Geplaatst: 12 september 20232 j Geen verhaal nee, ik denk dat die alleen voor vrienden gedeeld is. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 12 september 20232 j Nu is het wel zichtbaar.Maar dat gaat inderdaad helaas niet samen.[emoji20] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 september 20232 j Preimot, preimot en nog eens preimot. Altijd weer die vervelende nachtvlinders en (nog niet zoveel maar ze zijn er al wel) vervelende mineervliegjes.
Geplaatst: 17 september 20232 j Ja, om dezelfde reden had ik 100 preiplanten gezet. Daarvan nu de afgelopen 2 weken de 30 tot 40 (meest) aangetaste preien geoogst, wel wat te vroeg helaas. Gelukkig zijn sommigen daarvan al ongeveer op normale dikte.
Geplaatst: 24 september 20232 j Misschien moeten we een onderdeel ‘stomme, groente,fruit,tuin gerelateerde, acties’ beginnen. Weet je wat spectaculair indrukwekkend dom is: met een lichtblauwe linnen blouse aan, een fermenterende pot rode bieten ontluchten. Natuurlijk zonder handdoek erover heen. Een slachthuis is er niets tegen !! 24 september 20232 j aangepast door Amrutten
Geplaatst: 24 september 20232 j Lijkt me een mooi ontwerp voor een nieuwe blouse: lichtblauw met rode stippen... Jammer van de bieten, maar even serieus: kun je de bieten niet echt als kleurstof gebruiken om de hele blouse te verven? We hebben al wel een topic over wat hopeloos mislukt is.
Geplaatst: 24 september 20232 j De bloes is onmiddellijk onder handen genomen en gelukkig, en tot mijn grote verbazing, weer gewoon blauw. Pfffff. Of de bieten mislukt zijn weet ik nog niet. Die zitten nog in de pot. Waar ik nu met veel respect mee omga !
Geplaatst: 25 september 20232 j Ow neeeee! Je draait je om om de wortels te schillen en voor je het weet, heb je een aubergine vernaggelt. Gelukkig was er 1 stukje aan de bovenkant van de pan vast blijven zitten. Die heb ik gered. [emoji2955]
Geplaatst: 25 september 20232 j Jeetje, heb je de boel in de fik gezet?? Zal ook wel lekker ruiken nu!
Geplaatst: 25 september 20232 j Afgelopen zaterdag ochtend flink onderuit gegleden en verkeerd om mijn rechter hand / pols gevallen. Pols en hand is opgezwollen en kan er geen kracht meer mee zetten. Vingers kan ik wel zonder pijn bewegen. Maar een broek omhoog trekken of een glas vast houden is niet te doen. Hoop dat ik snel herstel, want het is zwaar irritant om alles met links te moeten doen. Of elke keer je geliefde om hulp te vragen, bij iets wat je standaard normaal alleen doet. Vind zij niet erg om te doen, maar geeft mij geen fijn gevoel.
Geplaatst: 25 september 20232 j @rorror kan mij voorstellen...ik was begin mei geopereerd en moest 2 maanden met een sling... dag en nacht... manlief vond t niet erg om dingen te doen maar voor mijzelf.... moet er niet meer aan denken. Heel veel sterkte en ik hoop dat t snel beter gaat
Geplaatst: 25 september 20232 j Auteur 3 uren geleden, rorror zei: Of elke keer je geliefde om hulp te vragen, bij iets wat je standaard normaal alleen doet. Vind zij niet erg om te doen, maar geeft mij geen fijn gevoel. Tja, als ik dat lees denk ik: wees blij dat je een geliefde hébt om je daarbij te helpen... Maar beterschap, onthand zijn is erg lastig. @Mellie Jammer van de aubergine maar wel een prachtige foto.
Geplaatst: 26 september 20232 j @rorror beterschap!@erny het ruikt nog heerlijk naar brand hierbinnen [emoji51]
Geplaatst: 27 september 20232 j Och Rorror wat sneu joh ! Beterschap gewenst ,en veel geduld want hetzal nog wel even duren voor je je pols weer gewoon kunt gebruiken. Gelukkig is het einde vanhet tuinseizoen in zicht dan kun j erna isschien tijd nemen om te herstellen (?) He sterkte he !!
Geplaatst: 29 september 20232 j Met mijn hand gaat het wat beter, verdikking is weg, maar is goed blauw/paars gekleurd. Nieuwe klaag harddisk gaf kuren, nas starte slecht op, dus 's avonds meteen een externe usb harddisk erbij gekocht om data veilig te stellen. Disk gister binnen en aangesloten, data kopieren dat duurde ongeveer 24uur. Vandaag om kwart voor 12 's middags was backup voltooid. Om 16:16 is de harddisk officeel defect gegaan en is niet meer te gebruiken.. Soort van geluk bij een ongeluk, echt net op tijd? Dat wordt dus nog een harddisk bestellen om de defecte te vervangen.
Geplaatst: 29 september 20232 j Misschien eigenlijk een jubel en geen klaag. Je was op tijd! Net alles gered voor de oude harddisk het begaf 👍 En de back-up al klaar! En eigenlijk ook fijn dat de kneuzing van eerder nu langzaam naar buiten wordt gewerkt. Duurt misschien nog wel een week ofzo voor je geen klachten meer hebt, maar er is gelukkig niks gebroken. Alleen een dikke bloeduitstorting die je lichaam nog moet opruimen. Dus 💃tijd voor een dansje. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 29 september 20232 j 1 uur geleden, rorror zei: Nieuwe klaag harddisk gaf kuren, nas starte slecht op, ... Tja, een nas (Synology, aan de meldingen te zien), en geen RAID1? Verkeerde zuinigheid. Wel mooi dat je meldingen kreeg. En de complete copy actie naar een externe USB disk is een extra zware belasting voor een toch al gammele disk. Toch gelukt (even afwachten of het terugzetten goed gaat), dus eigenkijk een Jubel. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 29 september 20232 j 26 minuten geleden, henkg zei: Tja, een nas (Synology, aan de meldingen te zien), en geen RAID1? Verkeerde zuinigheid. Jawel raid1, maar de synology is al oud DS209+II (2010) . Deze starte de laatste tijd al lastig op, paar keer uit en aanzetten voordat deze pas goed doorstarte. Maandag na aanzetten was het volume gebroken. Die afgelopen maandag hersteld en mirror was weer ok. Dus uit zekerheid om uitsluiting te hebben of synology half defect ging of de harddisk defect. Dus die extra disk besteld voor extra backup. Was achteraf nodig, want nu de disk kappot is, heb ik alle data nog steeds op 2 disken staan. Synology vervang ik pas totdat de hardware echt niet meer werkt. Harddisken welke nu te koop zijn zijn nog steeds compatible (wel een stuk minder aanbod) dus geeft nog geen problemen.
Geplaatst: 3 oktober 20232 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 oktober 20232 j Rat, we zijn nog niet van hem/haar af. Ik heb dat doek dus maar opgeruimd. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.