Geplaatst: 23 november 20187 j Auteur zijn ze wel van mening dat het geen probleem zou moeten zijn voor mij om contact op te nemen met de verzekering want dan kost het niemand geld en is het probleem opgelost. Nou, dan gaat het bovengequote dus niet meer op en heeft madam het nakijken. Geen voordeeltje te behalen bij de verzekering.Misschien dat het bestuur nu wel een gefundeerde uitspraak kan doen? ipv #kost het niemand geld ... Afkappen en afhouden nu. En eventuele contact met haar en bestuur voortaan via de mail en niet via de telefoon zodat het geregistreerd staat.
Geplaatst: 23 november 20187 j Ik betwijfel eerlijk gezegd of een verzekering dit zomaar zou betalen, aangezien je hier eigenlijk geen schuld aan hebt. Dat ze 150 Euro eigen risico heeft lijkt me haar probleem. Maar ondertussen zit jij wel met het gedoe.
Geplaatst: 23 december 20187 j @&€);(:@€&€ Waarom gaat de verwarming net vandaag kapot? Met een beetje geluk kunnen we morgen een nieuwe kopen, en zijn we de kerstdagen bezig met installeren.)@(€();(:;:;/:-)/(;@€@@€ Verder gaat het best goed Hoera, maandagmiddag 16 uur: the heat is on again. Man en zoon hebben in recordtijd nieuwe ketel geinstalleerd. 24 december 20187 j aangepast door Gast
Geplaatst: 23 december 20187 j Herkenbaar... en natuurlijk altijd in een weekend....en met super pech vlak voor feestdagen... Hier soms een beetje lekkage in de plafond gipsplaten in de bijkeuken na een stormachtige regenbui. Aangezien de gipsplaten niet mooi weer waren, die er dus afgehaald......en er weer snel opgeschroefd. Soms wil je niet weten wat er zich daarachter verschuilt.Komt er op neer dat er een nieuw dak op moet.....maar dat gaat pas gebeuren wanneer het droger weer gaat worden. Tot die tijd ligt het werk in onze bijkeuken stil, waarvan ik behoorlijk baal.... Toch weer van de positieve kant bekeken... Nu weten we in ieder geval, dat het straks wel goed geïsoleerd zal zijn en kunnen we meteen de bedrading aanpakken..Misschien ga ik wel modules op het dak aanbrengen met vetplantjes....oftewel een groen dak.
Geplaatst: 27 december 20187 j Dat van die kapotte ketel klinkt bekend. Hier ook afgelopen donderdagavond koud water uit de kraan, en ook geen verwarming. Natuurlijk pas na kantoortijd gemerkt, dus de installateur niet meer bereikbaar. Vrijdagochtend gebeld. "Het is druk, ik bel tegen de middag terug want dan weet ik of het vanmiddag nog gaat lukken". Om half 4 zelf maar weer gebeld, zou worden teruggebeld voor een afspraak maandag. Natuurlijk niets meer van hem gehoord. Maandag gebeld, zaak dicht ivm kerstvakantie... Heb ik maar een ander gebeld en die kon vanochtend langskomen. Ketel gelukkig weer gemaakt, en ik weet ook wie ik volgend jaar ga bellen voor onderhoud. Niet de oude installateur natuurlijk... Gelukkig hebben we wel een houtkachel, want toen we gisteravond terugkwamen van kerst bij de familie was het 15 graden in huis. (vanmiddag met de houtkachel aan 23, dat is dan weer het andere uiterste Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Geplaatst: 7 januari 20197 j Vandaag heeft de broodbakmachine het opgegeven. Ik schat dat hij vier jaar intensief gebruikt is. De machine zelf is nog prima maar het glijlager van een van de kneedhaken is er uit gelopen en niet meer te repareren. Er zat al speling op en ik heb het nog een tijd kunnen rekken met wat rubber O ringetjes als extra afdichting. Duidelijk een ontwerpfout. Maar ja een goedkoop apparaat, en ik denk dat de duurdere dat ook hebben. Het vervelende is dat een los onderdeel bestellen duurder is dan de hele machine. Ni moet ik even kijken, een goedkope via MP of een nieuwe of een los onderdeel kopen en dan de oude machine jarenlang op voorraad houden. Kneden is wat zwaar voor mij en met het verwarmingselement rijst het brood zo lekker.Afbakken doe ik meestal al in de oven, dat geeft lekkerder brood. