Geplaatst: 22 december 20205 j 22 uren geleden, loes zei: tetris ik alles wel passend. 👍 12 uren geleden, simonvb zei: al direct tetrissen in mijn plooibox 👍 Op 21-12-2020 om 16:25, Waaslander zei: als koppel elkaar elk met een kar ben kunt je gemakkelijk een gang afzetten om schuin tegen elkaar te plaatsen Op 21-12-2020 om 16:25, Waaslander zei: gepensioneerd koppel goed zo binnen kantooruren Misschien moeten ze die ouderen ook even door de supermarkt heen tetrissen, heb je daar ook minder last van. Edit: even de neergaande duimpjes weg gehaald, men zou eens denken dat ik ook vind dat dat niet kan..die ouderen. Laat die mensen lekker en erger je wat minder aan de gepensioneerde. Misschien kan eentje niet (meer) rijden, het lezen gaat wat lastiger, het leven wat langzamer enz. Ze zijn er in ieder geval niet om de andere klanten dwars te zitten. Wij kunnen in Frankrijk wel boodschappen doen online en dan de volgende dag ophalen bij de drive. Superhandy👍 22 december 20205 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 december 20205 j Die frustratie van continu gecontroleerd worden, snap ik ook. Heel irritant. Zelf word ik ook vaak bij de Hornbach gecontroleerd (voor de tuinspullen). Ik scan altijd zo opzichtig mogelijk, controleer 3x en toch kijkt er bijna altijd wel iemand van nabij mee. Ondanks dat ik er geen aanleiding voor heb gegeven. De boodschappen zijn dan toch niet ingepakt, dus dan maakt het mij minder uit. Maar vreemd vind ik het wel. Koop er best vaak, al heb ik dit jaar eindelijk een veel beter (milieuvriendelijker en goedkoper) alternatief gevonden voor de potgrond die ik altijd in grote hoeveelheden nodig heb. Tegenwoordig koop ik ook steeds meer online, de speciale planten en zaden hebben ze hier in de omgeving toch niet, dus ik doe de lokale ondernemers ook niet te kort. Boodschappen kun je ook online doen, misschien is dat wat? Heb je geen kassacontrole, geen lange rij en het kost ook geen reistijd. Ik zou er maar al te graag voor kiezen, maar hier is dat helaas niet mogelijk. Heb dus maar gelijk megaveel ingekocht bij de suup, hoef ik de komende weken niet de deur uit, hoop ik dan. Ouderenuur heb je niet en ik stoor mij ook niet aan mensen die met meerdere personen samen inkopen doen. Zie dat hier ook wel, gezinnen met kleine kinderen, gezellig boodschappen doen. Verstandig vind ik het niet, maar ja, er zijn schokkendere dingen.
Geplaatst: 22 december 20205 j Ik ben net terug van boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt. Er was bijna niemand vanavond. Bij dit soort dingen ben ik weer zo blij dat ik de Randstad achter me heb gelaten. In de krant lees ik iets over geïrriteerde klanten en dranghekken bij de grote Albert Heijn in mijn oude woonplaats. Soms mis ik de reuring maar aahhh, de rust is zo fijn!
Geplaatst: 23 december 20205 j 18 uren geleden, appelvrouw zei: Misschien kan eentje niet (meer) rijden, het lezen gaat wat lastiger, het leven wat langzamer enz. Ze zijn er in ieder geval niet om de andere klanten dwars te zitten. Ik heb alle respect voor die ouderen . Vele jaren geregeld in ziekenhuis/revalidatie centrum gekomen waar op elke gang wel enkele stalen verpleegster stonden omdat de patiënten zo zwaar behoevend waren . Daardoor misschien ook zie ik iemand waarbij het zo goed niet meer gaat en om in de wijnrekken te blijven sukkelen om een doos wijn in hun kar te zetten zal ik spontaan vragen of ik kan helpen uit respect . Maar ouderen die nog goed kunnen gaan zeker geen enkel probleem om hun karren achter elkaar te zetten en ook zien dat er een 10 tal mensen staan wachten achter hun ,nog karren niet achter elkaar zetten . Dat vind ik respectloos tegenover de andere klanten . Respect moet langs 2 kanten komen in mijn ogen . Ik kom zelden in de "spitsuren" in winkels waarom dan gaan winkelen gaat minder vlot geen wachtrij om binnen te mogen door beperking aantal mensen die in winkel mogen zijn maar zijn mensen die niet anders kunnen dan op dat tijdstip te gaan winkelen . Zo per toeval nog bij iemand staan praten gisteren ging over thuiswerken Hij zei ik werk eigenlijk meer uren door de verplaatsing niet te moeten doen begin ongeveer te werken wanneer ik anders zou vertrekken . En gaan winkelen even afmelden en dan buiten de spitsuren van winkels boodschappen gaan doen een verademing . En s" avonds niet, ik moet redelijk op tijd stoppen want moet nog naar de winkel .De speciale openingsuren voor ouderen is er ook uit respect voor die ouderen . Geef dan respect terug aan zij die wel nog "mogen/moeten" werken in deze zware tijden en ga niet in de spitsuren/dagen massaal gaan winkelen . Ik vermoed dat hier de speciale uren voor ouderen hierdoor niet meer bestaan ,krijgen speciale openingsuren maar gaan massaal winkelen (tijdens spitsuren/dagen) wanneer het eigenlijk afgeraden is voor hun te gaan winkelen en dat ze deze speciale openingsuren hebben gekregen .
