Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik doe ook mee en bij mij zijn ze ook binnen. Yay.

Maar ik heb even vraagje over de wedstrijd regels. In het begin bericht staat er de persoon met de meeste opbrengst wint. En even later staat er de meeste opbrengst per plant...

Ik ben even in de war: gaat het over de meeste opbrengst in totaal? (Want dan zaai ik alle toegestuurde zaadjes natuurlijk) of gaat het over de meeste opbrengst per plant (wat ook een beetje vreemd is want dat is moeilijk controleerbaar toch?)

Misschien vroeg met dit vragen gezien ze nog überhaupt moeten kiemen hier

Geplaatst:

Er staat ook

Deel het gewicht door het aantal planten waarmee je deze oogst hebt behaald.

Dus met meerdere planten krijg je de gemiddelde opbrengst.

Natuurlijk zijn er manieren te bedenken om te sjoemelen, gelukkig is de hoofdprijs geen Ferrari

Geplaatst:

Okeeee ik snap hem. Gewoon niet goed gelezen :P dankjewel. Ik ga denk toch maar meer zaaien vind ananaskers (ik ken het als gooseberry) ook nogeens super lekker en verhoogt de kans dat de gemiddelde hoger ligt denk ik. Maar ook groter risico als de helft van de planten het opeens niet doen ofzo. We zullen het zien

Geplaatst:

gooseberry is toch een kruisbes?

Hier zijn de zaden ook aangekomen.

ik doe maar met 1 of 2 planten mee. Ook een risico want als er iets niet goed gaat eindig ik zeker onderaan. Dat is het leuke van een wedstrijd.

Geplaatst:
gooseberry is toch een kruisbes

Joah de ananaskers heet cape gooseberry

Maar sinds ik pas dit jaar weet van de bestaan van kruisbes wist ik niet dat de "cape" gedeelte belangrijk was.vroeger zei mijn ouders gewoon gooseberry. Ik kom overigens ook uit kaapstad dus misschien sprak dat toen voorzich?

Geplaatst:

Yes, de zaden zijn hier ook aangekomen!

Kijken of ik met behulp van de deno-methode mijn achterstand wat kan verkleinen. Voor de zekerheid zaai ik er ook een paar op de normale manier.

Geplaatst:

Je mag mij ook toevoegen aan de lijst van deelnemers Dennis ! Ik heb de zaden ontvangen op de MTFD van vandaag en doe dus mee. Ga ze morgen zaaien. thnx voor de organisatie.

Geplaatst:

Mijn ananaskers staat al ruim boven de grond!!2016-04-17-1632741460925691.36

Not, geintje..deze mooie planten kreeg ik van Yuras gisteren.

Dit is mijn wedstrijdkers

2016-04-17-1642321460925694.37

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Op 9-april de zaden ontvangen en een dag later gezaaid In hun eigen privécouveuse

n5lvd4.jpg

De hele week in de watten gelegd. Af en toe een scheutje rozenbottelthee met honing erbij om de weerstand op te bouwen

En vandaag steken ze fier hun kopjes boven de grond

smiley-happy110.gif

o5um15.jpg

Geplaatst:

Nou, over het kiemen geen klagen: 16 uit 16. Dat was met de Mammoth prei wel anders.

Beetje vroeg, maar ik heb verspeend, ze stonden wat hoog op de poten. Ik ga door met vijf stuks, uiteindelijk waarschijnlijk drie.

2016042616435978381461683681.jpg

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...