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 7 januari 20197 j Ach wat vervelend, Patrijs. Zo’n bakmachine is ideaal inderdaad. Voor als je niet wilt of kunt kneden, maar bij ons vooral omdat er een timer op zit, waardoor je wakker wordt met de geur van vers brood in je neus. Mmmmm! Ik heb nog een kapotte staan toevallig. Is zo’n glijlager universeel? Dan wil ik het er wel proberen uit te slopen? Weet even niet meer het merk. Was een krijgertje van paps die em niet meer wilde. Maar kon onze intensiteit na een aantal jaren van betrekkelijke rust niet aan. Dus nu hebben we een goedkope andere in gebruik. Een domo. Kost geen drol, maar had nog wel goede recensies. Ben er zeker tevreden over. @Anna3 echter is een echte expert broodbakker en zij had het over een ander merk dat als beste getest was. Wat was het ook weer... In ieder geval snap ik je baalmoment! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 8 januari 20197 j Wat lief, Charly Maar ik was al gelijk op Marktplaats gaan bieden op de vele ongebruikte machines die daar op staan en hoop er vandaag of morgen een op te halen.Dat is weer het voordeel van deze wegwerp maatschappij. Te maken is die van mij niet meer, het lagertje is uit de behuizing gelopen.En als ik het niet meer kan maken is het echt stuk. Ik baalde er vooral van dat et zo slecht ontworpen is, iets wat moet draaien dat na een jaar of drie versleten is.En een los onderdeel ( bakblik van een paar euro) dat duurder is dan de hele machine met behuizing motor en electronica...... En ja, als je gewoon bent zelf te bakken dan ben je verwend. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 13 januari 20197 j Niet te nader noemen persoon die mijn oude tuin wil overnemen kwam vandaag met de flappen aanzetten.Nogmaals duidelijk gemaakt dat ik eerst mijn spullen van de tuin af wil hebben...... Hij is nogal gepikeerd dat alle stenen weg gaan en de planten. Ze mogen blij zijn dat de kas en huisjes laat staan.Er is totaal geen geduld terwijl mijn seizoen pas met de Pasen stopt. Vrees dat de kruiden planten niet te redden/vinden zijn Ook mis ik nog wat bolletjes. Probleem is dat de verhuurder me eigenlijk per direct eraf wil hebben Dit gaat nog een flinke kluif worden ben minimaal nog 2 weekenden bezig. You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 14 januari 20197 j @kruidenvrouwtje Poot stijf houden, jij hebt neem ik aan ook tot pasen betaald, dus je hebt nog ruim de tijd. Je kan altijd nog als JIJ klaar bent zeggen dat je gelukkig eerder alles van de tuin hebt en ze er eerder op mogen bij gratie van het “kruidenvrouwtje” Ja ik heb iets tegen bullebakken Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 14 januari 20197 j Er is nooit een contract gemaakt. Komt nu goed uit voor de verhuurder. Sfeertje is bha wil niet voor niets weg.Alleen jammer van de schop na You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 15 januari 20197 j Denk dat mijn klaagbank woede zijn toppunt heeft gevonden. Er is ingebroken alweer.... De kasten waren nooit zichtbaar vanaf de weg dus bij de laatste x ontdekt zijn Al mijn bijenvolken zijn gestolen. De stal waar ze in waren is vernield en de korven in de sloot gegooid. Alle zuurverdiende spullen zijn weg... Aangifte gedaan maar politie gaat niet controleren op het complex Van mij mogen ze stikken in een berg kudzo planten You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 15 januari 20197 j Maar Meis toch! Wat ontzettend vervelend en verdrietig ook! Wie doet nu zoiets! Hoop dat ze driewerf in hun donder gestoken zijn door je volken in ieder geval. (Zal wel niet nu ze zo in winterrust zijn, maar een mens mag hopen!) Kan verder alleen maar medeleven geven vrees ik. Heb je geen klap aan natuurlijk. Bah bah bah wat naar! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 16 januari 20197 j het stelen van bijenvolken het enige wat je kan doen is internet, met name marktplaats, goed in de gaten houden of ze niet aangeboden worden. Ik heb jaren geleden op die manier mijn 2 gestolen ara's teruggevonden en opgehaald bij degene die ze aanbood. Smoesjes dat hij ze zelf had gekweekt en later zou ik dat niet goed hebben begrepen van hem want hij had ze van een kweker overgenomen. Nadat ik had gedreigd de politie te bellen kon ik ze zo meenemen. Ik hoop dat je ze terugvind. moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 16 januari 20197 j kruidenvrouwtjeik zag net op marktplaats dat https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/insecten-en-spinnen/m1362856983-bijenvolk-gezocht-carnica-buckfast-etc.