Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Ow jee @redzebra dat is schrikken! Alle goeds en heel veel beterschap. Die tuin komt later wel. We duimen hier [emoji1695][emoji1695][emoji1695]

Geplaatst:

Bedankt, het is inderdaad een rotziekte nu nog altijd , je staat er niet bij stil hoe ernstig die kan zijn tot jezelf op de neus wordt gedrukt, was wat in paniek de laatste dagen, het werd altijd maar erger.  Sinds vandaag beterschap en gaat terug de goede richting op. 

Geplaatst:

[emoji1320][emoji1320][emoji1320]
Heel fijn te horen!

Geplaatst:

de waterput is leeg & de moestuin ziet er niet uit, maar in vergelijking met de dochter van @redzebra  valt het dan allemaal wel mee..

Veel beterschap voor je dochter & sterkte voor je familie.
Covid is inderdaad een vreselijk beestje.. heb er hier ook van afgezien wel  geen ziekenhuis, maar ik ruik nog steeds NIETS.. 

aangepast door Karietje

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Oef, dat is vreselijk schrikken, redzebra. Sterkte en beterschap voor je dochter! 

Geplaatst:

Fijn dat het beter gaat Red Zebra Het zal zeker schrikken zijn geweest. Ik hoop op een goed verder herstel voor haar. 

Geplaatst:

Betrschap voor je dochter @redzebra!

Geplaatst:

Hmm… met snoeien ook wat brandnetels weggetrokken. Sommigen zijn langer dan ik ben en halen wel de 2 m. Ik dacht, laat ik die eens weghalen nu ik toch aan het heggenscharen ben. Dat heb ik geweten. Mijn rechterarm is 2 x zo dik als normaal met honderden kleine bultjes en ik voel alles zoooooo mega tintelen en branden.

Gru
We
Lijk

Ik vind het in elk geval een klaag waard. Minstens. [emoji51]

Geplaatst:

Zeker een klaag waard... ik ben er ook allergisch voor en ben meestal een tijdje " niet werkbaar"  wat een ellende..

Geplaatst:

Johhhh. Ik zag dus bij mij in de bessentuin vandaag ook van die enorme joekels. Dik 2 meter ja. En dacht: zal ze es te lijf. Maar ik had korte mouwen en bedacht dat dat toch wel wat te heldhaftig was. Nu ik Mellies verhaal lees, de juiste keuze.
Auwauwauw! Veel sterkte zeg. Hoop dat morgen alles weer ‘back to normal’ is.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd een fotogenieke foto ervan te maken. Niet gelukt. Maar de brandwonden staan op mijn arm. Misschien ben ik er ook wel gevoelig voor… maar de volgende x toch wel met lange mouwen aan @charly, dus slim besluit!

Geplaatst:

Jammer dat de brandnetel onderkend/miskend wordt op het MTF. Heb ik al verschillende staaltjes van meegemaakt hier.

^ = Klaag, jubel = >: ik heb eindelijk de brandnetel weer in mijn tuin, sinds de vijf jaar dat ik hier woon. Blij mee en de brandnetel is blij met mijn tuin, te midden van andere kruiden.

Ik laat me regelmatig steken rond mijn polsen, de warmte is heilzaam voor gewrichten.

Laat ze maar roepen dat ik beter aan de diclofenac kan gaan, echt niet!

Sorry @Mellie, je hebt een overdosis gehad! :-(

Maar als je vaker geprikt wordt door brandnetels, voelt het na een tijd niet meer onaangenaam aan.

Aangenaam, de brandnetel. :wink:

aangepast door HuubvG

Geplaatst:

@HuubvGIk hou van brandnetel, hoor. Super composteerder, lekkere soep, fijne toevoeging aan kruidenthee en je kunt er ook nog wol mee verven of garen van spinnen. Gelukkig overal aan de bosranden en velden te vinden, dus in mijn tuin is het schoffel, schoffel, schoffel.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Hier hetzelfde ik gebruik de brandnetel al een tijdje voor artrose maar mag het niet op mijn tuintje neerzetten. Ook niet in een pot. Terwijl munt gewoon zijn gang mag gaan. 

