pippi Geplaatst: 1 november 2016 Geplaatst: 1 november 2016 Claudia, waarom doe je niet mee met de bio-zadenenvelop? Met die hoeveelheid zaadjes van de ananaskers kan je denk ik veel mensen blij maken en je houdt er zelf ook weer leuke zaadjes aan over. Quote
Claudia69 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Lijkt me een goed idee. Hoe doe ik dat concreet? Quote
henkg Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Flup, gefeliciteerd. 751 gram gemiddeld per plant, dat is niet niks.De complete uitslag vind je hier: teeltwedstrijd-2016-ananaskers-t19886.html#p306806 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
speets Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Gefeliciteerd Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Claudia69 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Da's opmerkelijk veel - gefeliciteerd! Quote
pippi Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Flup, van harte gefeliciteerd! Claudia, even in dit topic kijken: https://www.moestuinforum.nl/bio-zadenenvelop-2016-t21219.html Quote
ADOPEG Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Gefeliciteerd Flup. Zelf ook heel tevreden, door wat onhandig opkweken heeft de groei een tijdje gestagneerd. Maar het is allemaal goed gekomen. Quote ~ Vita rosa est ~
Erny Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Van Harte Flup! Echt een mega opbrengst... Maar ook Henk en Adopeg als goeie tweede en derde.Maf om te zien dat er zulke grote verschillen zijn. Misschien nog een keer een conclusie waarom dat zo is? Dan leren we er ook nog wat van. Alle deelnemers die tot het eind hebben meegedaan mijn complimenten voor het consequent niet gelijk opeten van de geoogste bessen, dat was vast wel lastig. En ook Dennis bedankt voor al het lees en rekenwerk. Wel een verzoek voor komend jaar qua wedstrijd... laten we die aub op tijd laten beginnen. Hier in het Noorden lopen we toch al zeker twee weken achter op de rest van Nederland en inzake dit soort wedstrijdjes is dat zeker van belang. Was mede de reden dat ik dit x niet heb meegedaan. En wat me verder in de lijst opvalt is dat er veel mensen bij zitten waar we eigenlijk nooit wat van horen of lezen, ook op de rest van het forum én die zich ook niet hebben afgemeld voor de wedstrijd... Dat vind ik persoonlijk geen goede zaak, misschien toch een minimum aantal berichten eis voor deelname?Of in eerste instantie betalen voor de zaadjes en dan teruggave van dat bedrag na het voltooien van van de wedstrijd? (Naar idee van het Fruitlenttomatentestgebeuren waar we de zaadjes ook hebben moeten kopen en het geld terugkrijgen na inleveren van de bevindingen.) Quote
Claudia69 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Het is misschien niet zo'n makkelijk plantje om mee te starten. Ze moeten vroeg gezaaid om tegen half mei stevig plantgoed te hebben en als dat op de vensterbank moet, in een verwarmde ruimte met weinig licht, is dat niet simpel. De zaailingen zelf zijn piepklein en teer, en ze moeten op tijd verpot om ze aan de groei te houden. Ik heb er vaak wat over die in een klein potje blijven staan. Die overleven maar groeien nog amper. Daar valt niets van te oogsten. Quote
Anna3 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Gefeliciteerd Flup! Ik werd gewoon tot tweemaal toe genegeerd blijkbaar, ik zie mezelf nog steeds niet op de lijst.. Niet dat het uitmaakt voor het resultaat. De zaadjes heb ik wel gehad van Jorg (waarvoor dank!), maar helaas heeft mijn enige plantje slechts 5 besjes geproduceerd en dus lag ik al uit de race voor ik foto's kon maken.Leuk! Ik heb me ook opgegeven Ik heb me ook opgegeven maar sta nog niet op de deelnemerslijst zo te zien. De mail heb ik ontvangen, de enveloppen direct geschreven maar nog geen tijd gehad om postzegels te kopen.. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Van Harte Flup..goed gedaan ( klapklapklap) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
AnnekeW Geplaatst: 4 november 2016 Geplaatst: 4 november 2016 Gefeliciteerd Flup! De organisatie bedankt voor het organiseren. Ondanks dat ik me afgemeld heb vond ik het wel heel leuk en leerzaam om mee te doen. Quote
tuinLB Geplaatst: 4 november 2016 Geplaatst: 4 november 2016 Ik vond het ook leuk om mee te doen, jammer genoeg had ik dit jaar niet genoeg tijd om de plantjes wat extra zorg te geven om iets hoger uit te komen. Quote
