Geplaatst: 1 oktober 20169 j Heeft iemand soms wat regenwater teveel????Alle putten staan hier droog en wassen moeten we met stadswater doen bij gebrek aan regen.Het ging regenen vandaag, zeggen ze, maar nog geen drup gezien hoor. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 1 oktober 20169 j Auteur Zo'n 35 mm hier blijkbaar... En heb dus ook geen water gegeven dit jaar (alleen dingen in potten). Vanwege het veen blijft de grond lekker nat en de plantjes moeten daar zelf maar naar op zoek gaan. En het was in het voorjaar extreem nat dus nu voelt het eigenlijk nórmáál aan. Jorieke zit wel heel erg droog zeg... de woestijn van Nederland.
Geplaatst: 1 oktober 20169 j De volgende druppel is de eerste!!!!!Maar we proberen ons aan te passen, denk dat ik dadelpalmen ga planten, wie weet is dat een goede investering? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 oktober 20169 j Hier heeft het gisteren ook eindelijk geregend! De gratis bliksem die we erbij kregen zag er goed uit.
Geplaatst: 2 oktober 20169 j Eindelijk een vlaaagje regen gekregen, juist genoeg om alles eens goed af te spoelen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 oktober 20169 j Het weer = nu echt om, de zomer en de groeidagen zijn zo goed als ten einde. Wat een grandioze na-zomer dit jaar, met als gevolg dat vele bomen en struiken de takken hun takken goed hebben doen laten aandikken.
Geplaatst: 2 oktober 20169 j Hier ook 23 mm regen. We zijn er blij mee, en voorlopig hoef ik niet water te geven op de bedden met uitgezaaide veldsla, maar ik de tuin lopen nog steeds flinke scheuren door de bedden door de droogte.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 oktober 20169 j Hier een kleine 5 mm, plus de 4 mm van die nacht/dag daarvoor maakt nog geen 10. Wel even lekker, maar we willen nog wat.... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 oktober 20169 j Wij zitten net daar op de grens bij dat hele droge vakje. Volgens eigen meting hebben we niet eens die 8 gehaald. toch wel, ik keek verkeerd Weet je het zeker? Volgens mij ligt Zelhem recht boven die 12 op de NL-DE-grens in het lichtgroene vlakje, op de kruising met de onderkant van de 8 uit het oranje vlakje. Heb je toch weer een paar mm meer gehad dan je dacht
Geplaatst: 19 oktober 20169 j Het is hier al 2 dagen herfstachtig en dan bedoel ik dus dat het regent!
Geplaatst: 19 oktober 20169 j Joehoe! Hier ook een boel regen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 oktober 20169 j Auteur Hier is het echt in een week opeens allemaal erg geel geworden in bomenland... Is heel snel gegaan. Verder droog en zonnig hier.
Geplaatst: 19 oktober 20169 j Door de slagregens en de wind van gisteravond en vannacht is hier opeens veel blad gevallen.Het is opeens een stuk kaler geworden en de bladkorven zijn al geplaatst: herfst. Heerlijk, al die regen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 oktober 20169 j Ik zit op zandgrond op een kop dus de regen was hier zeer welkom !!! Heb net het eerste gedeelte van de knoflook in de grond zitten (ik heb 16 verschillende soorten) en het viel me op dat de grond toch wel erg droog was. Dus: Hoera! Regen!
Geplaatst: 23 oktober 20169 j Brrr vanichtend erg koud, de OIK hing slap. Vanmiddag stralend zonnetje en prima weer om de bollen in de grond te stoppen
Geplaatst: 23 oktober 20169 j Auteur Gister op de tuin... het zou droog blijven... donkere lucht kwam langzaam over... het werd bijna schemerig... en jawel... regen! Gelukkig niet al te lang.Maar ondertussen is het waterpeil alweer zo hoog dat het soppen is op de paden en dus natte schoenen en sokken en natte modderige broekspijpen. 's Nachts zou het 0 graden worden, maar volgens mij was het niet zo koud... voelde in ieder geval niet zo aan. Geen nachtvorst in ieder geval, vooral veel nattigheid... mist en drupregen. Vandaag was het in de kas van de overburen een aangename 18 graden. Heerlijk zo'n kas. De minimuntemperatuur daar de afgelopen weken was 4 graden.
Geplaatst: 23 oktober 20169 j Vanmorgen ijs op de schuur.Vanmiddag lekker zonnetje in de tuin "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 november 20169 j Nou, het voordeel van dat weer van vandaag is dat ik nu ongeveer een kuub herfstbladeren in mijn voortuin heb liggen die ik mooi als mulch voor de volkstuin kan gebruiken. Ik hoef het alleen nog maar in vuilniszakken te doen.
Geplaatst: 21 november 20169 j En hier zitten we onder een vette wolk..er zijn vrienden die kwamen in de tuin werken..4 dagen..en 3,5 dgn regen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 november 20169 j Het was frisjes vannacht: Links: Minimum temperatuur, op 1,5m hoogteRechts: Minimum grondtemperatuur, temperatuur op 10 cm (klomphoogte) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 29 november 20169 j Ja, dat hadden we niet echt afgesproken, zo koud. Ik ben benieuwd hoe de kranen zich hebben gehouden, achter op het land. Ik had de druk er afgehaald, maar misschien dat er nog wat water in zat wat alsnog schade aan heeft gericht. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.