Het is jammer dat dit sort planten niet in een gecontroleerde omgeving mogen groeien. 

Maar ja

Mijn tuincommissie is iets extremer ;) 

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Bij mij staat de brandnetel vrij in het achterste stukje van de achtertuin en heb ik juist de munt zo geplaatst dat die niet kan gaan woekeren.

brandnetel.jpg

De brandnetel doet ook goed werk ter plekke. Wel letterlijk binnen de perken gaan houden.

munt.jpg

Deze echte  Hollandse pepermunt ging al de hele tuin door. Uh nee, dat gaat niet door muntje! Een woekeraar die nu geen kant meer op kan. Wel last van droogte en warmte gehad. Zo ook het ijsbloempje dat in een eigen potje middenin de wokpan-op-statief tussen de munt staat.

Geplaatst:

Ik lat brandnetels ook gewoon hun gang gaan hoor. Goed voor de vlinderpopulatie. Maar soms moeten ze wel iets ingetoomd worden met spelende kinderen. Of lopende volwassenen [emoji56]

Brrrr, vrijwillig deze overdosis laat ik aan jullie over. Helden!

Geplaatst:

Zitten al sinds 16.00u zonder water.... Evides is bezig maar kan nog zeker tot 02.00u duren.... ff serieus douches=n   ok... maar toiletgebruik is toch wel een dingetje... heb wel een paar emmers water maar de ton was de afgelopen weken ook niet echt gevuld..

Geplaatst:

Ik heb me vandaag eigenlijk geërgerd hoe snel mensen een vooroordeel hebben over iemand anders . In mijn geval collega's over mijn eten . Vandaag een collega die tijdelijk inspring . 

Vrijdag begonnen met de vroege en mijn middageten toen spaghettisaus   met extra groenten en zonder de spaghetti  en gisteren en vandaag koude schotel zonder aardappelen rijst of deegwaren en was vegetariërs omdat ik veel groenten eet .

Enkele weken geleden mijn ploegbaas dat ik ook vegetariër was geworden terwijl hij wel weet dat ik nu toch al een 4 tal maanden een koolhydraat   beperkende dieet volgt . En in tussentijd al wel voorbeeld al enkele keren maatjes mee gehad dat je volgens mij heel snel ruikt dat iemand dat aan het eten is .

Eet je veel groenten dan voorbeeld koude schotel ben je blijkbaar volgens sommige direct een vegetariër . Terwijl volgens mij je snel wat meer vlees eet . Als beleg op de boterham erg dun gesneden kippenwit . Bij de koude schotel een (stuk) kippenfilet . Dus volgens mij snel wat meer in gewicht . En net of er geen vegetariërs beleg is voor op de boterham? 

Beperkt je u koolhydraten dan ben je wel aangewezen op iets anders dan boterhammen en alternatief meer groenten ben je volgens sommige direct vegetariër omdat je veel groenten eet .  

Geplaatst:
Zitten al sinds 16.00u zonder water.... Evides is bezig maar kan nog zeker tot 02.00u duren.... ff serieus douches=n   ok... maar toiletgebruik is toch wel een dingetje... heb wel een paar emmers water maar de ton was de afgelopen weken ook niet echt gevuld..

In zuid Afrika door watersnood: if it’s yellow, let it mellow [emoji51]
Gewoon alleen doorspoelen als het bruin is zou ik zeggen!
Geplaatst:

Half uurtje geleden was ik afgeknipt blad aan het oprapen en toen kreeg ik ineens een erge aanval van evenwichtsverlies. 

Ben op handen en knieën gevallen.

Had eerst wat tomaten geplukt, dus naar boven gekeken en daarna, wel tien minuten later, gebukt. Daar ook weer voor oppassen. 

