RobO Geplaatst: 28 augustus 2015 Geplaatst: 28 augustus 2015 half bloemkooltje gedroogd voor in de soepkruidenmix Quote
speets Geplaatst: 29 augustus 2015 Geplaatst: 29 augustus 2015 Peperjam Alle vruchten uit de vriezer (veel rode bessen, en kruisbessen en aardbeien) aangevuld tot 1600 gram met sinaasappelsap. Daar 2 pepertjes bij gedaan. Maar dat hadden er veel meer mogen zijn, want op brood merk je er weinig meer van. Toch wel weer erg lekker. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
simke Geplaatst: 29 augustus 2015 Geplaatst: 29 augustus 2015 Moestuin chutney van 5 kg div uit de tuin. Tomaat, pruimen,appel,nassiepeer,peer, uien, komkomer, augurken,Peper, en kruiden met azijn en suiker. Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Dat klinkt goed! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 4 potjes en een schaaltje bramenjamDe rest van de bramen is nog niet rijp. Quote
RobO Geplaatst: 31 augustus 2015 Geplaatst: 31 augustus 2015 1/2 litertje tomatensap en 1,5 liter bloemkool voor de soepjes geweckt Quote
Erny Geplaatst: 1 september 2015 Geplaatst: 1 september 2015 Vijf grote potten met bramensaus/jam. Wat paprikaatjes gesneden en in de vriezer gemikt.Bietjes in de oven gegaard en gesneden in de vriezer gemikt. Nu zijn de augurkjes aan de beurt, net genoeg voor 1 potje. Quote
RobO Geplaatst: 2 september 2015 Geplaatst: 2 september 2015 2 liter sap gestoomsapt, kleine witte wijndruiven, met bramen, appel en wat rabarber, piepklein schepje suiker erbij tsja, die druiven...hadden we hier twee jaar terug een rode rondo en een witte solaris gekocht...dacht ik...zijn ze toch echt allebei nu rijp...en wit... , hoop maar dat het allebei solarissen zijn Quote
henkg Geplaatst: 2 september 2015 Geplaatst: 2 september 2015 Gisteren phyto bij mijn roma tomaten gesignaleerd. De vruchten waren nog niet aangetast. Alles gerooid, en aan het werk: ^ Simpele, maar mooie etiketjes vind ik zelf.Recept: http://www.jamiemagazine.nl/nl/weblog/617/tomatenverdriet.htmlDit zijn de rijpe en bijna rijpe. Met de 4 kg licht gekleurde moet ik nog wat. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 september 2015 Geplaatst: 2 september 2015 Ziet er strak uit Quote
suus76 Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Wat een mooie etiketten! Prachtig gedaan hoor! Ik kom ondertussen om in de jams, zoetzuur en chutneys. Gisteren acht potten sambal en 10 potten stoofperenjam en zes potten frambozen-habanero jam ( verslavend lekker) Quote
henkg Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Etiketten zijn van de Action (15 vel, totaal 360 etiketten, 70x37 mm)Afgedrukt m.b.v. de etikettenfunctie in MS-Word (daar kiezen voor etikettype Avery 3474), op een inktjet printer. Als er vraag naar is kan ik een gedetailleerder uitleg schrijven, in een apart topic. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mariekeenfrance Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Lijkt mij ook geweldig. Laten deze etiketten wel makkelijk los? Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
henkg Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Etiketten met Word: zie: etiketten-maken-met-microsoft-word-t18759.html#p290456 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Erny Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Een klein hakpotje met de eerste augurkjes. Quote
Indy Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Ik heb ook weer wat augurkjes geoogst,dus die gaan het zoetzuur in. Quote
Balto Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Voor het eerst ook iets gemaakt om te bwaren. 2 liter pastasaus in de vriezer. Weckketel en potten komen eraan dure hobby... Quote
Indy Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Nee joh! investering voor jaren Trouwens,via mp,of de kringloop is nog wel goedkoop aan spullen te komen. Quote
Roseapple Geplaatst: 4 september 2015 Geplaatst: 4 september 2015 Ik ben de komkommertjes aan het inmaken op de Zweedse manier Quote
Erny Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Net een paar kilo valappels door de sapcentrifuge geduwd. Nu heb ik zo'n twee liter troebel sap in een Action 3Lpot met kraantje. Alleen... na het weer opdraaien van de schroefdop, wat al moeilijk ging, wil ie nu niet meer open. Wat sap bij de moeren gegoten. Dat vinden ze lekker. Misschien straks nog wat opkoken met wat suiker en dan in flessen gieten om te bewaren... Of ik drink gewoon de komende dagen alleen appelsap. Quote
Flup Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Aalbessenjam. Had nog 5 kilo aalbessen in de diepvries en er moest ruimte gemaakt worden, dus dan maar aalbessenjam maken.Verder heb ik alle basilicum geoogst en ingevroren. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2015 Auteur Geplaatst: 9 september 2015 Een aantal flessen passata. Ik had niet veel tomatenplanten staan dit jaar, Maar ik oogstte toch teveel voor vers gebruik. En omdat er een varken in de vriezer moet, moesten de tomaten er uit. Die tomaten spaar ik daar op, en maak er dan in 1 keer een grote pan passata van. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.