Geplaatst: 20 januari 20179 j Sterker nog: ik kreeg een verzoek van iemand die een plant van mij wil hebben. Ze heeft zich nooit voorgesteld en alleen een paar vragen gepost.Daar heb ik moeite mee. Edit: ik heb er geen moeite mee om planten en zaden (en andere zaken) weg te geven. Dat is juist het mooie van dit forum.Ik heb wél moeite met mensen die alleen op het forum komen om te vragen en te halen. En verder niets bijdragen. 23 januari 20179 j aangepast door Gast "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 januari 20179 j Ja die heb ik ook meerdere gehad die plantjes of zaden vragen. Even een andere klacht de buren zijn aan het verbouwen ze zijn gisteren (Vrijdag begonnen) en het moet schijnbaar zondag klaar dus het gaat met grof geweld veel herrie vroeg beginnen en laat stoppen Ik ga denk ik wel even zeggen dat ze zondag op tijd moeten stoppen want mijn dienst begint maandag om 6.00 uur dus om 5. mijn bed uit.
Geplaatst: 22 januari 20179 j Vanochtend onze asielkat moeten laten inslapen It ain't what you do, it's the way that you do it
Geplaatst: 22 januari 20179 j sterkte ermee Judith gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 22 januari 20179 j Auteur Och... das vervelend... sterkte de komende tijd met het verlies.
Geplaatst: 24 januari 20179 j Net op Facebook misselijke foto gezien van 2 gasten uit Turkije die de oren van een hond eraf snijden en er nog trots op lijken te zijn ook.Wat zijn er toch verschrikkelijk mensen op deze wereld! Ik had bijna geld geboden op de oren (of andere stukjes) van die 2 kerels maar dat heb ik toch maar weer weggehaald al zou ik me denk ik niet echt schuldig voelen als iemand het aanbod had aangenomen. 24 januari 20179 j aangepast door Gast
Geplaatst: 24 januari 20179 j Auteur Dierenmishandeling is gewoon uiting van een zieke geest. In Nederland ook genoeg vreselijke voorbeelden van (zoals die paardenmishandelaar toen... )
Geplaatst: 24 januari 20179 j Ja klopt hier is/was er ook een actief die paarden mishandeld vriendin van me was nog bezorgd over haar paard omdat het in de buurt was.
Geplaatst: 29 januari 20179 j Gisteren rode en gele paprika's gezaaid, in het zakje met rode zaadjes zaten exact 15 zaadjes, in het gele zaten er 13.Hoe moet ik ooit aan zaadjes komen om te delen???????
Geplaatst: 30 januari 20179 j Auteur Nou... die haal je dus uit de rijpe exemplaren die je straks gaat oogsten en dan heb je aan het eind van het jaar genoeg zaadjes om te delen.
Geplaatst: 30 januari 20179 j Off topic... Volgend seizoen heb je er meer dan genoeg. Wil je de gele geel houden en de rode rood dan mogen ze niet kruisen. Dat gaat best via het afschermen van een bloem. Die bevrucht zichzelf. Zaad haal je uit die vrucht. Kijk: http://www.homesteadandgardens.com/3-easy-steps-to-saving-your-own-garden-seeds/
Geplaatst: 30 januari 20179 j Dank je, dat is een goede tip, ik wist hier helemaal niks over.Ik verheug me toch op dit komende seizoen.
Geplaatst: 2 februari 20179 j Vanmiddag op de provinciale weg reed een bumperklevende vrachtwagen achter me.Ik reed normaal 80 km/uur en de vrachtwagenchauffeur een paar keer met groot licht seinen...'k heb de alarmlichten maar aangedaan en zo een stukje gereden...toen stopte hij met die onzin.'t Was wel een kolos zo pal achterop...
Geplaatst: 2 februari 20179 j Beangstigend nietwaar? Die gasten willen op tijd rijden en zouden je wel aan de kant willen drukken. Ik heb het meer dan eens meegemaakt. Het meest bedreigend was in Frankrijk, waar ik met mijn Renault 4 niet sneller kon dan 90 km/u. De vrachtwagen (betonwagen) mocht daar niet inhalen, zat bovenop me, kwam steeds dichterbij en de chauffeur drukte onafgebroken op de claxon. Maar ook in het zuiden van ons eigen land: inhaalverbod voor vrachtwagens, ik met mijn te langzaam rijdende Opel Kadett op de rechter baan, tussen in konvooi rijdende vrachtwagens terecht gekomen. Inhaalverbod voor vrachtwagens, maar ik werd toch ingehaald en een chauffeur probeerde mij naar de vluchtstrook te drukken. Zat nog geen 10 cm naast me. Ik dorst de vluchtstrook niet op, want stel je voor dat er een voertuig op die strook verderop stilstond? Daar wil je toch niet bovenop klappen? Ik heb toen gas terug genomen en heb de hele stoet me laten passeren. Er werden middelvingers naar me opgestoken, geseind en geclaxonneerd. Best bedreigend vond ik. Gelukkig heb ik tegenwoordig een sneller karretje dus ik geef een dot gas en laat die losers achter me. Bah wat een naar volk, die beroeps chauffeurs
Geplaatst: 2 februari 20179 j Ja, Huub, het komt heel bedreigend over.Gelukkig kunnen we niet alle beroepschauffeurs over 1 kam scheren, maar het was best vervelend.Je voelt heel kwetsbaar in je personenwagentje...
