Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Nou acpronk, dat is wel toch wel allemaal narigheid zo wat er aan de hand is. Sterkte voor je familie en je dochter ook. Een kleine breuk is ook een breuk. Balen zeg.

Geplaatst:

Mmmm. we zouden een weekend weggaan met een vriendin. Vrijdagochtend toch nog even stofzuigen ( ivm de honden) 

Jasses wat heeft die een een zooi gemaakt... nou nee dus.. plintboiler had t begeven, lekte en dus de nodige kastjes en zijwanden behoorlijk opgeblazen.. Hebben de boel opengemaakt en handdoeken neer gelegd, konden toch verder niets  doen.Nu terug met veel inmaakspul... maar heb geen warm water!!

Zoveel kilo boontjes, tomaten etc met 1 waterkoker gaat niet werken...

Kan ik de boontjes bv... even de kook erover en dan overmorgen pas wecken?

Geplaatst:

Misschien een onnozele vraag maar heb je elders in huis geen heet water. Of snap ik 't niet.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

@bonnie f Ja hoor, in de douche boven heb ik warm water

Geplaatst:

Ik snap het ook niet. Je kunt toch een paar grote pannen met koud water aan de kook brengen (op gas, of  inductie kookplaat)?

Geplaatst:

Ik snap het ook al niet.

Tomaten kun je saus van maken op het fornuis, door zeef passeren, zuurgraad aanpassen (indien nodig), weer aan de kook brengen op het fornuis, heet in potten doen, iedere pot in de magnetron naverhitten, deksel erop en omkeren. Wecken doe ik nooit.

Bonen wecken doe je ook in een pan op het fornuis, denk ik. 

De afwas doen is wel wat bewerkelijk, maar met alleen een waterkoker prima te doen. 

Geplaatst:

Vorig jaar zulke mooie Clapp’s favorite peertjes geoogst en echt gesmuld. Dit jaar weer braaf op tijd de vogelnetjes er omheen en wachten maar. Oogstmoment compleet gemist, alle peren als moes op de grond. 😩 Soms kan ik mezelf wel voor m’n kop slaan. 🙃

Geplaatst:

@henkg @bonnie f ws niet duidelijk... klaag ging ook over t keukenblok wat nu 1/2 keer zo dik was dus vervangen moet worden ivm water. Oogst is weggeven aan diverse buren dus die klagen niet.

Geplaatst:
@henkg @bonnie f ws niet duidelijk... klaag ging ook over t keukenblok wat nu 1/2 keer zo dik was dus vervangen moet worden ivm water. Oogst is weggeven aan diverse buren dus die klagen niet.

Oh, dat is een graadje erger dan een kapotte boiler. Pffff.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

@Lia56, dat is wel een rampzalige klaag. Niet alleen een boiler stuk, maar dat gaf ook nog lekkage waardoor het hele keukenblok onbruikbaar wordt en vervangen dient te worden. Tot overmaat van ramp stond net een oogst klaar om ingemaakt te worden. Reuze sneu voor jou/jullie! Ja, fijn voor je buren, maar je had je trots graag zelf in willen maken, om later nog van te genieten.

Veel succes met het herstellen van de keuken. Hopelijk spoedig weer nieuwe kansen.

Geplaatst:

Hé dat is super vervelend @Lia56 hopelijk valt 't mee als de boel opgedroogd is!

Hier ook een klaag.. Flinke terugval in herstel long (post) covid.. Zo uitgeput dat ik zelfs geen energie heb om naar de achtertuin te lopen (dus ook niet oogsten, oogst verwerken, wintergroenten uitplanten..) 

Had zo gehoopt dit extreme eindelijk achter me te hebben.. Dus even klaag.. En dan maar weer vertrouwen in toekomstig herstel. 

Geplaatst:

Lia, echt shit! 

Vastone, wat erg. Hoop dat een en ander bij trekt. Langdurig iets , met de nodige terugvallen begrijp ik.  Hoop op snel herstel! 🍀

Geplaatst:

Ah Vastone wat naar… dit is totaal niet iets waar je op zit te wachten. Ik duim voor een spoedig herstel en veel lieve hulp.

Lia, ook sterkte voor jou! Het zit even niet mee zeg. Hopelijk is alles snel opgelost!

🫶[emoji2532]

Geplaatst:

@Vastone Ik wens je een spoedig herstel

Geplaatst:

Heel veel sterkte Vastone, het is een gemene nasleep van de Covid.

Heel klein klacht je: mijn overburen hebben zo’n kuthondje. Blaffen blaffen. Blaffen. Geen mij maar een poes. Of een snurkende man.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

@appelvrouw Correctie: "je KUTóverburen hebben een hondje". :geek: Het arme beest kan er niets aan doen dat zij hem niet leren dat blaffen niet nodig is. Arme beestje is namelijk dus de hele tijd zwaar in de stress. Rotménsen dus. Maar zeker vervelend voor jou. Is moeilijk om het gekef uit te blokken.

