Geplaatst: 16 september 20196 j Vet-irritant. En pokkig aso ook! Nou ja. Verwens ze even grondig en vervolgens maar hopen dat het mensen waren die het blijkbaar heel hard nodig hadden en dat er hongerige mondjes mee gevoed moesten worden enzo. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 23 september 20196 j Wie heeft mijn auto 'verzet'.. Gister op bezoek bij een familie geweest, wonen in een flat. We waren met de Kia, en hadden hem geparkeerd in een vak voor de ingang van de portiek. Na anderhalf uur, liepen we terug naar de auto auto weg... twee maal denken.. Ja hij stond echt hier. Ondertussen tegen mijn vriendin gezegd bel de politie maar. Ik loop nog even over de parkeerplaats. Staat daar plots mijn auto achter ewn grote bestelbus, schuin in een vak, en met de neus het vak in, ik parkeer zelf altijd achteruit in. Op het dashbord brande het alarm lampje. Ondertussen was de politie gearriveerd. Na uitleg dat wij de auto daar niet geparkeerd hadden, en dat alarm was afgegaan. Gingen ze opsporen onderzoek uit, ze konden afdrukken vinden wat door handschoenen gemaakt was.Ze zeiden dat onze auto een beveiling had, dat als men niet de juiste sleutel hadden, de motor vanzelf uitvalt. Wat dus resulteerde dat de auto een stukje verder vanzelf stil viel.. Ook zeiden ze dat iemand bij mij in de buurt moet hebben gestaan of gezeten in een auto, welke het signaal van de sleutel heeft opgepikt en gekopierd werd, waardoor ze hem openkregen, en mee konden rijden. Totdat de code automatisch na een tijd veranderd en weer uitviel..Ben in iedergeval blij dat we de auto terug hebben, en ze de spullen in de auto hebben laten liggen.Maar wtf het is toch te belachelijk dat ze de auto zo gemakkelijk open kunnen krijgen en mee wegrijden, zonder sleutel. Iemand meer verstand hiervan, die dat kan uitleggen?
Geplaatst: 24 september 20196 j https://www.rtlnieuws.nl/editienl/laatste-videos-editienl/video/3845526/auto-jatten-steeds-makkelijker moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 25 september 20196 j zooooo, gelukkig hebben wij hier een opeltje van 10 jaar oudlastig maar een extra stuurslotbeugel werkt hier een boosje en een klaagje: - ik ben boos op alle mensen die Greta Thunberg af*****! linkje- mijn citroenbonen worden maar niet rijp voor de zaden voor volgend jaar
Geplaatst: 25 september 20196 j Robo dat is de arrogantie van grote boze meneren die vergeten zijn dat jonge frisse meiden betere ideeen hebben dan hun vast geroeste "wat weet -jij er- nou-van-snotneus"houding , em met het wijsvingertje vervolgen : "toen ik zo oud was als jij.......... Die Gretha is zo gek nog niet ,maarja die oude kerels denken dat zij God zijn
Geplaatst: 26 september 20196 j tsja, ik ben wat cynischer over die oude meneren, niet vastgeroest maar dollartekens in de ogen en de pocket en economische groei en NIMBY en connecties met bedrijven die geen belang hebben bij mensen maar bij koersen en.... nu gaan ze hier in H.op bevel van het "rijk" 10.000 woningen bijbouwen, maar H. is vol dus de laatste postzegeltjes worden benut: ons wijkje met twee ingangen en twee piepparkjes zonder winkels krijgt er 40 woningen en kantoren voor sportbonden en ...parkeertorens, in vrije sector en een beetje sociaal...en de meeste pandjes worden gekocht/gesplitst door beleggers/amsterdammers/jonge gezinnen waarvan de partners allebei moeten blijven werken voor een huis (verder gaat het goed met ons hier hoor laatste fruit geplukt op wat peren na, kolen groeien, boontjes ook, sla, andijvie, komkommers)
Geplaatst: 1 oktober 20196 j Wow, wat een maatschappelijke discussies hier. Ik ben geen fanatieke tuinvrouw maar ik ga dit forum steeds leuker vinden. Er zijn hier zo te lezen meer natuurliefhebbers dan huisjes/mensenmelkers. En veel mensen (behalve de industrieboeren en t kapitaal) willen vooral dat de aarde of tenminste je eigen huis en tuin, een fijne en gezonde plek blijft om te wonen. Dus klaag ik vandaag op de dag van boerenprotest dat: de industrie-boeren de grond kapotspuiten (zo erg dat landbouwers, bloemen- en bollentelers er zelf parkinson van krijgen) ; ze veel te veel soja en mais laten importeren uit Brazilie waar ze daar de bossen voor in de fik steken; dat ze de natuur vervuilen met hun CO2- en NOx en mest; En dat zelfs t drinkwater door hun over- en exportproductie op veel plaatsen wordt bedreigd. Hoogste tijd om over te stappen op biologisch.
