Bit Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Ja ken ik. komt vaak voor, zeker in het begin van het seizoen; dubbelgevulde bloemen. Tuurlijk tellen eventuele tomaten die daar uit zouden groeien mee; élke Noire de Crimee telt mee toch ? Vraag me overigens wel af of zulke soms wel 3 dubbelgevulde bloemen eigenlijk goed vruchtbaar zijn hoor. Vallen dat soort bloemen niet gewoon later af ?Weet ik eigenlijk niet. Maar zolang er 1 steeltje aan de tomaat zit, denk ik toch dat élke tomaat meetelt; het gaat niet om de mooiste. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Bij Homestaed tomaten heb ik dat dikwijls gezien. Die gingen dan een kilo wegen of daaromtrent. Maar lelijk! !! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Lelijk maar lekker ! erg offtopic ... maar om in de sfeer te komen van waar we naar toe gaan ( doorsnede stengel toch zeker een ruime cm ). Houten bord heeft een doorsnede van 23 cm. : en een Noire de Crimée ook van een paar jaar terug : Quote
Frans Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Nu nog in afwachting van betere tijden maar volgens weeronline komen die er snel aan. Waarschijnlijk alleen nog maar de komende 2 nachten kans op nachtvorst en daarna gaan de 4 Noire de Crimée planten (gele potten) die ik aan wil houden , en ook het andere spul op de foto , de vollegrond en de kas in. Eén van de 7 Noire de Crimée planten is inmiddels weggegeven. De 2 die nu nog overbodig zijn gaan waarschijnlijk naar een familielid. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bit Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Vanmiddag mijn 2 Noire de Crimée tomaten die mee gaan doen aan de buitenteelt, omgepot naar de uiteindelijke maat en buiten geplaatst. Nog een dagje in de schauw van een haagje. Morgen trek ik ze naar voren de zon in. En de 2 voor de kasteelt: kortom. Ik ben klaar. Nu alleen nog de tomaten laten komen. Quote
Frans Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Hoe groot is de inhoud van de potten Bit ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bit Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 oei. Daar vraag je me wat Frans. Betonklinkers zijn 10 x 20 cm. Heb je daar wat aan ? Ik ben echt slecht in inhoudsmaten. Wil er morgen wel eentje vullen met water ? Quote
Frans Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Is ook niet zo belangrijk Bit. Ik was gewoon een beetje nieuwsgierig naar wat voor potten de 'concurrentie' gebruikt. Nog een algemene vraag. Ik heb momenteel nog 6 Noire de Crimée planten staan en het viel me vandaag op dat waarschijnlijk 3 van de 6 dubbele koppen aan het vormen zijn . Dat is een hoog percentage maar misschien is dit wel een veel voor komend verschijnsel bij dit ras. Hoe zit het met het ontstaan van dubbele koppen bij de andere deelnemers aan de wedstrijd ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Wortel Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Ik heb er hier nog 2 staan, rest weggegeven. Geen dubbele koppen gezien. Quote
Bit Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Foto's !! ( sorry Frans, vandaag niet aan gedacht. Schat een 25 à 30L Quote
henkg Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Op de gok + even rekenen:Gegokt, alleen adhv de foto:Bovenmaat 30 x 30 (binnenzijde pot)Ondermaat 20 x 20 (binnenzijde pot)Hoogte 30 cmBerekend:Inhoud is dan 19 liter. Een litertje eraf voor de ronde hoeken: 18 liter (Voor Frans: inhoud piramide is grondoppervlak * hoogte / 3. Totale piramide is 30 *3 hoog. Eraf: inhoud van een piramide van 20 * 20, en 60 cm hoog) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Op de tuin even gevuld zoals de bakken ook gevuld worden.Effectief 18L dus ps: hier geen dubbele toppen. Quote
henkg Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Theorie en praktijk: "And never always the twain shall meet"Mijn dag kan niet meer stuk! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Ik heb vandaag alles naar buiten gedaan. Ben benieuwd naar het resultaat! Quote
HuubvG Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Die foto's zullen er nog genoeg komen denk ik / hoop ik... En Henkg, compliment voor hoofdrekenen, was altijd een zwak punt bij mij. Maar ik volg de redenering wel. Quote
