Geplaatst: 28 maart 20223 j Grinnik… nou ‘zo maar’ is een groot woord, maar het scheelt niet veel. Iets met veel eieren, te klein kek mandje, te harde stoot. Bijna zo maar dus. Er waren in elk geval geen kinderen bij betrokken. Dat scheelt.
Geplaatst: 31 maart 20223 j Ken je die van die onderhoudsmonteur die een paar weken geleden de verwarmingsketel vernachelde, waarna we een lang weekend in de kou zaten en ook geen warm water hadden? We kregen zojuist de factuur. HAHAHAHAHA. NEE.
Geplaatst: 31 maart 20223 j Mooi die kapitalen [emoji4]Ik bedoelde eigenlijk de letters, maar financieel gezien is het ook raak [emoji1787]
Geplaatst: 31 maart 20223 j Spint aangetroffen in een huiskamer ficus. Meteen maar even met zeep en spiritus behandeld in de douche. 30min laten intrekken, en dan een paar minuten met de harde straal de bladeren boven en onder schoongespoten, ook de stam. Over drie dagen nogmaals herhalen. Meteen de plek waar deze stond ook schoongemaakt met een beetje spiritus. Bij verplaatsen van de plant, kunnen ze er namelijk gemakkelijk uitvallen, en gaan dan lopen naar andere planten. Tevens uitkijken dat ze niet op je handen / mauwen blijven zitten, en dat je andere planten in de tijd erna niet op die manier besmet.
Geplaatst: 3 april 20223 j Ik had een week geleden in één kweekbakje 20 jalapeño en 20 San Marzano zaden gelegd, om t.z.t. in kasje in de achtertuin te gaan kweken. Daar ik geen moestuin meer heb, is het niet meer nodig veel plantjes voor te kiemen, en inmiddels staan mijn vensterbanken vol met gewone kamerplanten. Dus geen plaats voor de kweekbak, die had ik op de vloer - met vloerverwarming - neergezet. Gisteren lieten de peperzaadjes hier en daar de eerste witgroene puntjes zien en stonden de tomaatjes er al boven. Die heb ik direct uitgedund tot 10 stuks. Maar ze begonnen nogal te strekken, dus moest ik ze toch dichter bij het raam zetten. In afwachting van een betere plek, zolang even op de leuning van de zitbank geparkeerd. Ik ging nog wel heel voorzichtig zitten op de bank, weet niet meer hoe het kwam dat mijn elleboog het bakje raakte. Tussen bank en vensterbank lag het bakje plots weer op de vloer - met vloerverwarming - maar nu ondersteboven, de stek- en zaaigrond tegen de wand, over de vloer, één zielige zaailing piepte er bovenuit. Nu alles weer teruggedaan in het bakje en maar zien wat er van komt...
Geplaatst: 4 april 20223 j On 4/3/2022 at 12:44 PM, HuubvG said: Daar ik geen moestuin meer heb Au, wat een gedoe. Zonde van de zaailingen, maar ook: wat een rommel. Waarom heb je de moestuin niet meer? Je had toch een stukje bij IVN ofzoiets?
Geplaatst: 5 april 20223 j @mdubbelm, moestuin had ik bij NME, lokatie Gorechtpark, Kropswolde. Heerlijke plek midden in de natuur, maar het werd me teveel. Met mijn 70 jaar nu, deed ik daar al een paar jaartjes vrijwilligerswerk, een stukje moestuin mocht ik 'in ruil' gebruiken. Sinds maart 2020 was ik vaker thuis dan op de moestuin, had simpelweg te weinig energie om het weer op te pakken. Bovendien in en rond mijn huis-met-tuin heb ik zoveel te doen, dat ik me niet hoef te vervelen. En ... er piepen alweer een paar zaailingen boven in de kweekbak, zowel pepers als tomaten. Een paar plantjes van beide zal genoeg zijn, dus hoef ik ze gelukkig niet opnieuw te zaaien. 5 april 20223 j aangepast door HuubvG
Geplaatst: 6 april 20223 j Vorige week toen hij leeg was regenton van de voet gehaald en verrotte restjes van de bodem en de rest gewassen. Met de stevige regen was de ton snel vol. Helft van het water gebruikt. Hij was daarna weer bijna vol. Maar maandag opeens nog maar half vol. Vanmiddag was hij bijna leeg. Dus geleegd en omgekeerd. Moest drie keer kijken, maar vond uiteindelijk een deukje met scheurtje van enkel centimeters. De verhoger is een beetje gekraakt. nu zat er ook een gaatje in een rand steuntje en dus moet die in de ton zijn gedrukt onder druk van het water. Ik moet zo nodig IBCs hebben, maar ja vervoersarmoede, dus zelfs als ze een keertje in de buurt staan voor niet teveel, kan ik ze nog niet hier krijgen. Zelfs als iemand een auto heeft, zit er geen haakje op. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 6 april 20223 j Oh ja, tomaten uit de pythopthora testteelt, een was snel boven, maar de andere vier geen teken van leven. En de Peper herzaai, ook niks, nada. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 10 april 20223 j Mijn hotmail account is geblokkeerd & ik krijg het met NIKS in orde.... GVD ik heb ook geen ander mailaccount dusja... TROUBLES.. Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 13 april 20223 j Die 250 Rembrandttulpen die ik anderhalf jaar geleden kocht, produceren dit jaar alleen blad. Balen. Ze hadden van mij best op hun website mogen zetten dat het eenjarige tulpen waren. 13 april 20223 j aangepast door Arja
Geplaatst: 13 april 20223 j Volgens mij hebben alle tulpen een 5jaar nodig om weer een bol op grote te krijgen die weer gaat bloeien. Las ik vorigjaar ook helaas pas na aankopen van tulpen. Had ik het eerder geweten had ik ook andere bollen gezet.