Nu nog erge hoofdpijn, pijnstiller genomen.

Heb spinazieplantjes, wintereuzen, die moeten uitgeplant worden maar dat kan ik nu niet, dagje wachten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Sterkte @aalterse-willy en doe rustig aan. Je bent zo'n 10 jaar ouder dan ik en ik moet daarmee ook al oppassen. Veel drinken, maar wel 0,0 % dan hè?! Gezien die bierpul op je avatar...

Ik baal dat ik met een volle fietskar met grofvuil het hele dorp ben doorgereden en bij de stort voor een gesloten hek kwam. De hele week geopend wist ik nog van vroeger, maar sinds een tijdje op 'dinsdag gesloten'.

Op de terugweg bij Welkoop - ligt op de route - een pak potgrond van 70 liter gekocht en bovenop de rommel in het karretje gelegd. Een bakje selderij en peterselie, die waren bij mij niet gelukt, in de fietstassen, om niet helemaal voor niks gereden te hebben. Bij de super, ook op de route, de boodschappen gedaan, dan hoef ik er niet nogmaals uit.

Karretje blijft in de achtertuin staan tot morgen, maar staat behoorlijk in de weg. Lastig met klussen aan de bamboestellages, dus de rest van de dag siësta, ook vanwege de warmte.

Geplaatst:

@Huub, ik doe altijd ’stillekes aan’ want anders lukt me niets meer.

Zeker om het half uur moet ik rusten. Niet omdat ik moe ben maar vanwege mijn dichtgeklapte halsslagader. 

Daar valt mee te leven, moet wel, maar dat draaien in mijn hoofd als ik naar boven kijk is erg en bukken gaat nog slechter.

Ga dan maar op een kussen zitten met mijn kapotte knieën. 

Klagen mag hé,  voortdoen ook!

En dat pintje, dat kan smaken se.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
  • Auteur

Verborgen prijsstijgingen (misschien toch een eigen topic waard? )

Want ik kwam weer een hele duidelijke tegen.

Karvan Cevitam. De flessen siroop hadden eerst een inhoud van 750 ml. en kostten iets van 3,50.

930734125_Schermafdrukvan2022-08-2717-58-06.thumb.png.f7624758f8a3450c1de87b027c6156d9.png

En nu: nieuwe receptuur (zogenaamd), andere verpakking, ander kleurtje. Andere inhoud: 600 ml en dan wél nog steeds voor 3,50.

601565914_Schermafdrukvan2022-08-2717-58-28.thumb.png.627ee77f9af4be1a107dd75e46a158f6.png

Bij de AH is de oude 750 verpakking al verdwenen dus sla je slag als je die elders nog tegenkomt.

En dáárom was de siroop vorige maand in de aanbieding bij de appie...

Slechte zaak dit soort dingen. :evil: Voel me als klant niet serieus genomen etc etc.

Maar weer eens kijken op de veilingsites of daar de overgebleven oude partijen geveild worden (net als toen de Ice T Siroop Peach Zero eruit ging en ik daar enkele dozen heb gescoord).

aangepast door Erny

Geplaatst:

Van de zomer werden mijn blauwe bessen al voor me geplukt ( gejat) nu kwam ik vandaag is mijn enige butternut pompoen gejat. 
wat een stompzinnige trieste mensen heb je toch. 

Nee, ben niet zielig, heb nog meer pompoen, maar kan slecht tegen dit soort dingen. Omdat ik het niet snap. 
waarschijnlijk in het donker, of bij schemer gejat, want volgens mij was de pompoen nog niet rijp genoeg. 
het vervelendste van dit alles vind ik dat ik nu het gevoel heb dat ik mijn andere pompoenen moet oogsten, want straks komen ze weer…terwijl ze eigenlijk een mooie poos nog op de tuin hadden kunnen liggen!  Dus drie pompoenen liggen al thuis..ZUCHT..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.