Frans Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 Na nog een plant te hebben weggegeven zijn het uiteindelijk toch 4 stuks Noire de Crimée geworden die ik vandaag in de vollegrond heb gezet. De vijfde voor de kas bestemde plant blijft uit 'strategische overwegingen' nog tot overmorgen buiten de kas staan. Morgen wordt het namelijk een erg warme dag met hier in het zuiden temperaturen tot 29 graden en dan mag je er in de kas nog gerust een graad of 10 bij optellen . Dat is veel voor een pas in de kasgrond uitgezette plant die zijn verdampte vocht voorlopig nog moet compenseren met een wortelkluit van beperkt volume. De eerste bloemtrosjes zijn al goed ontwikkelt maar ik laat ze gewoon zitten. Ze weghalen zodat de volgende tros zich beter kan ontwikkelen is voor de wedstrijd misschien beter maar een lekkere vroege tomaat is me ook wat waard. Er komt nog tijd genoeg om in een later stadium op gewicht te gaan kweken. Dat er daarvoor nog tijd genoeg is geldt overigens voor iedereen . Ook al heb je misschien wat later gezaaid , een nu nog kleine plant heeft nog alle tijd en kansen om een kampioenstomaat te produceren. Voor deze jongen is het dus nog even wachten tot hij overmorgen de kas in mag. Zijn plekje , daar waar nu de bruine lege pot staat , is alvast gereserveerd. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Flup Geplaatst: 17 mei 2017 Geplaatst: 17 mei 2017 Zo, eindelijk eens een paar foto's van mij. Heb twee tomatenplanten die meedoen aan de wedstrijd, de overige tomatenplanten zijn andere soorten. De tomaten moeten wel hoognodig in de kas geplant worden. Is even lastig, want daar heb ik nu nog geen plaats voor. In mijn grote plastic tomatenkas had ik vorig jaar phytophthora, dus daar komt nu geen tomaat in te staan. Staan nu al meloen, pompoen en courgette, dus mocht ik daarover toch nog twijfelen, dan is dat te laat. De kleine, plastic tomatenkas staat nog niet, daar moet ik nog een plek voor bedenken. Is op zich niet moeilijk, maar de factor hond maakt het iets lastiger, die mag er niet bijkomen. Kortom, dat komt snel wel, maar nu nog even niet. Foto 1 toont 3 tomatenplanten die afgehard worden. de middelste is een van de twee black krim planten. De andere twee zijn een homosa (schijnt goed voor buitenteelt te zijn) en een ananastomaat. Foto 2 toont de eerste bloem. Die laat ik lekker staan. Hoe eerder ik tomaten heb, hoe beter. Zeker gezien de phytophthora van afgelopen jaar. Quote
petersmit Geplaatst: 17 mei 2017 Geplaatst: 17 mei 2017 Het ziet er mooi uit bij iedereen! Ik heb er 2 gezaaid, (ivm een beetje tijdgebrek), beide zijn opgekomen en langzaam aan het groeien. Ze staan nog in een pot binnen maar zullen binnekort verhuizen naar buiten voor de buitenteelt (wedstrijd buiten).. Succes nog even allemaal! Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 Schrijf mij maar definitief uit.niks geworden Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 1 van mijn 2 planten staat in de vollegrond in de kas. De 2e plant brak af in de Zelhemse wind, dus die staat nu nog in een grotere pot, veel dieper uitgeplant zodat ie daar goed wortelt en daarna in de vollegrond kan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
annaelizabeth Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Voorlopig toch maar weer een voorsprong voor de zaai van begin maart. Dat zijn degenen die het dichtst bij het huisje staan. Er staan nu 4 stevige plantjes van de Krim, en ze zullen vandaag wel de eerste bloemen krijgen.Tja, en dan maakt hebzucht zich van mij meester, hoe meer tomaat hoe beter.'t Wordt dus waarschijnlijk niet de grootste van het land, maar meer de grootste in mij hand. Quote
Cheela1982 Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 De planten vandaag Quote https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Nedlets Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Hier de wedstrijdplanten ook hun definitieve plek gegeven, een in de serre en de ander buiten. De plant buiten lijkt een gedrocht te gaan ontwikkelen. De bloem is echt huge. Misschien al de prijswinnaar bij de eerste tomaat? haha Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.