Ga naar inhoud

Hoe staat de knoflook erbij 2016-2017

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu heb ik nog een aardewerken pot ,diameter 32 cm binnenmaat, wel even lijmen

Tevens voldoende knoflooktenen......

Is het zinvol deze tenen te planten in een pot, en hoeveel zouden er in kunnen ivm plantafstand ?

Geplaatst:

We zullen zien wat het geeft dit jaar, ik heb ze alleszins op verhoogjes geplant, zodanig dat ze niet met hun voeten in het water staan.

Heb ze ook meer organisch bemest en ze zullen niet zoveel concurrentie hebben van het onkruid deze keer

Geplaatst:
Nu heb ik nog een aardewerken pot ,diameter 32 cm binnenmaat, wel even lijmen

Tevens voldoende knoflooktenen......

Is het zinvol deze tenen te planten in een pot, en hoeveel zouden er in kunnen ivm plantafstand ?

Ik zou er een stuk of 4 inzetten en kijken wat er van komt.

Geplaatst:

Ik had ze pas in november geplant, maar nu zijn verschillende teentjes toch al uitgegroeid tot boven de 5cm:

2017022416435230561487958869.jpg

Ook de winterui steekt al een paar cm boven de grond uit.

Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl

Geplaatst:

Vorige week de eerste rij geplant, nu staan de eerste punten al boven. Kijk dat schiet lekker op. Ik weet het, een beetje vorst was goed voor de bolvorming/ontwikkeling. We zullen zien of ik fatsoenlijke bollen krijg.

Geplaatst:

Ik heb mijn knoflook vorig jaar in april gezaaid, toen gebeurde er eigenlijk niet zo veel. Weten jullie misschien hoe dat kan? Ik had de knoflook buiten mijn kas staan, want het was toen warm genoeg.

Geplaatst:

Haha, ik bedoel natuurlijk niet gezaaid, dit was even een gewoonte. Ik heb vorig jaar bij het tuincentrum een half bolletje gekocht geloof ik, ik kan me niet meer herrineren hoe hij er precies uitzag. Maar het was inderdaad een teentje of een half bolletje, mijn excuses.

Geplaatst:

Volgens mij is april aan de late kant, zou ze eerder nu planten. Ik vind wel dat deze gepland in november het beter doen dan deze in maart.

Geplaatst:

Zelfs al zijn ze te laat gepoot, ze hadden wel moeten groeien. Te laat gepoot zorgt ervoor dat ze geen bol vormen, maar je moet wel groen hebben. Indien er niks gebeurde had je slecht pootgoed.

Geplaatst:

De voorste knoflook zijn modaro knofloook.

2017031212062336181489337738.jpg

Deze zijn lautrec knoflook..maar volgens mij mag je ze alleen zo noemen als ze uit lautrec komen

2017031212062668371489337893.jpg

En daar achter nog wat oosterdel knoflook..

Geplaatst:

Hmm, dan ga ik nog maar even kijken naar mijn pootgoed. Misschien heb ik ze dan wel te diep geplant, of juist te ondiep. Ik ga mij er even in verdiepen, want ik ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie mooie knoflookplantjes. Ze zien er al erg goed uit!

Geplaatst:
De voorste knoflook zijn modaro knofloook.
Morado!

Het ziet er goed uit bij mij, vind ik. Ze krijgen ook mooie rode voetjes. Misschien ben ik wel een van de weinigen die echt vorstschade had. In februari bleef de temperatuur zeker een week onder nul. De eerste, grootste bladeren van de knoflook stierven half af, maar wat maakt het uit...

We zitten hier nog steeds met nachtvorst, trouwens, maar ze groeien toch aardig door. Ze reageren misschien vooral op licht en nauwelijks op temperatuur?

Ik heb 2 bolletjes geplant eind oktober, en telde toen 33 teentjes in totaal. Een paar teentjes waren zo piepklein dat ik ze niet heb meegeteld, maar er staan nu wel 35 stengels boven, dus misschien moet ik ze toch meetellen...

Omdat ik ze op volgorde van grootte heb geplaatst, hier twee foto's van verschillende gezichtspunten. Eerst vanaf de kant van de grootste teentjes van de grootste bol, daar zijn de plompste stengels:

knyflok-c_zpsgeldkkmx.jpg

Dan een foto vanaf de kant van de allerkleinste teentjes, die pasten niet helemaal meer op dezelfde rij. Dunnere stengeltjes. Het teentje dat vlak achter het teentje op de voorgrond werd geplaatst, moet nog een super-klein teentje aan zich vasthebben gehad dat ik niet interessant genoeg vond om te verwijderen. Ook zoiets zie je dus terug als het opkomt (dat zou dan stengel 36 zijn, maar ja, wat voor bolletje kan ik nou van zoiets verwachten ):

knyflok2-c_zps4yubbkm0.jpg

Geplaatst:

Morado!

Ja dat zij morados. Al zijn de foto's van een afstand genomen. Ze zijn niet zo groot bij mij..waarschijnlijke heb ik ze te diep gepoot..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...