pippi Geplaatst: 5 juli 2017 Geplaatst: 5 juli 2017 Ebay, tsja. Ze zien er wel grappig uit, Jeroen! Misschien leuk om te vullen (met iets pittigs ). Vandaag de eerste novosibirskij geoogst om een beetje ruimte te maken voor de andere paprikaatjes aan die plant. Hij was van groen naar geel verkleurd, dus ik vond dat het wel kon. Nou, ik had hem beter kunnen laten hangen want hij was smerig, heel erg bitter. Groot verschil met het kleine groene Kapia-paprikaatje dat ik van de week had, die was wel lekker. Ik hoop dat ze beter smaken als ze helemaal zijn afgerijpt. Quote
Carina1966 Geplaatst: 5 juli 2017 Geplaatst: 5 juli 2017 Gekocht via eBay als kerspepertjes maar zijn allerminst pikant. Gewoon mini paprika denk ik. Of kunnen andere wel pittig worden?Die lijken op mijn ciliegia picante, maar die zijn best pittig. Ik zal morgen eens een foto maken. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Jeroen76 Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Hmmm... Dan is er vast iets mis met mijn smaakpapillen en die van m'n zoontje (7) want ze waren heerlijk zoet en absoluut niet pittig... Quote
Demier Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Lijkt op:Satans kiss, of red cherry.gr Mat Quote
prettig gestoord Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Hmmm... Dan is er vast iets mis met mijn smaakpapillen en die van m'n zoontje (7) want ze waren heerlijk zoet en absoluut niet pittig... Dat ziet eruit als de red cherry, zijn ook erg lekker ingemaakt peppadew styleDe pittige versie is de cherry bomb Ik koop trouwens ook veel zaden van ebay, maar dan van een zadenshop in engeland. Die hebben zeer goede en betrouwbare kwaliteitszaden voor een normale prijs.http://stores.ebay.co.uk/Premier-Seeds-Direct?_trksid=p2047675.l2563 Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Gerard3 Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 Ik heb nu 2 kleine vruchtjes. De plant bestaat uit 2 hoofdtakken die ook allebei splitsen. Eigenlijk 4 takken met bloemetjes. Is het verstandig om een tak, of aantal bladeren te snoeien? Quote
pippi Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 Gerard, ik zou het niet doen, maar wellicht dat mensen met meer kennis van zaken een meer gefundeerd antwoord kunnen geven. Hier komen er eindelijk paprikaatjes aan een van de thuispaprika's, hoera! Het zijn feitelijk nog niet meer dan bevruchte bloemetjes, maar ik telde er al drie. En dat is al veel meer dan wat het merendeel van de kaspaprika's produceert, namelijk niente, nada. Er staan iets van 15 paprika's in de kas, de helft bloeit niet eens en alleen die novosibirkij maakt paprika's, en ik zag nog 1 beginnetje aan een Kapia. Waarom? Ik weet het niet. Quote
Nedlets Geplaatst: 9 juli 2017 Auteur Geplaatst: 9 juli 2017 Pipi kunnen de bloemen bevrucht worden? Hier staat de serre altijd open, het barst van de paprikas en pepers. Quote
pippi Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Nedlets, ja, ik heb vrijwel altijd de deur en raam van de kas open, en er vliegt genoeg rond. Quote
speets Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Er is al een paar keer geopperd dat het misschien te maken heeft met een te hoge temperatuur in de kas. Vorig jaar had ik - bij gebrek aan ruimte - de Limónpepers buiten staan. Daar zaten wel 100 pepertjes aan.Dit jaar dacht ik hem te verwennen door hem in de kas te zetten: nog geen 10 vruchtjes Ondanks een bijna geheel open zijkant, wordt het toch geregeld een graad of 50. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
simonvb Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Kan er hier nog iets van komen? Helft paprikaplanten een week te vroeg buiten gezet en waren bevroren maar hebben nu terug kleine blaadjes. Na iets meer dan een maand staan ze schitterend met al veel paprika's. Zal wel dankzij de droge, warme periode zijn van afgelopen tijd. Quote
bassie76 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Hier kleuren de eerste paprka's. Ze zijn wel wat aan de kleine kant, misschien omdat ze in potten staan? Quote
pippi Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Simon, die staan er mooi bij! Bassie, is het niet gewoon een klein ras? Quote
Akita Geplaatst: 15 juli 2017 Geplaatst: 15 juli 2017 hier nu eindelijk ook de eerste gekleurde paprikas Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
moments Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 Hoihoi allen, Is dit een teken van verkleuring? En deze zijn al heel groot (al bijna 1 maand) maar van verkleuring geen sprake Is dat normaal? Quote
