mkleinman Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Tweede pruimenboompje ( patiofruit ) uit de tuin gehaald en in een pot geplant. De zomerframboos op een andere plek in de tuin gezet. Vandaag ook een tweetal takken in de andere pruimenboom met touw vast gemaakt omdat die met een andere tak kruistten. En dat was het wel weer zo'n beetje voor vandaag. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Karietje Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 onkruid van het pad weggebrand, onkruid tussen de plantjes al deels verwijderd maar ik ben nog niet helemaal beter... dus dat was het vandaag.. Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
lionne Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 onkruid weggehaaldkomkommer van het balkon uit bak in de tuin gezetsnijbiet en radijs uitgedunddochterlief aangeraden niet alle aardbeien op te etenvoor de tuin wat onkruid verwijderdgedroomd over de ideale tuin (maar dat blijft voorlopig bij dromen)
mkleinman Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Vandaag de groei van de perenboom geremd door de bast in te zagen. Nog een deel van de tuin voorzien van mulch. En ook inderdaad dromen van een moestuin. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
AnnekeW Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Niet in mijn tuin maar er vlak achter. Samen met de buurman lammetjes uit een dreksloot gehaald. Ik had de eigenaar al eerder vandaag gebeld dat er iets niet goed ging, maar hij kwam niet. Eentje was er dood, de andere was aan de verkeerde kant van de sloot er weer uitgeklauterd. Dus ik hield goed in de gaten of hij niet weer in de sloot sprong om terug naar de groep te gaan en toen zag ik een nr 3 bijna verdrinken. Dus eerst met touwen en harken geprobeerd en uiteindelijk is de buurman maar in zijn onderbroek de sloot in gegaan. Geprobeerd weer leven in het lam te krijgen door hem droog te wrijven. Ondertussen ook maar dat andere lam geholpen om weer de sloot over te steken. Het bijna verdronken lam kregen we niet meer op de been, dus in een handdoek lopend naar de boerderij gebracht en daar dik in het stro gelegd. Weer andere buren hebben het dode lam ondertussen geborgen. Toen alles achter de rug was kwam de eigenaar pas (2 uur na mijn bellen). Hij heeft er een metselkuip met water neergezet (voor plusminus 200 schapen), dus ik heb hem mijn kuip er maar bij geleend. Hopelijk gaat hij dit wel beter oplossen. Die schapen hebben dorst en de slootkanten zijn veel te steil.
tuinLB Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Aardbeien geplukt, kersen geplukt. Aardbeien ingemaakt. Veldsla, veldsla, koolrapen, Chinese kool, boerenkool en witlof gezaaid.Konijnenhok verplaats, schapen laten scheren. Als ik het zo zie heb ik een productief dagje gehad .
mariellexxx Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Komkommmerplanten verder opgebonden, ze groeien zowat mijn kas uit, dus toch maar schuin omhoog gaan geleiden, net als de tomatenplanten. Verder niet veel gedaan, ik heb gisteren het gras opnieuw ingezaaid met gras zaad, dus ik mag er niet op lopen! Hopen op een zooitje regen, anders morgen sproeien!
Erny Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Jeetje Anneke, wat een toestand al die half (en heel) verzopen lammeren. Je zou toch denken dat die boer er ook alles aan gelegen is dat zn lammeren (geld) niet verzuipen... Gisteren vooral lopen soppen op de moestuin... Zo vlak voor de zomer zou mn tuin niet dat soort geluiden moeten voortbrengen als ik er loop. Kon dus ook niet echt wat doen, paden te nat om te kruien, aarde te nat om te bewerken. Dus met laarzen aan en tussendoor ook regenjas mn frustraties losgelaten op de enorm hard gegroeide Duizendknoop achter op mn landje. Helft van de Smeerwortel kortgeknipt en voor verdere bewerking even hoog en droog gelegd.En wat boogjes gezet om straks de netten bij de fruitstruiken aan te bevestigen.Deel van mn koude kas (spullenhok) opgeruimd tijdens de buien.In mn functie als beheerder de buurvrouw (haar eerste verschijning dit jaar en ook nog om alleen even te kijken en niets te doen) aangesproken op de bakken vol bloeiend onkruid.Op de compostbult de grote Koolzaadplanten voor een deel verwijderd. Dit zijn ware slakkenkweekhotels en het volgende reisdoel zijn onze moestuinen. Honderden heb ik er weggehaald. Peultjes geoogst.Kip op mn Rocketstove gebakken bij mn huisje, peultjes vergeten op te eten.Lekker geslapen nadat ik ietwat te lang in dit boek had gelezen (te leen):https://www.bol.com/nl/p/het-compostcirculatieplan/9200000051628455/ Vandaag wat bloemetjes in mn tuin bij 't huisje uitgeplant. Weer een blik geworpen op de dakgoottoestand en besloten dat mn improvisatieoplossing (de Gamma had geen geschikte dakgootonderdelen voor mij) niet gaat werken dus dat moet terug en ik naar een andere bouwmarkt die wél serieus in dakgoten doet. Die nieuwe Bauhaus maar eens checken. Gaten gebrand in de onderkant van de Action bloembakken omdat de boel anders verzuipt.In de tomatenkas wat Vinassekali en mest gestrooid en tomaten gediefd.Op de moestuin Vinassekali bij Fruitlenttomaten/ uien/ knoflook/ Tomatillo/ Sjalotten/ Bessenstruiken gestrooid. Koemestkorrels bij de Fruitlenttomaten en op wat andere bakken.Aardbeien geoogst.Andere buurvrouw (heeft het voorstuk van die andere buurvrouw) aangesproken of zij er belang bij heeft om de andere helft van de tuin over te nemen als de buren het niet meer trekken (en zo klinkt het nu wel in ieder geval). Zij zou daar heel blij mee zijn. Goed plan dus. Natte voeten opgelopen want geen laarzen aangedaan omdat ik er maar kort was. Hekjes mee voor de klimmende bloempjes bij 't huisje.Lege flessen op de fiets geladen en onderweg naar huisje in de glascontainer gemikt.Sprokkelhout binnen gelegd omdat het buiten echt niet droogt en ik anders geen rocketstovefikkie kan stoken. En toen moest ik weer naar huis helaas...
