Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Vandaag bij Dave Storm geweest en een kas uitgezocht! 18feb17 wordt hij geplaatst. Zin in!

Interessant, vertel! Welke maat? Prijs OK? Moet je zelf vooraf iets voorbereiden? (egaliseren / graven of zo).

Misschien in een nieuw -door jou te starten- topic, met ook tzt foto's van de opbouw.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ik heb de broccoliplanten die doorgeschoten waren gerooid. Verder een maaltje spruiten geoogst en een sleuf uitgegraven waar een tegelpaadje gaat komen. De sleuf heb ik deels gevuld met zand...klaar om te tegelen. Ook nog een heel klein stukje gespit. Daar was de roodborst erg blij mee.

Geplaatst:
Ik heb de broccoliplanten die doorgeschoten waren gerooid.

Ik zag vandaag juist dat de broccoliplant die doorgeschoten was en die ik had laten staan als koolwitjesrupsenvoer, allemaal nieuwe broccolietjes aan het maken was. Ik telde al vijf roosjes en die plant is echt van boven tot onder kaalgevreten. Ik laat hem staan, met een beetje geluk heb ik straks toch een handjevol broccoli voor door de pasta ofzo.

En een trieste spruitkool -ook bijna helemaal opgegeten door de rupsen - die in een hoekje stond en waar ik ook nog eens een keer per ongeluk op heb gestaan en die dus ook compleet afgeschreven was bleek vandaag bomvol kleine spruitjes te zitten. Andere spruitkolen waar ik ook niet veel meer van verwachtte zitten ook vol! Ik vond ook nog een dikke ui, die is vanavond gesnipperd door het sausje bij de vis met patat gegaan. En de leeuwenbekjes in de voortuin die bijna verdwenen waren onder al het aangewaaide herfstblad staan nu in bloei, bijna helemaal begraven onder de bladeren en alleen de bloemetjes erboven.

Ik heb de laatste tijd nul tijd gehad voor de tuin, maar blijkbaar werkt dat prima.

Geplaatst:

Deze week onkruid gewied en laatste groenten geoogst.

Vrijdag een laagje Champignoncompost op de bedden geplaatst

Zaterdag bladeren opgekuist en deze ook over de bedden en wilgen iets gesnoeid en deze over de bladeren geplaatst zodat ze blijven liggen en niet gaan waaien .

Geplaatst:

Ik ging naar de tuin om wat te spitrieken (jeweetwel, ik spitriek, jij spitriekt, wij spitrieken enz ) maar toen ik er eenmaal was kwam ik tot de conclusie dat ik geen zin had.

Toen heb ik m'n nieuwe tuin geinspecteerd (per as donderdag istie van mij!) en kwam tot de conclusie dat het er een zooitje is

Geplaatst:

ga eens kijken na een lange reis naar aardbevingsland

moet 1 kuub mest liggen om te kruien

en dahlia's en ulluco's redden hoop ik

Geplaatst:

Laatste hout verbrand in de vuurton, glas en rotzooi naar de stort gebracht en ruim 5 meter achter onze tuin vrij gemaakt van onkruid en bramen.

Door dat schoonmaken van die bosrand nu wel weer een hele vracht aan rotzooi die we moeten opruimen. Er kwam van alles uit die rand naar boven, pannen, koelboxen, afval, hout, een radio en nog veel meer rotzooi.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

Gisteren foto's gemaakt van alle vorst op mijn groenten (zag er prachtig uit), een inspectieronde gehouden of alle groente nog steeds de vorst weet te overleven, een stuk gaatjesplastic van 6 bij 8 meter bij de tuinvereniging gekocht om mijn kolentunnel af te dekken voor de winter en rapen goldana geoogst.

Geplaatst:

Ik ben niet van plan om iets te doen op de tuin december - januari.

Ik help vaak mee op een veehouderij, uiteenlopende klusjes, en een beetje de tuin ordenen doe ik daar ook wel. Er kwamen toch nog wat aardappels naar boven - ras Agria - toen ik de bedden aan het herstructureren was. Die had ik in oktober al gerooid - gek hoe je altijd een aantal over het hoofd ziet.

Ze zagen er nog prima uit, komt misschien omdat het nog niet echt nat is geweest? Neem maar mee, zei de boer.

Hier heb ik nog een prima maaltje van.

jirpelslyts_zpsqn9kg86i.jpg

Geplaatst:

Vandaag één van de twee volkstuinen opgeruimd. Volgend jaar gaan we verbouwen en verhuizen. Dan is er minder tijd om te tuinen. Afbouwen dus.

Bij het nieuwe huis ligt straks een grote lap tuin. Bij gezondheid kunnen we daar in 2018 weer volop aan de slag.

Geplaatst:

Grond laten rijden door de buurjongen. 16 rondpalen gekocht en er naar toegebracht om te dienen als boompaal in de fruithaag die ik ga oprichten. Tot slot voor 30 euro ongeveer 200 euro voorjaarsbollen op de kop getikt (krokus, oer tulip, sierui) door het uitbrengen van een bod op het totale restant dat men had liggen. Wel snel planten, niet alles zal opkomen.

Geplaatst:

Afgelopen zondagmiddag een kort tuinpaadje aangelgd (10 stoeptegels). Daarna 11 tenen olifantenknoflook (gekocht van Aseel) gepoot op een regel. Tenen onderling 30 cm afstand (zie foto's). Als laatste een hoekpaal van mijn 'compostbakken in aanbouw' in de grond gestampt.

De tenen:

20161211_162121_zpsqws7zysi.jpg

Klaar om te poten:

20161211_162227_zpsnxdgcgv3.jpg

Geplaatst:

Deze week de serre opgekuist vaste bedden gemaakt met betonplaatjes .

In het middelste bed al 22 emmers ingegraven (leeg) waar tomaten moeten inkomen volgend jaar .

Hoebels geplaatst met plastiek hier over . Voor binnenkort hier wortels tussen te zaaien . Als het ware als tussengewas als de tomaat planten nog kleiner zijn . Zo kunnen ze wel al op hun definitieve plek gezet worden als laatste wortels nog geoogst moeten worden . Maar tegen dat de tomatenplanten groter worden zijn deze weg . In 2015 ook gezaaid februari en laatste geoogst half juni , nu iets vroeger zaaien en extra plastiek (zou mogelijk zijn vanaf half december tot begin maart om deze te zaaien )

Geplaatst:

Knoflook opgegraven en gezien dat het niet goed is. Besloten maar eens een jaartje geen knoflook te telen..wat een rust Alles de 6 tenen in de KHG en de 6 tenen olifant.

Veel compost verdeeld over de bedden in de voormoestuin..de helft heb ik nu gedaan, ik hak het onkruid stuk en gooi er nog wat blad bij, en dan een laagje compost erop. Ziet er tof uit!

Verder kruisbessen gesnoeid en compost gegeven voordat er weer karton omheen ging.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...