Pestoman Geplaatst: 19 februari 2017 Geplaatst: 19 februari 2017 Nu heb ik nog een aardewerken pot ,diameter 32 cm binnenmaat, wel even lijmen Tevens voldoende knoflooktenen...... Is het zinvol deze tenen te planten in een pot, en hoeveel zouden er in kunnen ivm plantafstand ? Quote
balkontuinder Geplaatst: 21 februari 2017 Geplaatst: 21 februari 2017 Vandaag de eerste puntjes gespot! Quote
tds Geplaatst: 22 februari 2017 Geplaatst: 22 februari 2017 We zullen zien wat het geeft dit jaar, ik heb ze alleszins op verhoogjes geplant, zodanig dat ze niet met hun voeten in het water staan.Heb ze ook meer organisch bemest en ze zullen niet zoveel concurrentie hebben van het onkruid deze keer Quote
pippi Geplaatst: 22 februari 2017 Geplaatst: 22 februari 2017 Nu heb ik nog een aardewerken pot ,diameter 32 cm binnenmaat, wel even lijmen Tevens voldoende knoflooktenen...... Is het zinvol deze tenen te planten in een pot, en hoeveel zouden er in kunnen ivm plantafstand ? Ik zou er een stuk of 4 inzetten en kijken wat er van komt. Quote
Pestoman Geplaatst: 23 februari 2017 Geplaatst: 23 februari 2017 Thanx Pippi, ik ga er mee aan de slag. Quote
BoerJennes Geplaatst: 24 februari 2017 Geplaatst: 24 februari 2017 Ik had ze pas in november geplant, maar nu zijn verschillende teentjes toch al uitgegroeid tot boven de 5cm: Ook de winterui steekt al een paar cm boven de grond uit. Quote Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl
BonTon Geplaatst: 25 februari 2017 Geplaatst: 25 februari 2017 Deze week de "gaps" opvullen, maar mag niet klagen. Quote
ADOPEG Geplaatst: 28 februari 2017 Geplaatst: 28 februari 2017 Hier en daar wat gele puntjes, maar niet ontevreden. Quote ~ Vita rosa est ~
Carina1966 Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Het gaat goed met de knoflook Rose de Lautrec. Ze staan er mooi bij.Stuk gegroeid al. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
DennisUtrecht Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Vorige week de eerste rij geplant, nu staan de eerste punten al boven. Kijk dat schiet lekker op. Ik weet het, een beetje vorst was goed voor de bolvorming/ontwikkeling. We zullen zien of ik fatsoenlijke bollen krijg. Quote
Sophie78 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Ik heb mijn knoflook vorig jaar in april gezaaid, toen gebeurde er eigenlijk niet zo veel. Weten jullie misschien hoe dat kan? Ik had de knoflook buiten mijn kas staan, want het was toen warm genoeg. Quote
Erny Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Gezaaid? Waar had je dan zaad vandaan want dat is erg zeldzaam... Quote
Sophie78 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Haha, ik bedoel natuurlijk niet gezaaid, dit was even een gewoonte. Ik heb vorig jaar bij het tuincentrum een half bolletje gekocht geloof ik, ik kan me niet meer herrineren hoe hij er precies uitzag. Maar het was inderdaad een teentje of een half bolletje, mijn excuses. Quote
simonvb Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Volgens mij is april aan de late kant, zou ze eerder nu planten. Ik vind wel dat deze gepland in november het beter doen dan deze in maart. Quote
Ann123 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Zelfs al zijn ze te laat gepoot, ze hadden wel moeten groeien. Te laat gepoot zorgt ervoor dat ze geen bol vormen, maar je moet wel groen hebben. Indien er niks gebeurde had je slecht pootgoed. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Ondanks dat we nu mooi weer hebben heeft het ook veel geregend,en voelt nog steeds nat aan als ik rondom even controleer. Voelt de knoflook zacht aan,wordt het niet denk. Quote
aseel Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 De voorste knoflook zijn modaro knofloook. Deze zijn lautrec knoflook..maar volgens mij mag je ze alleen zo noemen als ze uit lautrec komen En daar achter nog wat oosterdel knoflook.. Quote
Wortel Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Mijn 2e generatie aldi knoflook. De OK zijn er 2 van de 4 aan het groeien. 1 versnotterd en 1 niet opgekomen. Quote
Pestoman Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 Ben benieuwd wat het gaat worden ...........Inmiddels nog 30 teentjes in de tuin geplant. Quote
Sophie78 Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 Hmm, dan ga ik nog maar even kijken naar mijn pootgoed. Misschien heb ik ze dan wel te diep geplant, of juist te ondiep. Ik ga mij er even in verdiepen, want ik ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie mooie knoflookplantjes. Ze zien er al erg goed uit! Quote
pepper Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 Mijn knoflook komt bij Garantzaden vandaan (blanke reuzen). Quote
roeier Geplaatst: 15 maart 2017 Geplaatst: 15 maart 2017 De voorste knoflook zijn modaro knofloook.Morado! Het ziet er goed uit bij mij, vind ik. Ze krijgen ook mooie rode voetjes. Misschien ben ik wel een van de weinigen die echt vorstschade had. In februari bleef de temperatuur zeker een week onder nul. De eerste, grootste bladeren van de knoflook stierven half af, maar wat maakt het uit...We zitten hier nog steeds met nachtvorst, trouwens, maar ze groeien toch aardig door. Ze reageren misschien vooral op licht en nauwelijks op temperatuur? Ik heb 2 bolletjes geplant eind oktober, en telde toen 33 teentjes in totaal. Een paar teentjes waren zo piepklein dat ik ze niet heb meegeteld, maar er staan nu wel 35 stengels boven, dus misschien moet ik ze toch meetellen... Omdat ik ze op volgorde van grootte heb geplaatst, hier twee foto's van verschillende gezichtspunten. Eerst vanaf de kant van de grootste teentjes van de grootste bol, daar zijn de plompste stengels: Dan een foto vanaf de kant van de allerkleinste teentjes, die pasten niet helemaal meer op dezelfde rij. Dunnere stengeltjes. Het teentje dat vlak achter het teentje op de voorgrond werd geplaatst, moet nog een super-klein teentje aan zich vasthebben gehad dat ik niet interessant genoeg vond om te verwijderen. Ook zoiets zie je dus terug als het opkomt (dat zou dan stengel 36 zijn, maar ja, wat voor bolletje kan ik nou van zoiets verwachten ): Quote
Marina Milieu Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 Ik had de knoflook-teentjes in de kas gepoot; tegen overwinterende muizen. Dat heeft goed geholpen, ze hebben Costa-del-kas niet aangedaan! Quote
aseel Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 Morado! Ja dat zij morados. Al zijn de foto's van een afstand genomen. Ze zijn niet zo groot bij mij..waarschijnlijke heb ik ze te diep gepoot.. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Ik heb er een uitgehaald,helemaal versnotterd door de vele regen,en de grond die vocht lang vast houdt. Herstelt dit nog, of beter er uit halen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.