pippi Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Anneke, ik zou de dierenbescherming inlichten. Als hij zijn beesten niet eens fatsoenlijk drinkwater geeft, is er wellicht nog wel meer mis. edit om weer on-topic te gaan: de bernagie (komkommerkruid) drastisch gesnoeid. Mooie bijenplant hoor, maar ik hoef hem volgend jaar niet meer. Hij wordt veel te groot (als ik hem zijn gang liet gaan een meter de lucht in en een meter in de breedte) en hij prikt zo gemeen dat je hem alleen met handschoenen aan beet kan pakken. Ik blief de blaadjes (met ook van die akelige naaldjes) ook niet in mijn sla, dus hij staat er echt alleen nog maar voor de hommels. Nou, die hebben genoeg te vreten hier in de tuin waar ik me niet aan erger en waar ik geen soort brandnetelreactie van krijg.
AnnekeW Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Pipi proef de bloemetjes eens, die vind ik erg lekker door de sla.
RobO Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 todo:antischurftmix spuitenantiroestmix spuitenantislakkenschaar schoonmakenantivogel net over de capucijnersantiwaterbeheer uitvoerenantiluisplaatjes ophangen in de kasantionkruid actie houden... (goh RobO, niet zo negatief hè... )
julia Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Regenjas en laarsen aangetrokken en opnieuw pluksla gezaaid nadat de slakken weer alles kaal hebben gegeten. Tegen beter weten in de vakken nu met vitrage beschermd. Al zou ik maar 1 sla plantje groot krijgen, dan ben ik al heel blij!
speets Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Die schapen hebben dorst en de slootkanten zijn veel te steil.Ik zou ook de (DB én de) politie bellen. Verwaarlozing is strafbaar Slakkenproef gedaan (zie aldaar). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jizkaha Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 De aardappels gerooid want die hadden natte voeten.4 kruiwagens compost over een leegstaand bed verspreid en een nieuwe lading bonen gezaaid. Hopelijk houdt het binnenkort eens op met regenen en wordt 't dan nog wat met de boontjes.M'n verrotte kolen champost gegeven en ze bemoedigend toegesproken. Denk eigenlijk dat er geen hoop meer is maar dat heb ik ze niet verteld.Koriander gezaaid.En weer veels te lang met tuinbuuf staan kletsen Zelluf doen
lionne Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 todo:antischurftmix spuitenantiroestmix spuitenantislakkenschaar schoonmakenantivogel net over de capucijnersantiwaterbeheer uitvoerenantiluisplaatjes ophangen in de kasantionkruid actie houden... (goh RobO, niet zo negatief hè... )je klinkt nogal tegendraads vandaag
AnnekeW Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Even met de regenjas aan naar de regenmeter gelopen, 15 mmEen blik in de sloot geworpen, geen lammetjes gelukkig!Een snelle slakkeninspectie, het lijkt mee te vallen, nog snel even 3 doorgeknipt die erg zichtbaar waren. Nu weer opwarmen bij de kachel die ik vanmorgen toch maar weer aangstoken had.
RobO Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 todo:antischurftmix spuitenantiroestmix spuitenantislakkenschaar schoonmakenantivogel net over de capucijnersantiwaterbeheer uitvoerenantiluisplaatjes ophangen in de kasantionkruid actie houden... (goh RobO, niet zo negatief hè... )je klinkt nogal tegendraads vandaag antidraads dan wel hè ben heul nat geregend, alles weer in de was wegnieuw todo lijstje gemaakt
Erny Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Jaah... daar is ie weer... Prachtig!! De nieuwe camera doet het goed zo te zien.
Jaydot Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Zohee, wat een superveenmolfoto!! Ik doe verder nooit mee met dit topic, want ik heb het gevoel dat ik alleen maar bezig ben met schoffelen, schoffelen, schoffelen en schoffelen. En schoffelen. En even harken en daarna gauw weer schoffelen. The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
gewoon peter Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 De tweede ronde andijvie geplant, de eerste was, opgevreten binnen een dag.Slakken korrels gestrooid.Een net over de aubergine gemaakt, voor als we hier ook hagel krijgen, ik heb gemerkt dat het de schade verminderd. Peter
tuinLB Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Kilootje kersen geplukt. Ook in de kersen schade door de regen. 1,5 kilo aardbeien geplukt. Peultjes en sugersnaps geplukt voor in de vriezer. Sla, snijbiet en nog wat dingen geoogst voor het avondeten. En 5 dode ratten gevonden, het vergif blijkt goed te werken.
Aanbevolen berichten