bassie76 Geplaatst: 31 juli 2017 Geplaatst: 31 juli 2017 Niet hele scherpe foto van een aantal pepers vandaag geoogst. De dikke oranje zijn Bulgarian Carrots, de rest is Buena Mulata van verschillende rijpheid (paars --> rood). Quote
bassie76 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 De Habanada pepers beginnen ook te kleuren: Quote
Akita Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 En toen waren er opeens heel veel rijp. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
Wortel Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Voor:Na: 250 gr peper (hungarian wax, cayenne, onbekende rode en sig du bergamo)Scheut olijfolieKerriepoederGemalen gemberwortelEetletel suikerEetlepel azijnCitroensap Quote
timvk2000 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 hoi allemaal,eens even n updateje van mijn peperkweek.na in februari enthousiast te zijn begonnen met zaaien, zijn er helaas veel planten gesneuveld. een deel vroeg in t jaar door zonnebrand en een groot deel na de uitplant, door veenmollen die alles ondergronds hebben weggeknaagd. gelukkig nog een paar planten op een ander stuk geplant, welke het nu goed doen hier in zuid hongarije.zo ziet t veldje met 9 planten er nu uit: de volgende soorten staan daar:2x aji white fantasy 1x aji ahuachapau 1x aji lemon drop 1x habanero mustard 1x chilhuacle amarillo en 3x GRIF 9148 tot slot na de zonnebrand dit voorjaar, half april nog wat bijgezaaid, deze bleven erg klein. gelukkig kregen ze half juni een groeispurt en staan ze ondertussen in 10 liter potten, omdat ik deze wil gaan overwinteren. er nu dus zo bij: (2x frontera sweet, 3x bahamian goat, 3x white naga) bij deze zaaironde ook 2 ciliega's gezaaid, welke t niet zo goed deden, daarom nooit verpot. maar nu staan ze er toch nog mooi bij en hangen er in elke plant zo'n 8 pepers. en eind mei nog wat gezaaid, wat niet zo handig was, maar gelukkig maar 2 plantjes gezaaid. 1x masquerade (mooie paarse bloemen ondertussen) en 1x limon als laatste nog even een vraag aan de kenner mijn potpeper voor verwintering maken aan de onderkant allerlei zijscheuten. hoe zorg ik ervoor dat deze gaan uitlopen tot volwaardige takken? groetjes tim Quote
pippi Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Tim, toch wel bijzonder hoor, al die pepers in de open lucht, wat dat betreft bof je wel met het klimaat daar! Mijn paprika's blijven het niet erg best doen dit jaar. Alleen de Purple Bell en de Morgenrot maken mooie grote paprika's, van de rest oogst ik kleine paprikaatjes. ook de thuispaprika's in grote potten doen het niet super. En wat ik me bedacht: ik zet altijd braaf 3 planten bij elkaar op de Diana-manier, maar het resultaat is nu dat het 3e plantje er soms wat ielig bij staat, niks produceert en alleen maar brood staat te vreten zeg maar. Ik zit te twijfelen of ik die plantjes gewoon weg zal knippen of ze nog een kans geef. En volgend jaar stap ik wellicht af van dat 'drie per potje' en ga ik ze gewoon lekker dicht op elkaar per stuk uitplanten, en dan op enig moment de achterblijvers ertussenuit knippen. Quote
Flup Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Hier staan de pepers ook buiten, alleen niet in de volle grond. Wil ze ook proberen te laten overwinteren, hopelijk lukt dat.Inmiddels koelt het 's nachts wel behoorlijk af, dus 's nachts gaan de planten naar binnen. Mijn pepers, heb slechts 4 soorten. 1. Ecuador purpleGroeit makkelijk en geeft redelijk snel mooie, gekleurde pepers. Wel bijzonder, aangezien deze plant pas eind maart is gezaaid. Zelf begin ik namelijk eind februari al met voorzaaien. 2. Lemon DropGroeit ook makkelijk en snel, maar de pepers hebben duidelijk langer nodig om te rijpen. Het rijpingsproces begint nu pas. 3. PepperoniGroeit supermakkelijk, geeft vroeg al veel vruchten die ook snel afrijpen. 4. Criolla SellaDeze plant is ook pas veel te laat gezaaid en heeft op een ongunstige plaats gestaan, waardoor de vruchten nog rijp moeten worden. Heb er geen foto van. Wanneer kun je de zaden eigenlijk al oogsten? Zodra de pepers de juiste kleur hebben of moet je echt wachten totdat de peper is uitgedroogd? Quote
Luig81 Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Zelf haal ik mijn peper zaden uit pepers die mooi op kleur zijn ( rijp eetbaar) Gaat meestal goed Quote
Flup Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Ok, dan kan ik wel wat zaden gaan winnen. Quote
Stan Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Hier 2 foto's van de voortgang: Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.