Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klinkt best vies Erny.

Lie en ik hebben samen de twee lasagna`s gewied en verder schoongemaakt. Op de oude lasagana hebben we een dansje gemaakt, de aarde eens lekker aangestampt, het werd wel erg luchtig door al de takjes op de onderlaag en de muizen die daar zijn gaan wonen. Toen een dikke laag blad erop( hazelnoot en wilde kers).

De nieuwe lasagna was door de kippen al gewied, die hebben we aangeharkt en grotere takken eruit gehaald. Toen bedekt met een nieuwe laag karton, daarop een laagje groen knipsel uit de tuin en verder afgedekt met blad ( hazelnoot en boswilg)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

5 Chayote's geoogst en de allerlaatste San Marzano tomaat die ik van Angela kreeg op de MTFD. Verder nog een teleurstellende besje van de Litchi tomaat geproefd en een hele zwik Grootmoeders oorbel bessen (a k a caramelbes of fazantenbes).

Geplaatst:

Stekel! Die doet het in principe altijd in het Nederlandse klimaat, ook al kwamen ze dit jaar laat tot vruchtzetting. Van de gladde had ik ook X- meter plant maar nul vruchten.

Geplaatst:

Ik heb al hééél veel hout naar de tuin gebracht om tot terpbed te verwerken, en vandaag ook maar weer eens een ladinkje vervoerd.

Het opschot wat ik vorig jaar om huis heen heb weggehouwd heeft een jaartje mogen liggen. Het is nu lichter van gewicht, funghi zit er op, en het zal niet meer doorschieten als het in de grond wordt gestopt.

Onderweg een regenboog; we zien er veel de laatste tijd.

24854527458_e9788b8151_z.jpg

Geplaatst:

Wauw, Roeier wat een prachtig plaatje! Het hout voor de terpbedden ziet er ook goed mooi 'rijp' uit. Klaar voor gebruik. Dat het maar weer een vruchtbaar bedje mag worden!

Hier, zoals jullie bijna allemaal, vooral met paardenpoep bezig geweest. Zowel op de bedden, als op de composthoop. Heb nu 2 composthopen die uit oud blad,

poep en groene plantenresten bestaan. Dan nog één helemaal van paardenpoep en twee enorme plasticzakken (matrassen in gezeten. Dus echt enorm) vol met slechts bladeren. Volgend jaar wordt een prachtig compost jaar. (Of anders toch zeker het jaar erop )

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Nieuw tuinontwerp voor komend jaar aan het maken. De indeling beviel niet helemaal, gelukkig hebben we ons lappie grond pas een jaar, staan nog niet zoveel permamente elementen op. Zo waren we afgelopen jaar steeds groen van de moestuin naar de varkens aan het sjouwen, zinloos meters maken. Nu komt een deel van het verblijf parallel langs de volledige lengte van de moestuin. Ook zijn er een aantal zeer natte plekken, ik ben voorlopig nog niet klaar aan de tekentafel!

Geplaatst:

Vandaag een stoofpeer en een kers geplant en de kweepeer verplaatst.

Ook nog een gedeelte van de mest bak gebruikt in de tuin. Achter de bak staan nog een pruimenboom (Wichter ooit gekregen op de MTFD) die gaat eruit. Maar om hem eruit te krijgen moet eerst die bak leeg.

Dan heeft de rode perzik van Appelvrouw meer ruimte want die gaat hard!

Geplaatst:

plakjes vogelmuur weggeharkt, ging lekker want het toplaagje was bevroren

laatste oude mest gereden en alles uitgespreid en de wanhoop afgedekt met mest en plastic

Geplaatst:

De zaden van de rattenstaartjes (van uit Nederland meegenomen zaadjes) geoogst, zodat ik ze hier verder kan weggeven en verspreiden. (Wat een makkelijke plant is het toch eigenlijk.)

00743E72-7300-4DE7-B816-93B04E27F20380581512319729.jpeg

En me verder afgevraagd of de koolraap het nog gaat doen. Deze heb ik ruim anderhalve maand geleden gezaaid, maar de knolvorming blijft wat achter. Er is hier een waterrestrictie opgelegd, dus ze krijgen niet zoveel water als ze zouden moeten krijgen. Of misschien ligt het wel aan de voeding, ik vrees dat deze hongerige plantjes wel wat meer hadden kunnen gebruiken.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:
Er is hier een waterrestrictie opgelegd

Ik weet het antwoord niet, maar heb wel een wedervraag: waar zit jij nu?

Wij zakken hiero weg in de blubber

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik zit (met mijn bleke winterhuidje) wat meer zuidelijk van de blubber, in Zuid-Afrika, waar het nu vooral warm, droog en veel te veel zomer is. En daarbij het water erg schaars. Weer eens wat anders.

(Alles wat je zaait hier schiet praktisch meteen door in zaad nu.)

Geplaatst:

wow!

willen wij ook wel....

hier gedregd naar de schoffel

en binnen de zaaihoek klaargezet: verwarming terra, lampen tl, thermostaatje, 230v snoeren en zaadjes veul!

Geplaatst:

Leuk, ik doe proef met papaver en wat tweejarige of nu buiten zaaien (zoals in natuur) sneller planten bloemen geeft al is uitval zeker groter maar toch zaad genoeg en ik bewaar ook voor voorjaar.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Heel lui en langzaam heb ik eerst een meloenpeerzaailing op de kop getikt om hem vervolgens op standje traag in de tuin te planten. (Het is te warm vandaag.)

3B96A719-8E05-4D6E-8EB6-CE7F0DA4130A42561512478421.jpeg

Er kan nooit genoeg meloenpeer zijn in de wereld...

Geplaatst:

De laatste aardappel gerooid. Hier gaat het sneeuwen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Geen aardappels gerooid, die liggen nog heerlijk in de grond tot ik ze nodig heb

Ik heb wel voor de zoveelste keer blaadjes geveegd en in de compostbak geschept En daar tussen steeds wat ander materiaal wat snottig of lelijk was. En de rode kolen geoogst, dus daar ook lekker wat buitenste bladeren van op de hoop gegooid.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...