Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rijspeulen, doperwtjes, sojabonen binnen voorgezaaid en buiten 3 soorten bietjes uitgezet. Benieuwd wat het weer en de slakken gaan doen. Mijn jalapenos doen nog helemaal niets... iemand enig idee of het zinvol is ze nu nog een x voor te zaaien of is het te laat daarvoor?

Geplaatst:

Gisteren een hele lading digitalis verspeend, vanavond potjes voor de pompoenen en de courgettes klaargezet. Nog niet ingezaaid omdat het overdag zo ijzig koud is. Maar volgende week geeft men zachter weer op. Ik zet ze graag op zijn minst overdag buiten na opkomst.

Geplaatst:

Mellie, het lijkt me vrij laat. Ik heb het in ieder geval maar niet meer gedaan toen er een paar van mijn paprikaatjes waren opgevroten door slakken Misschien lief aan mede-Amsterdammerts vragen of ze nog wat plantjes kunnen missen?

Dahlia's gezaaid gisteren + nog wat voorgekiemde pompoentjes in potjes gestopt. Bij de huidige voorspellingen mogen ze zondag naar buiten want het nachtvorstgevaar lijkt dan geweken.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

De naaktzadige pompoenpitjes van tussen het keukenpapier gehaald en geplant en de courgettes, Uchiki Kuri, Butternuts, Muscades en Parijse augurkjes op hun beurt tussen vochtig keukenpapier gelegd. Beetje langer gewacht dan vorig jaar maar het ziet er nu toch naar uit dat het weer stilaan wat warmer wordt.

Geplaatst: (aangepast)

Buiten: veldsla, rucola, little gem, bieslook, witte stengelui, kelvedon wonder, parijse worteltjes, calendula en korenbloem.

Binnen: spruiten en zonnebloem.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Vandaag (voor)gezaaid:

zaai3004201718461493556285.png

(Derde kolom: geplande zaaidatum, vierde kolom: werkelijke zaaidatum. Het registreren en bijhouden in Excel is even gedoe. Wel heel nuttig om elk volgend voorjaar mijn eigen zaaikalender voor het nieuw seizoen te bepalen / bij te stellen.)

Op de boontjes na: het zaaien 2017 is gedaan!

Als je nieuwsgierig bent naar mijn complete zaaikalender 2017: zie onderschrift, 3e link.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Kaskomkommers, buitenkomkommers gezaaid.

Paprika's, pepers, tomaten definitief naar de kas verplaatst (gezien 14 daagse weersverwachting). Eindelijk weer de vensterbanken vrij en schoon.

Sla, ijsbergsla uitgeplant.

Nieuw gezaaide artisjok zaailingen uitgeplant.

Zaailingen courgette in grotere potten geplant.

Geplaatst:

Gezaaid: Kamille, rainbow wortelen, extra rij orgeon sugar pod, dille, venkel, spinazie matador, rode stengelui, slamix, paksoi, pastinaak, winterpeen, little finger (kleine worteltjes) en rode snijbiet.

Geplant: tijm (twee keer), paarse papaver, lavendel.

Ik had er zin in vandaag. De komende dagen is er regen voorspeld en geen vriesnachten meer. Dus ik ben lekker aan de gang geweest dit weekend!

Geplaatst:

Alle tomaten zijn naar de kas, dus ik had weer plek op de vensterbank, hoera!

Gele en paarse struikbonen, gele, groene en witte courgettes en Oost-Indische kers gezaaid. Zodra ze opkomen verhuizen ze naar de kas, en dan na een week of twee worden ze samen met wat goudsbloemen en dagschone uitgeplant in wat hopelijk een mooi kleurrrijk polycultuurbed gaat worden.

Morgen zaai ik weer een Vera-Greutinkachtig bed in met veldsla, turkse spinazie, radijs, boomspinazie. sla 4 seizoenen, pluksla, eikenbladsla, bietjes, bietjes chioggia, rode snijbiet. pastinaken, wortel solar yellow, wortel amfine, wortel amsterdamse bak, en wortel jeanette. Ik zet er alvast wat aardbeispinaziezaailingen in, en over een tijdje komen daar een paar koolzaailingen bij.

Geplaatst:

Gisteren diverse soorten mais in wcrolletjes gezaaid.

En courgettes/pompoenen/patissons gezaaid. Dit keer bij mn huisje en de boel in de burenkas gezet.

Eerste keer dat ik ze niet thuis opkweek. Ben benieuwd of dat goed gaat. Is wel een stuk minder gesleep op deze manier.

Geplaatst:

Rucola, sla mix, sperziebonen, erwten.

Goudsbloem, phacella, juffertje in het groen en nog iets..

Dille, Peterselie, Kaneel basilicum

Follow your dreams, they know the way!

Geplaatst:

Snijbonen, boterboontjes, 2 soorten sperziebonen en een rijtje spinazie.

Had eigenlijk nog meer willen zaaien vandaag maar dat komt morgen wel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...