Geplaatst: 23 december 20205 j @Waaslander, wat je omschrijft over gangpaden blokkeren dat zie ik hier ook gebeuren maar niet specifiek door ouderen. Op 22-12-2020 om 07:26, RobO zei: @loes "bij de fiets tetris ik alles wel passend" 🤣🤣 Gelukkig kan ik tegenwoordig met de fietskar dus nu hoef ik niet meer te puzzelen om de weekboodschappen mee te nemen. Geeft ook een stuk minder bekijks
Geplaatst: 7 januari 20215 j Soms kun je jezelf wel schoppen. Ergens in september heb ik paprika’s zoet zuur ingelegd. Duurt eeuwig voordat ik beslis hoe, en wat ik gebruik etc. etc. Zou je denken, dan bewaart ze het recept goed. Nou neen hoor. @&#&€*&*€, We hebben gisteren mijn maaksel geproefd, en meneer vindt het lekkerder dan spul uit de winkel. (ik ook trouwens) Tja, zal eenmalige proeverij zijn, want NEEN, deze muts heeft geen foto of aantekening gemaakt, zelfs geen idee waar ik het recept vandaan heb. Grom, grommel, mmmmfff, etc.etc. En het aller, aller ergste is nog dat ik regelmatig denk,’ dat weet je straks nog wel’. Ja daag, mijn 65jarig geheugen is als een gieter.
Geplaatst: 7 januari 20215 j Tja, en het ergste is, het wordt alleen maar erger, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Opschrijven dus. Zo heb ik een pot met een stekje in de tuin staan.. ik lig er net niet van wakker, kom er al dagen niet op wat ik daar nu voor stek heb.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 januari 20215 j @Amrutten, in het inmaaktopic lees ik rond die tijd iets terug over 'a la Cornersmith'. Maar dat ging misschien niet over paprika's? Ik moet ook altijd alles opschrijven, en het duurt nog wel even voordat ik 65 ben... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 7 januari 20215 j 😄 nou, dinges en dinges en dinges, wij onthouden hier bijna alles, eh...
Geplaatst: 7 januari 20215 j @Jorieke123. Ja, klopt, maar de site is veranderd volgens mij, want ik vind niet meer wat ik destijds gelezen heb.
Geplaatst: 7 januari 20215 j Ik heb wel pepers ingemaakt zoetzuur naar een recept van Cornersmith. @Anna3 heeft boeken van CS, misschien staat het recept in een van de boeken. Het recept met de pepers was erg simpel maar ook erg lekker.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 januari 20215 j nou breekt mijn klomp: Tesla maakt meer winst met verkoop emissierechten dan met auto's
Geplaatst: 30 januari 20215 j On 10 November 2020 at 5:45 PM, RobO said: hoi, sorry, ik heb m even niet, iets tuinerigs gaat niet gebeuren? wil je er over praten? welkom hier in Haarlem voor een goede maaltijd en gesprek hoor! Therapie centrum RobO genoeg te klagen maar wil niet klagen, we zijn nog gezegend in deze coronatijd.
Geplaatst: 31 januari 20215 j top! wij ook nog, we wachten met smart op de prik maar ze zijn hier heel sloom, wordt wsnlk wel mei 2021... tot dan heul voorzichtig, veel oppas, heul schone tuin, en veel oefenen met fotowerk
Geplaatst: 31 januari 20215 j Op 7-1-2021 om 20:08, Amrutten zei: @Jorieke123. Ja, klopt, maar de site is veranderd volgens mij, want ik vind niet meer wat ik destijds gelezen heb. Hier kan je de oude site terugvinden, maar ik zie zo snel even niks met paprika's op zoetzuur? In de boeken staat een inmaakrecept voor Jalapenos wat ook voor rijpe paprika's gebruikt kan worden, daar gaf appelvrouw een beknopte beschrijving van in het inmaaktopic. Misschien heb je dat gebruikt?
Geplaatst: 31 januari 20215 j Heel europa wacht RobO, US en UK hebben toevallig geluk dat ze wel goed beleverd worden ... Helaas kin ik weinig tijd met mijn mannen besteden, gezien ik in het weekend een week of langer werk moet inhalen. Na een tonnetje tillen en doen op tijd af gekregen.