pippi Geplaatst: 4 november 2016 Geplaatst: 4 november 2016 Gefeliciteerd Flup! Ik werd gewoon tot tweemaal toe genegeerd blijkbaar, ik zie mezelf nog steeds niet op de lijst.. Niet dat het uitmaakt voor het resultaat. De zaadjes heb ik wel gehad van Jorg (waarvoor dank!), maar helaas heeft mijn enige plantje slechts 5 besjes geproduceerd en dus lag ik al uit de race voor ik foto's kon maken.Leuk! Ik heb me ook opgegeven Ik heb me ook opgegeven maar sta nog niet op de deelnemerslijst zo te zien. De mail heb ik ontvangen, de enveloppen direct geschreven maar nog geen tijd gehad om postzegels te kopen.. Och je zou bijna denken dat er ergens iets in de foruminstellingen zit waardoor je alsmaar wordt genegeerd. Ik zie je berichten hoor, Anna3! Je bent niet helemaal onzichtbaar, niet wanhopen! Quote
Flup Geplaatst: 5 november 2016 Geplaatst: 5 november 2016 Ow, wat leuk! Had nooit verwacht dat ik zou winnen, ik tuinier op arme, zanderige bodem, vandaar. Had oorspronkelijk 5 planten gezaaid, eentje was ineens verdwenen en de andere stond wel op zo'n ongunstige plek, daar kwam niks vanaf (schaduw, goed bemeste grond). Plant 1 stond het meest gunstig (veel zon, oude mest), plant 2 had iets meer schaduw en minder oude mest en plant 3 had nog minder mest. Planten 2 en 3 stonden op een deel van de tuin, want pas sinds vorig jaar moestuin is.Ik hoop dat er nog vele wedstrijden komen, want voor mij is dit alleen maar leerzaam en leuk. Een dikke pluim voor de organisatoren, die dit mogelijk hebben gemaakt, top! Quote
Flup Geplaatst: 5 november 2016 Geplaatst: 5 november 2016 En wat me verder in de lijst opvalt is dat er veel mensen bij zitten waar we eigenlijk nooit wat van horen of lezen, ook op de rest van het forum én die zich ook niet hebben afgemeld voor de wedstrijd... Dat vind ik persoonlijk geen goede zaak, misschien toch een minimum aantal berichten eis voor deelname? Hier ben ik het wel mee eens, want als je ziet hoeveel mensen zich hebben aangemeld en hoe weinig er dan alsnog deelnemen, dan is dat jammer. Een minimaal aantal berichten zou wat mij betreft wel een vereiste zijn, de deelnemers moeten wel enigszins actief zijn op het forum. Dan is de kans ook groter dat de deelnemers hier blijven posten en serieus meedoen. Of zich fatsoenlijk afmelden, want dat is wel het minste wat je kunt doen, lijkt mij. Jij merkt terecht op dat er klimaatverschillen zijn bij de deelnemers. Dat klopt en dat is zeker iets om rekening mee te houden. Maar zelf heb ik mij daar niet door laten afschrikken. Hoewel ik wat zuidelijker woon dan Groningen, is het microklimaat hier ook koeler. In het voorjaar blijft het flink langer koud dan wat zou moeten, waardoor het ook altijd afwachten is of alles het wel doet. Dit jaar is bij mij een jaar van flink wat mislukkingen. De meloenpeer had het te lang te koud, de yakon ook en de passievrucht is een paar weken geleden pas begonnen met bloeien. Ik zou in jouw geval een volgende keer gewoon de gok nemen. Doe ik ook en dat heeft nu mooi uitgepakt. Had ook verkeerd kunnen uitpakken, maar ja, dat weet je nooit van te voren. Heb een beetje van de achterstand (doordat de wedstrijd wat later is georganiseerd) in kunnen halen door de zaden met de DENO-methode te laten kiemen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 november 2016 Geplaatst: 5 november 2016 (er zitten ook meerdere mensen met meerdere berichten bij het lijstje van lui die niets van zich hebben laten horen ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 5 november 2016 Geplaatst: 5 november 2016 Gefeliciteerd Flup, bedankt Dennislp en Henkg! Quote
Flup Geplaatst: 5 november 2016 Geplaatst: 5 november 2016 Ja, dat zag ik ook. Die mensen zie ik nu overigens al een tijdje niet meer op dit forum. Het forum is ook wat stiller, maar dat komt misschien ook omdat het moestuinseizoen in volle gang was. Misschien dat deze mensen met de koudere maanden weer actiever worden op het forum. Je kan natuurlijk niet alles voorkomen, maar een kleine drempel zou wel helpen. Quote
dennislp Geplaatst: 7 november 2016 Auteur Geplaatst: 7 november 2016 (er zitten ook meerdere mensen met meerdere berichten bij het lijstje van lui die niets van zich hebben laten horen ) Ssssttt! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Nadi Geplaatst: 11 november 2016 Geplaatst: 11 november 2016 Gefeliciteerd Flup! mooie opbrengst Quote
ADOPEG Geplaatst: 25 januari 2017 Geplaatst: 25 januari 2017 Is het al bekend wat we voor de teeltwedstrijd van 2017 mogen telen? (om alvast in te kunnen lezen..)Hopen dat er net zo enthousiast als in 2013 meegedaan word! Quote ~ Vita rosa est ~
Bit Geplaatst: 25 januari 2017 Geplaatst: 25 januari 2017 Nog niet ADOPEG. We zitten nog in de brainstormfase. Zodra meer duidelijk is, maken we dat zsm bekend natuurlijk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.