Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

@ Angela. Wat let je, het haar gewoon te vragen ?

Aantal punten puntsgewijs samen doorlopen, je maakt van te voren een lijstje ( je laat haar daarmee zien dat je haar serieus neemt als gesprekspartner ), alles wat haar mogelijk dwars zit. Open en zelfs vriendelijk.

Waarom niet. En vooral : na afloop goed vragen of nu álles besproken is. Dat alles nu ok is, en daarmee ook klaar.

Dingen waar ze nog mee zou zitten en jij niet persoonlijk kan oplossen, neem je mee en leg je neer bij het bestuur, voor háár, en dat zeg je haar ook.

Heb je je best gedaan, je beste kant laten zien en kan ze haar pijlen weer op iets anders richten.

Voorál ook wat tomatenplantjes ofzo aanbieden.

beter een goede buur dan een ...

Geplaatst:

Maar ik heb het gevraagd meerdere keren al en ook door meerdere personen is het al gevraagd het antwoord is alleen iedere keer anders.

Een mede tuinder zij al ze weet het misschien zelf niet?

Geplaatst:

Ik denk dat ze het inderdaad zelf niet weet!

Ik zou er op een gegeven moment wel klaar mee zijn geloof ik.

Geplaatst:

@Angela: Sommige mensen moet je maar met een korreltje zout nemen, de hebben altijd wel iets. Laat je vooral niet meenemen in die negativiteit. Maar vervelend is het wel.

Ik ben heel erg boos op een buschauffeuse. Vorige week zet ik mijn moeder op de bus die rechtstreeks haar huis rijd. Mijn moeder een tumor in haar hoofd gehad in november is erg warrig. De buschauffeuse vraagt voor ee kaartje €6,70, waarop ik antwoord dat ik dat nog nooit heb betaald en regelmatig een kaartje koop. Op een vriendelijke manier uiteraard, maar de vrouw in kwestie had die behoefte niet. Ze was zwaar op haar tenen getrapt; 'Ik hoef niet voor een of andere koude uitgemaakt te worden, IK doe dit werk al 15 jaar dus IK zal het wel beter weten. Mijn collega's zijn gemakkelijk en hebben geen zin om het juiste bedrag te vragen en ik ben daar de dupe van.'. De toon van de mevrouw was vreselijk denigrerend en mijn moeder pikte het ook niet helemaal, dus stress, en dat is nou juist niet goed voor haar. Uiteindelijk maar de €6,70 betaald om gezeur te voorkomen. Toch maar even een mailtje gestuurd naar de busmaatschappij en ik heb vandaag een aardig antwoord gekregen. Sommige mensen doen zo lelijk om de kleinste dingen. Als je iets in de supermarkt koopt en het van €4,00 van €7,00 gegaan, ga je toch ook vragen stellen. Maargoed, sommige mensen pfff

Geplaatst:

Ik heb ook wat te klagen. Misschien ben ik wel een enorme zeikerd hoor, maar ik blief geen zooi van Monsanto of Syngenta. Ik sta in de supermarkt ook constant die kabouterlettertjes op de verpakkingen te lezen om niet per ongeluk producten van PepsiCo en Nestlé en aanverwante boevenclubs te kopen. Ik zal er de wereld niet mee redden, maar ik wil zo min mogelijk meewerken aan alle ellende. (Supermarkt op zich is eigenlijk al erg genoeg. )

Ik had nog wat zaden besteld via de volkstuinvereniging, bij Garant zaden, waaronder deze bietjes:

http://www.garantzaden.nl/groentezaden/bieten-snijbiet/rode-biet-kogel-2-storuman

Krijg ik vandaag de zaden binnen, kijk:

ZPVAyEWsEy2XXYe5.jpg

Heb ik potverdepotver ongewild centen uitgegeven aan die vieze landverraders die zich hebben laten opkopen door wereldvernietiger Monsanto.

Okee, vieze landverraders gaat misschien iets te ver, en het was maar 1,75 euro, maar ik vind het misleiding, en ik hoef geen zaden van Monsanto ook al kreeg ik die 1,75 euro toe.

Ik denk dat ik een mail ga sturen naar Garant zaden. Dat zij Monsanto-zaden willen doorverkopen moeten ze lekker zelf weten, maar klanten moeten wel kunnen zien wat ze kopen.

Ik weet nog niet wat ik met die bietjeszaden zal doen. Ritueel verbranden?

Terugsturen is misschien verstandiger. Misschien krijg ik dan wel een niet-Monsanto-vervanger.

Geplaatst:

Pippi, misschien dommig dat ik het niet kan zien, maar waar staat het van monsanto?

Regenwormen graven gangen, en veel!

Geplaatst:

Stond in november 2014 in de nieuwsbrief van groenmoes.nl

Is overigens het inschrijven waard: leuke en leerzame verhalen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Verbranden lijkt me gepast Enge bedrijven, bahbah.