Geplaatst: 11 februari 20215 j ff een vette zeurklaag (lees maar niet, is therapeutisch): de batterijen van de brandmelders zijn leeg kocht ik altijd bij de Action, die dicht is staat hier voor t eerst in jaren een vergeten pan op het vuur is bijna hele huis nu vet en stinkend vies hebben we moeten luchten bij -6graden bleh
Geplaatst: 11 februari 20215 j Dat is echt een vieze nare klaag zeg. En nog beroerder, hou je vast: Action is sinds gisteren open voor click and collect. Een sopje van groene zeep en spiritus, daar de omgeving van het fornuis e.o. mee soppen, geeft een sterke tegengeur. Of schoonmaakazijn gebruiken i.p.v. Sterkte de komende dagen, ik weet wat het is.
Geplaatst: 11 februari 20215 j Mijn klaag: weken niet binnen verder kunnen hobbyen met modelspoorbouw, te weten XPS platen aan elkaar kitten. De all in one kit is daar 4,95 i.p.v. 14,95 elders. Gisteren hals over de kop besteld, morgen mag ik het afhalen. Moest wel kopen tot minimaal € 15 en er komt € 1 bij voor onkosten. Bestelling de deur uit, ben ik iets vergeten: wasklei niet uithardend, potje a 4.95 is bijna op. Moet ik weer een nieuwe bestelling van maken, weer min 15 plus 1. Dus mninimaal 4 potjes, want 3 × 4,95 is 14,85, net 15 ct te weinig. Maar eigenlijk een dikke jubel: Action is weer open!
Geplaatst: 11 februari 20215 j @HuubvG, het is een koop op afstand. Volgens de Europese Richtlijn mag je die toch annuleren? En dan één potje wasklei aan de lijst toevoegen en opnieuw bestellen. 11 februari 20215 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 11 februari 20215 j Ja dat kan @fre3ke, het is meer een klaag naar mezelf, dat ik te snel iets besteld heb en dat zelfs nog aan heb zitten vullen en niet heb gedacht aan datgene dat ook bijna op is. Ik kan annuleren en opnieuw bestellen inclusief die klei, maar nee, ik laat ik zo. Ik kan nu het weekend lekker kitten en over een paar weken is er weer nieuw budget voor heel veel knutselklei. Ik heb zelfs nog een beetje voorraad.
Geplaatst: 11 februari 20215 j Met die vastgeplakte sneeuw op de zonnepanelen valt er geen rendement te maken. Sinds zondag (5 dagen ondertussen) heb ik welgeteld 267 wattuur opgewekt! Vorig jaar februari was het DAGgemiddelde bijna 3 KILOwattuur!Er zit echter wel een stijgende lijn in, de zon doet de sneeuw langzaam maar zeker smelten. Gisteren 50 Wh en vandaag 201 Wh. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 12 februari 20215 j Sneeuw of geen sneeuw, dat blijkt dus veel uit te maken. Hier zijn alle panelen (ca. 35 graden helling) direct helemaal schoongewaaid, er bleef niets op liggen. Gisteren 5,9 kWh, van 13 panelen. Ik klaag dan ook niet over de hier keiharde gure wind van afgelopen zondag en maandag. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 februari 20215 j Als ik voor de zoveelste keer , in mijn uppie (want dat moet), door de supermarkt loop, tussen de stelletjes, die gezellig overleggend, met 2 karren, de boel ophouden, mijn hoofd stoot aan de achterklep van de auto, omdat dat kreng niet helemaal vanzelf meer open gaat. De kar weg wil zetten, en er nog iets in ligt, dus die klep weer open moet. Dan blijkt dat niet alleen het bankfiliaal maar ook de geldautomaat weg is, dan is dat samen met de hele andere ellende genoeg om mij effe over de rand te duwen. Ik heb staan janken en stampvoeten op de parkeerplaats van de supermarkt. Gecombineerd met een voortdurend veranderend vaccinatiebeleid, waarin 65+ opeens niet meer voorkomen, ben ik bijna toe aan een bezoek aan het Museumplein. En zelfs dat gaat waarschijnlijk ook niet lukken, want de NS heeft last van vorst. Waar is de CORONAscheeuwlijn ?
Geplaatst: 12 februari 20215 j Auteur Op 11-2-2021 om 04:57, RobO zei: staat hier voor t eerst in jaren een vergeten pan op het vuur is bijna hele huis nu vet en stinkend vies hebben we moeten luchten bij -6graden bleh Jaaah, hier ook... zou even wat kip voor de hond koken. Helemaal vergeten. Gelukkig met deksel op de pan. Witte pannetje was nu zwart a/d buitenkant en de voormalige kip was totaal verkoold. Hele gang (met al mn jassen en sjaals etc) en keuken stonden vol met witte stinkende rook. Gelukkig was er toen behoorlijk wat wind dus het doortochten ging snel. En het was ná avondkloktijd dus al die rook die uit mijn huis kwam alarmeerde niemand. De stank bleef achter. Pannetje met azijn op gezet, daar nog extra citroen in... Hielp matig. Luchten luchten luchten.... elke dag, maar stank bleef. Wierook branden heeft bij mij het meest opgeleverd. Maar zelfs nu, anderhalve week later, loop ik nog soms tegen de stank aan. Maar het is wel weer leefbaar. @Amrutten : 🚜 Neem je je trekker mee? Dan luisteren ze misschien wel naar je geschreeuw.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.