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr bijenvolken zoekt en ook allerlei toebehoren. Wellicht een idee om contact met hem op te nemen of dit is aangeboden aan hem of dat hij jou wil informeren als dit nog gebeurd.Ook hier zou je een melding kunnen maken: https://www.bijenhouden.nl/phpbb/index.php moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 16 januari 20197 j Vermoed dat de volken een aantal tuinen verderop staan. Politie is er mee bezig You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 16 januari 20197 j Auteur Nou ja zeg... wat een ellende. Het lijkt er toch wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg op dat iemand je probeert weg te pesten. Wat een stelletje eikels (en dan zeg ik het nog netjes). Aangifte gedaan maar politie gaat niet controleren op het complexOok echt beroerd dat de politie zijn handen er vanaf trekt omdat het "op het complex" gebeurd is.... Hoe zit dat wetmatig, weet iemand dat? Kan toch niet zo zijn dat vernielers en vandalisten en dieven vrijspel hebben op zo'n complex? Hoop dat ze nog wel wat voor je kunnen betekenen inzake de bijenvolken. Maar het gedane leed kunnen ze niet wegnemen. Wat een vreselijke mensen zijn er toch, dat ze op zo'n manier andere mensen denken te moeten behandelen. BAH.
Geplaatst: 17 januari 20197 j bekend probleem, hier wordt er ook gestolen op het complex; zijn in overleg met wijkagent en burgemeesterpolitie kan wel degelijk arresteren/aanhouden etc op complex maar heeft geen tijd "om in de struiken te gaan liggen", begrijpelijk toch?
Geplaatst: 17 januari 20197 j Tja vroeger kon bromsnor anders nog best in de struiken gaan liggen Hoe kan je een bijenvolk stelen zonder de korven? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 januari 20197 j och wat erg en begrijpelijke woede. Ik heb dat ook ooit eens gehad met een 'tuinbuur'. Die had gewoon tuingereedschap uit m'n tuinhuis gehaald omdat hij gehoord had dat ik wegging van het complex In wat voor hoofd is het dan normaal om iemand te bestelen?? Overigens toen ik erachter kwam dat de hele zooi in zijn tuinhuis stond kreeg ik alles weer smalend terug 'oh ik wist niet dat je nog langs kwam om wat op te halen'
Geplaatst: 17 januari 20197 j Tja vroeger kon bromsnor anders nog best in de struiken gaan liggen Hoe kan je een bijenvolk stelen zonder de korven?Stonden kasten en korven. Alle kasten gestolen en de 2 korven plus de volken vernietigd You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 17 januari 20197 j Wat erg dit. Al je werk, je zorg...je bijtjes. Ik word soms moe als ik dit soort dingen hoor.Ik hoop dat je er nog wat van terug vind/ krijgt..weet ik veel. Bah...nare mensen soms!
Geplaatst: 18 januari 20197 j Ijskoude vriesdag hier, dus ik dacht van mij lekker in de zetel te installeren met een boek en mijn ouwe trouwe warmwaterkruik tegen mijn onderrug. Mooi niet !! Knapt plots heel die warmwaterkruik open aan een zijkant, en krijg ik een douche van heet water over mij heen . Lederen zetel kletsnat, en ikzelf dus ook. Plus een paar rood verbrande billen Wist je dat heet water heel lang heet blijft in de jeansstof van je spijkerbroek? En dat je deze ook niet in 1-2-3 uit kan trekken als ze zeikend nat is.
Geplaatst: 20 januari 20197 j tsja, smoesjes ... hier is een kruiwagenbandkiller bezig, er zijn al 3 banden ontploft door te hard oppompen, en dan worden ze weer stilletjes bij de rest gezeten de RobO maar weer vervangen, pfff
Geplaatst: 20 januari 20197 j Ik snap het niet RobO, als je elke dag even controleert of de spanning op 2 bar staat gaat er toch niets fout moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.