste bollen van juni; de tenen waren iets dikker; de bloem bevatte (nog) geen zaad. Ik heb de dikste tenen nu(10-10-2015) weer in de grond gepoot op 10 cm diepte;ook een handvol broedbolletjes uitgeplant; iets minder diep.
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 oeps. Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
SuusP Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Het gaat wel eens mis als je post vanuit twee accounts Hier zit de knoflook ook weer in de grond. Tussen de aardbeien, want dat ging vorig jaar erg goed: gezonde aardbeien en goed groeiende knoflook. Tenen op 10 cm diep en bedekt met nog een laagje blad, maar daar piepen ze vast wel doorheen. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Liekie Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Ik heb ze vandaag ook in de grond gezet op ruggetjes, maar niet al te diep. Ze zitten eigenlijk net met hun puntje onder het zand. Zou dat wel goed gaan of moet ik ze nog wat naar beneden drukken...?
SuusP Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Ik zou ze toch wat dieper zetten hoor, anders zou het nog wel eens mis kunnen gaan met een flinke (nacht)vorst. Een centimeter of 5 is denk ik geen overbodige luxe. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jane Doe Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Ze zitten eindelijk in de grond, zeven rijtjes van 28 teentjes.Allemaal netjes een naamplaatje gegeven en die waarvan ik er geen 28 had bijgevuld met simonetti, die deed het vorig jaar zeer goed, allemaal dubbele rijen teentjes. Zoveel knoflook
MartinH Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2015 Valt toch wel mee? Ik heb ook 150+ tenen gepoot. mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Enjoy! Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Nog even en we krijgen een 'knoflookoverlast-meldpunt'
Jane Doe Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Knoflook kun je ook niet teveel hebben
aalterse-willy Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Wel, wij eten redelijk veel knoflook, waar mijn Bazin dat allemaal in doet??????Maar het is opmerkelijk dat er ook veel mensen zijn die het zelf niet gebruiken, zeggen dat ze dat niet lusten maar op restaurant alles binnenspelen, ook met look. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
CindyB Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Nog even en we krijgen een 'knoflookoverlast-meldpunt' Whahaha overlast... Wij eten ook vrij veel knoflook! We vinden het heerlijk en het is bovendien nog gezond ook!Wel hou ik een beetje rekening met belangrijke afspraken, maar hou zo mijn man uit de buurt van de vrouwtjes hahahahaa Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
aalterse-willy Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Nondenonde, zo'n sadistisch trekje. Vrouwen hé!Zou de mijne dat ook daarom doen?Oei, ik wijk af, sorry beste mensen maar ik kon het niet laten Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
CindyB Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 hahahhahahahaha Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
MartinH Geplaatst: 23 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2015 Maar de ware reden is toch om dat vampieren gespuis buiten de deur te houden?? Maar tja, lekker is het ook dus dat komt dan mooi uit. mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
prettig gestoord Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Hmm is er zoiets dan als teveel knoflook? Hier gaan hopelijk morgen de knoflookjes de grond in, zoonlief heeft het perk bijna om heheheZitten toch voordelen aan niets mogen doen.. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
loes Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Oei maar goed dat ik dit topic nu zie, ik was de knoflook al bijna vergeten. Ligt al wel klaar maar zit nog niet in de grond, dat schiet natuurlijk niet op.
Erny Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Gisteren 195 tenen van 21 soorten gepoot. Vandaag nog de Olifanten erbij dus nu 223 tenen van 23 soorten. Yeah... ze zitten in de grond.
Jane Doe Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Wow Erny, kunnen we de volgende bestelling bij jou doen Hier moet ik noch 753 gr, 8 x 3 = 24 bollen, 24 x 7 teentjes gemiddeld = 168 teentjes onbekende Spaanse knoflook.En dan nog knoflook van het land, 3 of 4 bollen soorten.
loes Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 haha kom ik aan met mijn 18 tenen (2 vakjes met elk 9 stuks)
Aanbevolen berichten