Geplaatst: 13 april 20223 j Het scheelt al als je de tulpen zo snel mogelijk kopt na de bloei. De energie gaat dan naar de bol i.p.v. het zaad. Op de website van Tulipstore lees ik: Tulpen zijn in het algemeen geen meerjarige bollen en zijn het mooist in hun eerste jaar. U kunt daarom het beste de tulpenbollen na de bloei eruit halen en nieuwe weer in het najaar planten. Zelf heb ik ooit verwilderingstulpen gekocht, die moeten wel terugkomen, al verdwijnt daar ook weleens een tulp van. 13 april 20223 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 13 april 20223 j Op 10-4-2022 om 08:44, Karietje zei: Mijn hotmail account is geblokkeerd & ik krijg het met NIKS in orde.... GVD ik heb ook geen ander mailaccount dusja... TROUBLES.. Ik had ook een hotmail aangemaakt voor mijn eigen forum. Deze werd snel geblockt/gelockt en dan moet je een nummer in weden bellen. Ja doei. Net als dat ik Google/youtube geen kopie van mijn rijbewijs of paspoort ga sturen, om video's te mogen bekijken. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 14 april 20223 j 4 uren geleden, donaldk zei: Net als dat ik Google/youtube geen kopie van mijn rijbewijs of paspoort ga sturen, om video's te mogen bekijken. Ik heb een chrome extentie geinstalleerd die die controle omzeilt.
Geplaatst: 14 april 20223 j Patrijs er zijn soorten die je kunt laten zitten en weer zullen bloeien, maar die niet uitgraven als het groen afgestorven is. Pellen en dan zoals piepers opslaan tot je ze weer kan poten. In de siertuinen zoals keukehof worden ze direct na hun pracht vervangen, omdat de verwelkte uitgebloeide niet het mooie plaatje geven. Gaan in de compost, kun je ook niks meer mee zoals bij snijbloemen omdat de bollen zich niet hebben kunnen ontwikkelen. Bloembollen kunnen zich ontwikkelen zoals knoflookbollen, maar dan moeten ze wel kunnen bloeien en groen behouden voor de bol ontwikkeling. Een bloem per bol met uutzondering van de wilde soorten, verschillende soorten staan hier. Geven jaren plezier en nieuwe bollen, het eerste jaar zijn de bloemen op hun mooist maar of ik het verschil zie welke voor het eerst bloeien? Ja van die het eerst gepoot zijn zekers, maar die zichtzelf vermeerderen en blijven staan.
Geplaatst: 14 april 20223 j Vandaag was ik weer bij de druiven stekken in de achtertuin aan het kijken, maar de net geopende knoppen zijn opgevreten..[emoji33] 14 april 20223 j aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 april 20223 j Zou kunnen, muizen genoeg hier, maar die snacken voer van de kippen en konijnen bij de buren links en rechts en verder rechts. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 april 20223 j Of jonge slakken. Hier is momenteel een ware invasie gaande. Zelfs de ontluikende lelie werd opgevreten. Ik zat gisteren naar mijn opgevreten asperges te kijken met ook enig verdriet. Vriend taxuskever is natuurlijk ook dol op druif. Maar was het niet gewoon de vorst?
Geplaatst: 15 april 20223 j Vorst zeker niet, want na de vorst zag ik de knoppen nog zwellen. Tot enkele dagen geleden, want ik kijk niet elke dag. Maandag zaten ze er zeker nog, toen had ik het er met rorror over. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 april 20223 j Veldsla en ik..geen goede combi….ik dacht, nu heb ik zo’n handige bak waar ik ze al vroeg in kan voorzaaien… traaag….en dan in een keer gaat het ergens op lijken. En dan knipper je twee keer met je ogen en dan zijn het lange slungels waar de bloemen al inkomen. ik ben er klaar mee. 😡 28 april 20223 j aangepast door jootje
Geplaatst: 28 april 20223 j @jootje dan iets trager knipperen.[emoji6]Ik heb weer eens iets om over te klagen.Afgelopen winter op 3 plekken hyacinten geplant (30+15+15 stuks, totaal 60 stuks). Niet ver uit elkaar, hooguit 2 meter per groepje.Ik vind het niet erg om dieren te voeren, met de hyacinten bijen en hommels. Alleen, een of enkele woelmuizen zijn er daarna aan de haal mee gegaan.[emoji35] Van het grootste groepje is de helft al opgevreten. De bladeinden waren dood en ik kon ze er zo uit halen.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 april 20223 j Mijn beide peren hebben dit jaar besloten, precies niets te doen. Vol in het blad, nul bloem. Honderd procent een first world problem, maar een kleine klaag waard.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.