Ga naar inhoud

Hoe staat de knoflook erbij 2015-2016

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan staan ze nu vast en zeker wel goed in de grond

Hier was het precies andersom, doordat zoonlief vakantie heeft konden we het poten lekker samen doen..

Geplaatst:
Nog altijd niet ontvangen van 'Leven van het Land'.

Dus nog niet geplant ook en dat wordt wel laat vind ik.

Willy heb je ze al geschreven? Mij hebben ze netjes geholpen en geleverd, denk dat er iets fout is gegaan.

Geplaatst:

Hoe weten jullie welke soorten het zijn bij de supermarkt/winkel? Staat dat er op of zien jullie dat aan de knoflook en proeven jullie dat aan de smaak?

Geplaatst:

Ze zitten eindelijk in de grond, zeven rijtjes van 28 teentjes.

Allemaal netjes een naamplaatje gegeven en die waarvan ik er geen 28 had bijgevuld met simonetti, die deed het vorig jaar zeer goed, allemaal dubbele rijen teentjes.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

De laatste olifantenknoflook van okt 2014 geoogst; er waren beduidend minder broedknolletjes te zien (ik vond er wel een aantal 10 cm van de bol verwijderd in de grond dus volgens mij waren ze op reis) dan bij de geoogste bollen van juni; de tenen waren iets dikker; de bloem bevatte (nog) geen zaad.

P112088055751445431074.JPGP112088190081445431077.JPGP112088276881445431079.JPGP112088378441445431081.JPGP112088429441445431084.JPGP112087740721445431218.jpg

Ik heb de dikste tenen nu(10-10-2015) weer in de grond gepoot op 10 cm diepte;ook een handvol broedbolletjes uitgeplant; iets minder diep.

Geplaatst:

Het gaat wel eens mis als je post vanuit twee accounts

Hier zit de knoflook ook weer in de grond. Tussen de aardbeien, want dat ging vorig jaar erg goed: gezonde aardbeien en goed groeiende knoflook. Tenen op 10 cm diep en bedekt met nog een laagje blad, maar daar piepen ze vast wel doorheen.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik heb ze vandaag ook in de grond gezet op ruggetjes, maar niet al te diep. Ze zitten eigenlijk net met hun puntje onder het zand. Zou dat wel goed gaan of moet ik ze nog wat naar beneden drukken...?

Geplaatst:

Ik zou ze toch wat dieper zetten hoor, anders zou het nog wel eens mis kunnen gaan met een flinke (nacht)vorst. Een centimeter of 5 is denk ik geen overbodige luxe.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
Ze zitten eindelijk in de grond, zeven rijtjes van 28 teentjes.

Allemaal netjes een naamplaatje gegeven en die waarvan ik er geen 28 had bijgevuld met simonetti, die deed het vorig jaar zeer goed, allemaal dubbele rijen teentjes.

Zoveel knoflook

Geplaatst:

Wel, wij eten redelijk veel knoflook, waar mijn Bazin dat allemaal in doet??????

Maar het is opmerkelijk dat er ook veel mensen zijn die het zelf niet gebruiken, zeggen dat ze dat niet lusten maar op restaurant alles binnenspelen, ook met look.

Geplaatst:
:o Nog even en we krijgen een 'knoflookoverlast-meldpunt'

Whahaha overlast... Wij eten ook vrij veel knoflook! We vinden het heerlijk en het is bovendien nog gezond ook!

Wel hou ik een beetje rekening met belangrijke afspraken, maar hou zo mijn man uit de buurt van de vrouwtjes hahahahaa

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

Nondenonde, zo'n sadistisch trekje. Vrouwen hé!

Zou de mijne dat ook daarom doen?

Oei, ik wijk af, sorry beste mensen maar ik kon het niet laten

Geplaatst:

Hmm is er zoiets dan als teveel knoflook?

Hier gaan hopelijk morgen de knoflookjes de grond in, zoonlief heeft het perk bijna om hehehe

Zitten toch voordelen aan niets mogen doen..

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Oei maar goed dat ik dit topic nu zie, ik was de knoflook al bijna vergeten. Ligt al wel klaar maar zit nog niet in de grond, dat schiet natuurlijk niet op.

Geplaatst:

Gisteren 195 tenen van 21 soorten gepoot. Vandaag nog de Olifanten erbij dus nu 223 tenen van 23 soorten.

Yeah... ze zitten in de grond.

Geplaatst:

Wow Erny, kunnen we de volgende bestelling bij jou doen

Hier moet ik noch 753 gr, 8 x 3 = 24 bollen, 24 x 7 teentjes gemiddeld = 168 teentjes onbekende Spaanse knoflook.

En dan nog knoflook van het land, 3 of 4 bollen soorten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...