Geplaatst: 2 februari 20179 j Vanmiddag op de provinciale weg reed een bumperklevende vrachtwagen achter me.Laat em dat maar bij mij proberen, hoor! Ja, ik moet wel zeggen dat ik me voortdurend lichtjes erger aan het weggedrag van mensen sinds ik weer in Nederland woon. Je mag zeggen wat je wilt over Britten, ze maken zich zeker politiek nu niet populair, maar op de weg heb ik ze zich altijd keurig zien gedragen, het is niet dat schofterige wat in Nederland gebruik is.Ik heb veel gefietst in Groot Brittannië, er zijn nauwelijks fietspaden daar, dus je deelt de weg altijd met auto's, vaak moet een auto even achter je blijven totdat het uitzicht goed genoeg is voor zo'n auto om je in te halen. Dat gebeurde altijd netjes, ik heb absoluut nooit een ongeduldige mobilist meegemaakt daar. Kom daar eens om in Nederland. Ik verlang ook terug naar de tijd dat mensen nog rechts hielden, of verraad ik mijn leeftijd nu?
Geplaatst: 3 februari 20179 j Ik erger me ook aan veel zaken in het verkeer. Ik denk wel dat zowel in Vlaanderen als Nederland veel meer gefietst wordt. Als een brit 1 fietser tegen komt en daardoor 2min later is, valt dit nog mee. Kom je echter 5 Nederlandse fietsers tegen, ben je wel al 10 min kwijt, waardoor ik begrijp dat dit vaak ook frustrerender voor chauffeurs is. In Vlaanderen is vooral de accommodatie niet genoeg aangepast voor fietsers. Momenteel is het nog steeds koning auto voor alles. Ook een mentaliteitsverandering is nog nodig dat men bij openbare werken eerst moet denken aan fietsers en voetgangers. Iedereen stoort zich aan de vervuiling, lawaai van auto's (voornamelijk in de steden) maar weinigen doen de moeite om minder de auto te gebruiken. Zelf de regering sponsert het gebruik van wagens zeer gul door bedrijfswagens zeer zwaar te subsidiëren (we zijn toch ergens wereldkampioen).
Geplaatst: 8 februari 20179 j Mijn ervaring met verkeer in UK is helaas wat anders. Met "flipping foreigners" zijn ze blijkbaar een stuk minder geduldig dan met fietsers. (Ik neem overigens altijd mijn eigen auto mee, zodat ze me een klein beetje extra 'grace' geven in het verkeer. Ik denk dat het anders nog erger zou zijn). Maar verkeer in NL wordt steeds drukker en daardoor wordt slecht gedrag uitvergroot. In Amsterdam (daar werk ik, op het beleidsterrein "verkeer" ) is het denk ik bijna zo ver dat mensen keuzes durven te gaan maken. Er is daar simpelweg geen ruimte voor iedereen overal. Dan moeten er keuzes gemaakt gaan worden. Dat zal vast op andere plaatsen in NL ook gaan gebeuren (op termijn).
Geplaatst: 10 februari 20179 j In Nederland rijdt men ook een stuk gehaaster en agressiever dan in Duitsland waar ik woon. Bumperkleven, snijden, rechts inhalen, dat maak ik in Duitsland niet zo vaak mee als in Nederland. België vind ik overigens nog erger om in te rijden, daar kunnen de mensen (even grof gecharcheerd) gewoon niet goed rijden.In Duitsland kun je aan het nummerbord zien of iemand uit de regio komt of niet, dan weet je ook al direct of de automobilist de weg kent of niet. En krijg je wat clementie als je bijvoorbeeld wat langzamer rijdt omdat je naar het juiste adres aan het zoeken bent.Zelf mag ik graag doorrijden, maar heb er over het algemeen ook geen moeite mee om achter iemand aan te tuffen die niet zo snel gaat. Dat gehaast in Nederland mis ik totaal niet.Het is maar net wat je tegekomt op de wegen, hoe je over de medeweggebruikers denkt. Wat ik denk over de Belgische weggebruikers, kunnen Belgen ook weer van Nederlandse / Duitse enz. weggebruikers vinden.
Geplaatst: 11 februari 20179 j in plaats van citroenmelisse heb ik een bosje citroentijm gekocht (stomme vergissing) vies joh als je er thee van maakt ...en ik had er net zo een zin in gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 11 februari 20179 j Ik moet even klagen over die pokkesneeuw. Ik vind sneeuw echt heel leuk en mooi en sfeervol en ik kan echt genieten van lekker wandelen met de honden in een dik pak sneeuw. Maar ik wil het niet nu. Ik wil nu lente. En intussen ligt er hier weer een dikke centimeter en het blijft maar doorsneeuwen. Dus morgen is dat een grote natte vieze gore smeltende kledderzooi en kan ik weer niks op de tuin doen (ik ga bijvoorbeeld niet met kruiwagens compost door die blubberzooi rijden), terwijl ik een miljoen dingen op mijn lijstje heb die moeten gebeuren. Ik wil droog en zon en boven de 10 graden en die doperwten even afharden en dan de grond in, en de paadjes leggen en verder met mulchen en weetikveel. En geen sneeuw.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.