Net als mijn, verder leuke, bovenbuurvrouw. Vond het nodig na 3 kinderen er ook een hondje bij te nemen. Deze blaft binnen. Nu heeft ze er nog 1 bij genomen en die blaft vooral buiten... dus balkon achter én voor de deur. En tussendoor blaffen ze gezellig samen tegen van alles. Heel vermoeiend voor mij en ook voor Zowie. Woefwoefwoefwoefwoef Woefwoefwoefwoefwoef Woefwoefwoefwoefwoef.... etc etc etc etc. En vooral als er niemand thuis is...

Heb al eens gepoogd wat raad te geven maar helaas. Opvallend is wel dat als haar moeder op de hondjes heeft gepast ze opeens een dag of wat wel rustig zijn... :problem:

Ook klein klaagje: mijn dierenziekenhuis, waar ik al bijna 30 jaar kom, heeft voor het eerst geen plaats voor mij op de dag dat ik bel. Dat is me nog nooit gebeurd. En heel hard en koud ook, leek alsof ik met de Essent aan de lijn was en niet met mijn dierenartspraktijk. Werd er emotioneel van. Deze benadering ben ik niet van ze gewend.

Gelukkig was er een andere praktijk hier in de buurt die wél 5 minuutjes wilde vrijmaken ondanks ook hun volle planning. Heel fijn. Misschien maar overstappen?

Gisteren, in overleg met de assistente, namelijk het vermoeden gekregen dat Zowie haar "zomerkriebels" waarschijnlijk door een huismijtallergie komen. Klopt helemaal met wanneer en hoe de jeuk ontstaat en zich ontwikkeld. En dat vochtige weer de hele tijd helpt ook niet mee dus.

Zowie begint nu aan zichzelf te knagen... en dat gaat te ver.

En voor de anti jeuk pillen Apoquel moet je persé langs voor consult. Ze helpen wel snel heb ik twee jaar geleden mogen ervaren. Maar dat mag ook wel voor meer dan 2 euro per pilletje (2 per dag!) excl. consultkosten.... :shock:

aangepast door Erny

Geplaatst:

Hier ook zo'n paar blaffers. Het gilhondje van de overkant tel ik niet mee, die hoor ik alleen als ik op bed lig, en daar val ik bij in slaap.

Honden-uitlaat-uurtjes oké, dan blaffen ze even naar elkaar, alla. Maar hond in de tuin laten, huisdeur op een kier zodat die in en uit kan (komt  geen insluiper langs de bull terriër), en zelf aan het werk gaan, nota bene in de dierverzorging. Beseft waarschijnlijk zelf niet eens dat de hond alsmaar blaft.

Tja @Erny, huisdieren kosten geld. Tenzij je een kat hebt die buiten diens eigen gang gaat, zodat die de vogels en muizen lekker kan elimineren. Komt  alleen thuis om te slapen, neemt soms een stukje vlees mee voor het baasje. :(

Geef mij dan maar de huismussen in de tuin, in plaats van hond of kat. De musjes blaffen niet, werpen zich voor de kat als ze minder levenskansen hebben. Ze kosten me wel 2,75 per week voor insecten-vetbollen, maar daarmee heb ik ongelooflijk veel lol aan het aanschouwen van het dagelijkse spektakel rond één voederbol, en het badderen in water- en zandbad.

aangepast door HuubvG

Geplaatst:

Ik woon sinds een paar jaar buitenaf, dwz tussen twee dorpjes in, om ons heen weilanden en wat andere huizen. Stil is het nooit, dat hadden we ook niet verwacht. Veel mensen hebben een hond. En dat blaft altijd in mindere of meerdere mate. Gelukkig galmt hier het geluid van het geblaf niet tussen de huizen zoals vroeger alle geluid in de stad. Ik kan hier prima leven met de geluiden (blaffen, loeien, blaten, fluiten, twitteren, landbouwmachines, enz.) en als ik jullie lees ben ik blij met de keuze die we gemaakt hebben, ik wil voorlopig absoluut niet terug.

Geplaatst:

Wie wil dat nou niet?!

Geplaatst:

Ik heb zat vrienden in de Randstad die dat niet willen. Ze zijn blij voor ons dat het ons zo goed bevalt hier, de rust, het landschap, de ruimte, en natuurlijk de moestuin. Maar zij zouden niet willen ruilen, zij genieten weer van veel andere mogelijkheden die zij in de stad hebben. Onlangs vertrouwden ze me toe dat ze zich wel zorgen maakten toen we dit aan het plannen waren, zou ik niet te geïsoleerd raken? Maar gelukkig wonen hier ook mensen en als het moet sta ik met een uurtje weer in de beschaving. 😀

aangepast door Arja

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag klaag ik over een onbelangrijk verhaal op Facebook dat niemand leest en dat na 24 uur niet meer bestaat.  Toch even kijken? Huub van Ginhoven zou er vrolijk van worden. :)

Geplaatst:

@HuubvG  link gaat niet naar jouw facebook.

Geplaatst:

@Amrutten, deze wel?

Geplaatst:

@HuubvG, die wel. Maar geen verhaal. Daar moet je waarschijnlijk ‘vriend’ voor zijn.

Geplaatst:

@HuubvG ik kan ook niets vinden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.