Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

nee, hier ook niet gevlagd, we hebben geen schutting tussen de tuin en de buuvjes

wb die gaasboogjes, die zijn hier multitasking:

we leggen er ook wel een paar dagen vliesdoek overheen bij heel jong spul

we leggen er wel een net over tijdens de aardbeienoogst

we zetten ze wel rechtop bij de jonge stokbonen

we zetten ze ook wel rechtop met een stok om bossige vaste planten tegen omwaaien

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het moet niet gekker worden, ze hebben mijn tomatenspiralen gejat uit mijn tuin. Ik heb er nu nog 1, want die was wat krom, en die heb ik recht gebogen. Dus die stond ergens anders.

Geplaatst:

waarommm...

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

joh Indy, wat naar, ook het gevoel dat ze aan je spullen komen!

hier verdwijnen elk jaar de bijna rijpe peren die aan de kant van het gemeenschappelijke middenpad groeien, compleet in 1 keer weggeplukt

maar dit jaar zal ik ze betrappen!! of ik stop er wat braakwortel in

Geplaatst:

Ja, echt vervelend. Robo, ja , dat doen ze hier ook met de druiven, maar omdat ze niet pitloos zijn , viel het het afgelopen jaar mee

Geplaatst:

Kieskeurige dieven dus. Wat een mentaliteit.Hopelijk komen ze hun maatje een keer tegen.

Hoewel hier aan de andere kant van het gezamelijk gazon op gemeentegrond fruitbomen geplaatst zijn voor 'algemeen nut' zijn het altijd dezelfde figuren die hun fietstassen staan te vullen of ze een hongerwinter tegemoet gaan.

Je komt het eigenlijk overal tegen. I.p.v. delen wordt het bijna stelen. Ik kan het niet anders zien.

aangepast door Gast

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vanavond plukte ik de eerste buitenaarbei, voordat hij wordt ingepikt. Het was echt een knoepert, smaakte goed totdat ik de twee helften een beetje van elkaar trok. Zag ik opeens een soort van stevige mug eruit kruipen, Ik kijk verder zit er nog een in. En zwarte pikjes op de witte kern.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
joh Indy, wat naar, ook het gevoel dat ze aan je spullen komen!

hier verdwijnen elk jaar de bijna rijpe peren die aan de kant van het gemeenschappelijke middenpad groeien, compleet in 1 keer weggeplukt

maar dit jaar zal ik ze betrappen!! of ik stop er wat braakwortel in

Op ons tuinencomplex was het jaren geleden ook raak. Van een mede tuinder werden in 2 maal al zijn aardbeien gejat. Aangifte doen heeft geen nut vertelde de politie maar werd er bij gezegd, wij kunnen u natuurlijk nooit verbieden gif over de aardbeien heen te spuiten. De tuinder heeft een goedje gebruikt waarvan hij zei dat de dief zeker buikpijn heeft gekregen en een dag het toilet niet meer heeft kunnen verlaten......

nooit meer zijn er aardbeien bij hem gestolen

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Wegens ruimtegebrek op de balkonvloer hangt voor tijdelijk een plantenbak in beugels aan het hekwerk. Ingelegd met bonen.

De bonen reageren niet erg nog. Vandaag ben ik achter de oorzaak hiervan gekomen.

Hij vliegt langs. Keert.

Landt op het hekwerk van het balkon. Precieslijk bij de plantenbak.

Hij kijkt met een geoefend scheef oog in de hangende bak en ineens .............. HÁP!

Voor hij wegvliegt zie ik nog net tussen de snavel een rond dingetje zitten. HEEEE !!!!

Hoevaak zou deze ekster al geweest zijn?

Wacht.

Ik ga er een servetje bij leggen.

Om positief te blijven

Geplaatst:

OMG. Nadat ook ik al wekenlang last heb van bladluis die zich harder verspreidt dan ik tegen kan gaan, is nu de beurt aan onze hortensia. Volledig overgenomen door woldopluis, terwijl we maar enkele dagen weg zijn geweest. Snoeien is het enige dat er op zit nu. Kan ik iets doen om herhaling te voorkomen?

7D9D9F7A-C764-486B-BFE4-04580F0AE1F950591559566863.jpeg

2E9DFB96-4832-4580-A076-526DE6B6853D98281559566862.jpeg

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ps toch gesnoeid

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Hij vliegt langs. Keert.

Landt op het hekwerk van het balkon. Precieslijk bij de plantenbak.

Hij kijkt met een geoefend scheef oog in de hangende bak en ineens .............. HÁP!

Voor hij wegvliegt zie ik nog net tussen de snavel een rond dingetje zitten. HEEEE !!!!

Hoevaak zou deze ekster al geweest zijn?

Wacht.

Ik ga er een servetje bij leggen.

Om positief te blijven

Je schrijft zó leuk! Ik heb hier smakelijk om gelachen. Dat servetje, briljant! [emoji23][emoji23][emoji23]

Geplaatst:

Dit jaar weer geen peultjes en kapucijners de muizen vonden ze zeer smakelijk

wel komt er her een der een plantje omhoog waar de muis hem "bewaard" heeft

De droogbonen doen het wel goed die stonden er naast maar zijn schijnbaar niet lekker.

• 2 weken later...
Geplaatst:

1 tuinboonplant van 40 cm geheel opgegeten door 3 grote slakken

heb ze gevonden en zwemles gegeven

Geplaatst:

Vroege vogels!

Klaag: spit in fikse vorm, kan de pillen helaas niet verdragen, kies afgebroken, siertuin overwoekerd grrrrrrrrrrrrr verder ook fijne zaken zie feestbaak

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
1 tuinboonplant van 40 cm geheel opgegeten door 3 grote slakken

heb ze gevonden en zwemles gegeven

ik hoop dat je er nog geen slakkenbeschermers om heen had.... ?

deze werken bij mij nog steeds naar behoren namelijk.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

nee, was veldje van 2x3 m

verder gister eigen hitteplan gevolgd, zó:

giphy.gif

Geplaatst:

zo kan ik het ook wel RobO

echter hier was het ruim 250 liter op deze manier:

giphy.gif?cid=790b76115d11c85e384b586d55ea7b89&rid=giphy.gif

Geplaatst:

Whoehahaaha. RobO en Paddenstoelengek, jullie gaven me wat te gniffelen. Wat heus fijn is op zo’n lamme, lome dag!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

tsja, moes van het nationaale hitteplant veel dribnku, hik. now what....

Geplaatst:

Gnuif!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Echt he ik doe ff mee...raàààààl ( klagen in het Frans)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.