Geplaatst:

regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen

en ik moet nog beginnen aan m'n nieuwe moestuin

het is werkelijk zooitje bij nader inzien

dit weekend maar contact opnemen met de kavelbeheerder

we houden goede moed

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Ik zit me echt op te vreten hier. ZULK MOOI WEER en ik ben anderhalf uur treinen verwijderd van mijn tuin.

Geplaatst:

Mijn katten hebben van mijn tuinbonen zaailingen gegeten!

Ik maak er nu maar een constructie omheen.

Gelukkig valt het nu nog mee.

Heel irritant.

In de voortuin heb ik slakken.

Op de moestuin konijnen, vogels, vossen, muizen en ratten en weet ik veel nog meer.

En thuis heb ik drie verwende damespoezen.

Geplaatst:

Toch wel leuk dat je katten tuinbonen lusten.

Ik zie ze straks al aan tafel zitten en mee smikkelen als ze een maaltje echte tuinbonen voor je overlaten...

En ik?

Consternatie hier omtrent op handen zijnde verhuizing, teeltwedstrijd, werk en allerlei oponthoud waardoor ik de kans heb verspeeld om op tijd dingen zoals zomerprei voor te zaaien. Ik had alles gesorteerd op maand van zaaien. Nu telde 'februari' als klap op de vuurpijl nog enkele dagen minder ook, zodat de shock van wat gaat de tijd toch snel langzaam (te langzaam dus) maar zeker tot mij doordringt. Kom op Huub, uitloggen, zaaigrond in die bakjes, bleekselder, knolselder, herfst en winterprei, tuinbonen, erwten, broccoli erin en zien wat ervan komt. En voor maart ligt er ook zo een pakket klaar, dus hup (lichtpuntje: de pepers en paprika's staan er mooi boven, dat dan weer wel ).

Geplaatst:

Mijn tuinburen zijn echt zeuren... JAHA ER LIGGEN BLAADJES IN MIJN TUIN! Die heb ik daar zelf neergelegd mensen.

Geplaatst:

Misschien toch even uitleggen aan die buren. Scheelt een hoop gezeur. Een goede buur is beter dan ...

(Wel dichte schoenen dragen, zodat ze je kromme tenen niet zien)

Geplaatst:

Zegt mn klant voor morgen wéér af ! ( met een sms-je : liever volgende week, de tuin is nu zo nat )

Dat is de 4e keer in 5 weken tijd. Denk dat me dat nu al richting de 1000,- scheelt. Elke keer op zo'n korte termijn afzeggen, dat ik geen klus kan organiseren in plaats daarvan ...... Wat moet je nou met zúlke klanten ....

Geplaatst:
Dat is de 4e keer in 5 weken tijd.

ik mag toch aannemen dat het niet 4 maal dezelfde klant is....

anders weet ik het antwoord op de vraag : wat moet je nou met zulke klanten?

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
regendans57571463223937.jpg

Geplaatst:

Jaja. Dezelfde klant ja. Wel mn duurste. Leuke tuin, zelf aangelegd, leuke mensen. ja. loopt wel uit de klauwen zo....

Geplaatst:
Dezelfde klant ja. Wel mn duurste

op deze manier wordt het zeker je duurste klant.....

ik ben ook zelfstandig ondernemer, en zou hier eens goed over nadenken

een dagje extra vrij is best wel eens leuk maar het moet natuurlijk niet uit de klauwen lopen

hobby ze morgen

Geplaatst:

Misschien zeggen dat ze 5 werkdagen van te voren af moeten zeggen en dat er anders kosten in rekening worden gebracht dat doen andere bedrijven ook.

Geplaatst:
  • Auteur

Afzegtermijn van uiterlijk 48 uur instellen en bij afzeggen daarna gewoon wél betalen? Net als bij de tandarts... Na maken van afspraak contractje opsturen ter bevestiging, met deze voorwaarden erin vermeld.

Vind het absoluut geen stijl dat ze zo omgaan met afspraken. Jij bent ook eigen ondernemer en op deze manier verlies jij gewoon inkomsten.

Het maken van een afspraak is niet vrijblijvend. Dus 4x afzeggen in 5 weken is totaal onaanvaardbaar. Heb je ze al met dit ongewenste gedrag geconfronteerd?

Geplaatst:

Erg eens met Erny. Ben zelf ook ondernemer, en zo makkelijk met andersmans tijd omspringen is niet okay. Maar misschien hebben ze het niet goed in de gaten. Ze leven wellicht te veel in andere (te weten hun eigen) wereld? Eens over hebben met ze? Beetje begrip can go a long way. Hoop ik voor je in ieder geval....

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
Wat moet je nou met zúlke klanten ....

Onderspitten, hakselen, frezen en een flinke laag dampende mest er overheen...

Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.