Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2017: tomaat Noire de Crimée

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aan allen die meedoen aan de wedstrijd...

laten we Bit goed in de gaten houden want hij gaat er voor zo te lezen

met zo'n nauwkeurige aanpak vermoed ik dat hij eind deze maand de oogst al binnenheeft

hij is zo geheim bezig dat hij zelfs in het topic " Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)" geen melding heeft gedaan dat hij tomaat heeft gezaaid

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Hier zijn de zaden ook binnen. Van het weekend ga ik ze maar eens planten.

Mocht het dan niet goed gaan heb ik nog de tijd om ze nogmaals te zaaien

Geplaatst:

laten we Bit goed in de gaten houden

hij is zo geheim bezig dat hij zelfs in het topic " Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)" geen melding heeft gedaan dat hij tomaat heeft gezaaid

Nee, inderdaad. Maar moet ik het dan óók daar melden ?

Net de lampen uitgedaan. temperatuur zakt naar 21gr. Mooi voor de nacht.

De gitaar er bij gepakt en de zes zaadjes wat lieve deuntjes voorgespeeld. Iets upbeat natuurlijk, geen slaapliedjes, ze moeten natuurlijk aan de slag. Ook 's nachts .....

Morgenocht vroeg de lampen weer aan. Voor de 28gr.

Geplaatst:

De eerste zes zaadjes geplant. Multitasken voor die planten, want ik gebruik ze ook voor een parallelle test met het zaaimoment. Over twee weken nog een keer en daarna eind maart nog een keer. De Matina en de San Marzano mogen ook meedoen. Nu maar hopen dat mijn stelling dat het groeiseizoen beter eerder kan beginnen volledig zal worden ontkracht door een lange hete en droge zomer.2017030216313028031488559491.jpg

Geplaatst:

Ik schrik me dood, wat gaan die tomatendingen snel!!!

2017-03-05-1186741488709239.15

De achterste twee bekertjes zijn de wedstrijd tomaten. Ze zijn net verhuisd naar het aquarium.

Geplaatst:
Ik schrik me dood, wat gaan die tomatendingen snel!!!

2017-03-05-1186741488709239.15

De achterste twee bekertjes zijn de wedstrijd tomaten. Ze zijn net verhuisd naar het aquarium.

5 tot 7 dagen toch? Ze lopen keurig in de pas hoor!

Geplaatst:

Direct na inloggen en lezen van bovenstaand bericht, een nieuwe envelop gepost naar ADOPEG. Hopelijk is die er morgen, anders overmorgen. Weet niet wat er mis is gegaan, maar bedankt voor het melden.

Verder heeft iedereen de zaden ontvangen nu? Meld het als het nog niet binnen is graag, er is nog reserve zaad.

Geplaatst:

Welkom hier Dennis. Ik zie dat dit jouw allereerste bericht is op dit forum. Natuurlijk kun je meedoen als je dat wilt, maar ik zou het wel prettig vinden als je je eens even voorstelt, als je wat rond kijkt op dit forum en als je dit topic ook eens doorleest. Vooral #1 is van belang. Mocht je interesse houden, zie ik je de volgende stappen wel zetten.

Mochten er nog mensen mee willen doen, je kunt je nog opgeven.

Geplaatst:

Het mijn eerste keer met tomaten. Mijn vergelijk is de peper die ik eerder heb gezaaid, maar dat is echt een wereld van verschil! Je leest het wel enzo, maar om het nu met eigen ogen te zien is toch wat anders

2017-03-06-2025521488828697.29

Geplaatst:

Mag ik ze aan jullie voorstellen ? De winnaar staat al boven ! Ik denk eigenlijk ook vooral dat het ligt aan de liedjes die ik dagelijks voor ze zing dat ze nú al boven staan ( dag 4 na zaaien ) Ze hebben er zin in !

2017-03-06-2088851488830657.48

Geplaatst:

Ik zou maar eens zangles gaan nemen Bit. Dit zijn duidelijk premature plantjes. Sukkelaartjes die van ellende boven komen zoals regenwormen die je de grond uit pest door die in trilling te brengen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik heb er net zeven gezaaid, de rest misschien volgende week.

Andere tomaten staan al boven en ik moet nu dringend voor meer licht zorgen.

Gelukkig is mijn led-licht juist toegekomen uit China.

Hier groeien ze nog duidelijk naar het venster, ze staan maar van gisteren boven.

2017030710204047631488878585.jpg

Hopelijk verbetert het nu met dit licht er boven.

2017030710204642201488878596.jpg

De Fluora tl lamp is duidelijk niet voldoende voor de goede groei van de peperkes, ze worden te iel, moet iets vinden wat een goed daglicht geeft.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...