Geplaatst: 1 oktober 20196 j Auteur Helaas helaas, de wind heeft mij parten gespeeld en mijn tomatenrek met grownetten omgeblazen.Nu liggen diverse planten en tomaten op de grond hetgeen me niet echt fijn lijkt voor het afrijpproces. Voor de slakken is het wel fijn, hoeven ze niet te klimmen. Heel jammer allemaal gezien mijn seizoen al later startte en het plukseizoen pas kort is gestart en er nog veel tomaten hangen om af te rijpen. Volgend jaar geen bamboestokken maar dikke stokken van de hazelaar gebruiken!! De vleestomaten bleken te zwaar voor het bamboebouwwerk. Wel fijn is dat de bonenstokken ook bijna horizontaal hingen waardoor ik de hoogste bonen nu gemakkelijk kon plukken.
Geplaatst: 3 oktober 20196 j Hier zoveel regen dat ik niet naar de tuin kan (kan wel natuurlijk maar....)
Geplaatst: 5 oktober 20196 j Dassen die overal onder het hek doorkomen (hek heeft me uuuuuren gekost te zetten. ). En, tijdgebrek om de tuin op orde te krijgen.
Geplaatst: 8 oktober 20196 j Wow de dassen rukken op!Kou en regen. Geeft op zich niet zoveel, we wilden immers regen! Maar al die nattigheid is niet te best voor de artrose Vanmiddag ga ik toch de regen in, mijn oude buurvrouw wordt begraven, ze werd net geen 100 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 oktober 20196 j De wintertijd is weer begonnen, dus een uur eerder donker, dus een uur korter in de moestuin werken. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 27 oktober 20196 j De wintertijd is weer begonnen, dus een uur eerder donker, dus een uur korter in de moestuin werken Je glas al half leeg? Het mijne is half vol! Uurtje eerder opstaan en lekker al wat buiten werken! In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 31 oktober 20196 j Klacht: we hebben nu alsnog 42 minuten dachtlichtspaartijd. Grotere klacht, in gazon zit meer nieuw mos dan nieuw gras! Wat te doen? https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 1 november 20196 j kan je mooi het mos van Donald meenemen in het vliegtuig Rob moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 1 november 20196 j Hilarisch om bij de douane uit te leggen waarom je in je koffer Hollands mos meebrengt ロボ ! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 1 november 20196 j Eigen domme schuld dat ik te laat ben met zaad van de Rebel Yell te bestellen. Overal #out of stock #uitverkocht #ausverkauft. Ik klaag nu dus over mijn te late actie https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 25 november 20196 j "Hier Openen" Há.... - openingslipje zit muurvast geseald aan pakje vleeswaren- "Hersluitbaar" Há, na lospielen hoekje (zie 1) scheurt de rest van het bovenste vel dwars door- blisterverpakking moet geopend met keukenmes en snijdt dan je hand open met de plastic randen- opentreklipje breekt van blikje, wel nadat er een klein spleetje is om ruim uit te lekken- opentreklpije breekt aan begin/halverwege flesdop of trekt scharnier flesdop stuk- schroefdop draait dol, en dan?- scheurstrip van kartondoos scheurt verkeerde kant op- doordrukstrip van paneermeel breekt standaard naar binnen dus kliederboel bij gebruik en vochtig worden- heb nog nooit het metalen gootje van hagelslagpak langer dan 2 keer kunnen gebruiken wegens afbreken naar buiten- schroefdop van wijnfles maakt twee loeischerpe puntje die in je hand snijden- rode stripje van beschuitrol zit onvindbaar ergens 6 cm van "Hier trekken" pijltje- plastic zak is nooit te openen bij het kleine ingekeepte stukje en als je de bovenkanten uit elkaar trekt lanceert ie de chips door de kamer- ik haat die %&&^%$$$##^&& rode geplakte sluitstripjes van de broodzakken zo, dat lucht ff op
Geplaatst: 25 november 20196 j Auteur Heel herkenbaar!!! Vooral ook met die zogenaamd hersluitbare kaas/vleeswarenverpakkingen... Doe ik zowaar de moeite om het pakje zo te openen dat het ook te hersluiten is... Blijkt dat meestal niet te werken en had ik het net zo goed gelijk kunnen openknippen. Verspilde tijd en moeite dus.Ook zo fijn dat elk merk toch weer een nét iets andere "zogenaamd hersluitbare" verpakking weet te verzinnen die vervolgens ook niet werkt.
Geplaatst: 25 november 20196 j Ook zo fijn dat elk merk toch weer een nét iets andere "zogenaamd hersluitbare" verpakking weet te verzinnen die vervolgens ook niet werkt. Tja de gene die een werkende hersluitbare verpakking heeft gemaakt, heeft er een patent op. Dus als je geen patent geld wilt betalen als leverancier, moet je maar één zelf maken die niet werkt.
Geplaatst: 11 december 20196 j O! Ik klaag even mee: Rond 1980 heeft Andrelon een nieuwe lijn geïntroduceerd. 'Àlle flessen paars uitgevoerd met kleine gekleurde teksten.Echt fijn onder de douche Je mag hopen dat je de goede fles te pakken hebt, zo zonder bril. Bakbrood gekocht. Reuze grote verpakking. Er wordt geen vergrootglas bijgeleverd.Maar die is wel hard nodig. Op die grote verpakking is ruimte genoeg om de baktijdtekst groter af te drukken, maar nee. Net als de brief van de notaris : alles groot getypt, vooral het te betalen bedrag. Het bankrekeningnummer staat dan weer onderaan in miniscule lettertjes. Vroegâh waren lollies trouwens groter dan 10 jaar later. Ook zoiets. Begrijp ik niets van https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.