Frans Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Normaal quote ik ook niet op een voorgaand bericht Jorieke behalve als mijn reactie op een nieuwe pagina terecht blijkt te komen. Ik doe zoiets dan voor de duidelijkheid zodat lezers niet terug hoeven te scrollen naar de vorige pagina om te zien waar het over gaat. Het is geen leuke gedachte dat een moderator zomaar zonder sporen na te laten iets in je bericht kan wijzigen. Dat zou niet mogen kunnen ! Sinds ik lid ben heb ik ruim 1600 posts op dit forum en het blijkt dus mogelijk dat die berichten zonder dat je het in de gaten hebt gewijzigd kunnen worden ! Ofwel , men zou mij achteraf in lang geleden geplaatste posts iets kunnen laten zeggen wat ik nooit gezegd heb. Als je nog begrijpt wat ik bedoel (zei ooit een 'Heer van Stand' ). Het zal niet gauw gebeuren maar toch ... Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
loes Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 of de reactie op een nieuwe pagina terecht komt is maar net hoe je het forum hebt ingesteld. het is onmogelijk om met al die opties rekening te gaan houden. Quote
Frans Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Blijft het feit dat een moderator zomaar zonder sporen na te laten je bericht kan wijzigen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
loes Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 dat laat ik aan de mods over, daar heb ik al eens eerder iets over gezegd en dat werd niet in dank afgenomen. Quote
Frans Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Het is logisch dat mods berichten moeten kunnen wijzigen Loes . Wel zou daarna zoiets automatisch aangegeven moeten worden in het bericht net zoals dat gebeurt als jij of ik een eigen bericht wijzigen (nadat er al een vervolg gekomen is ). Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
loes Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 (aangepast) we gaan fijn offtopic 6 juni 2017 aangepast door Gast Quote
roeier Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Een op 5 April gezaaid zaadje begint nu, ruim 2 maanden later, de eerste echte blaadjes te vormen, maar ik kan het niet goed laten zien, want het is nog te klein om te fotograferen.De rest van de zaadjes heb ik nu ook maar gezaaid, maar we moeten vanaf nu wel een ongekend mooie zomer krijgen wil ik met een score voor deze wedstrijd komen. Quote
Bit Geplaatst: 7 juni 2017 Geplaatst: 7 juni 2017 Vanmiddag even langs de tuin tussen het werk door. Paar dagen in het buitenland ( er werd water gegeven ) en nu storm, dacht ik eigenlijk de tomaten plat te vinden, maar dat viel mee. Ze staan achter een heggetje. 1 van de twee buitentomaten hing wel half stok, maar dat is een dubbelkop; gelijk maar wat gesnoeid en toch maar aangebonden. 1e tomaatjes hangen er in trouwens. Moet nog even kijken van het weekend wat ik ga weghalen oid. Quote
Krikke83 Geplaatst: 7 juni 2017 Geplaatst: 7 juni 2017 Ik heb mijn grond niet laten testen. Ik kijk voor bemesting naar wat de bladeren mij zeggen. Maar aangezien het een wedstrijd is, wou ik eens 'speciale' technieken toepassen. Het levert toch alvast leuke foto's op en hopelijk ook dikke tomaten Ik ben wel al heel tevreden van het horizontaal/diagonaal planten. Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
boomknuffelaar Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Ik doe niet mee aan de wedstrijd. Maar toch een foto van een black krim: Staat nog wel in een veel te kleine pot. Quote
Frans Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Wat zijn het ook lelijke dingen. En daarmee bedoel ik dan niet de tennisbal. De Noire de Crimée in de kas doet het een heel stuk minder goed. Vergeleken met de andere tomaten in de kas heeft hij duidelijk moeite met temperaturen die oplopen tot achter in de 30°C. De vruchtzetting is ook een stuk minder dan bij zijn rasgenoten buiten ondanks dat ik dagelijks aan hem schud. Wel zien zijn tomaatjes er mooier uit maar dat zal nog wel veranderen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bit Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Nou Frans ! Mooi hoorNu op de tuin, de buitentomaten: In het kasje zijn ze manshoog. Nét aan een paar mini tomaatjes Quote
annaelizabeth Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Ik doe niet mee aan de wedstrijd. Maar toch een foto van een black krim: Staat nog wel in een veel te kleine pot.Groeit hij echt om zijn steeltje heen?!Ik heb er een met een gezicht, nu alleen even geen foto. Quote
henkg Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 Noire de crimee, gezaaid 31 maart, staat in de volle grond:(De plant in de foliekas doet het minder goed, net zoals bij Frans) Nu de twijfel. Ga ik voor veel tomaten, of ga ik dunnen, voor een a twee grote tomaten die kans geven op een hoge klassering? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Thijs206 Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 Ik begin langzaam te vrezen dat ik mij moet terugtrekken uit de wedstrijd. Heel vroeg in het voorjaar is mijn zaaitray met alle tomatenzaailingen gevallen. Gelukkig kon ik de meeste plantjes redden, maar alle naamplaatjes lagen door elkaar. Géén idee meer welke plant welke tomaten gaat geven. Nu er langzaam maar zeker steeds meer tomaten beginnen te groeien, lijkt er geen Noire de Crimee bij te zitten. Ik hou nog heel even hoop, maar,,,, Quote
Cheela1982 Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 Wat jammer Thijs206, vind het echt naar voor je Quote https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Cheela1982 Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 De planten zoals ze er vandaag bij staan... Quote https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Frans Geplaatst: 24 juni 2017 Geplaatst: 24 juni 2017 Geen speciale trucs. Geen extra of speciale bemesting. Wèl van 's morgens vroeg tot 's avonds laat lekker bakken in de zon die zo overvloedig aanwezig was. Verder een goede tuingrond die aan de voet van de planten nooit uitdroogde maar altijd vochtig ( niet nat) gehouden werd. 4 maart gezaaid . Dat is 112 dagen geleden en dus zal het niet lang meer duren voor ze gaan afrijpen. Voor mij mogen ze daar nog even mee wachten . Ze kunnen beter eerst nog wat dikker worden. En dan valt de Noire de Crimée in de kas toch wel even tegen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Flup Geplaatst: 24 juni 2017 Geplaatst: 24 juni 2017 Jee Frans, wat zien jouw tomatenplanten er ontzettend mooi uit! Die van mij hebben de afgelopen weken wat minder verzorging gekregen (ben er even tussenuit geweest) en zijn daardoor minder gegroeid. Dat is niet erg, maar ik verwacht er niet zulke mooie, grote tomaten meer van. Ze staan in een metselkuip op het terras, maar ik overweeg om een plant toch in de moestuin over te zetten. Door de hitte en droogte zien de tomaten er overdag niet echt mooi uit, maar na het watergeven 's avonds trekt dat wel bij. Moet nog wel wat extra blad weghalen, maar dat doe ik in stapjes, heb gisteren al heel veel gediefd en blad weggehaald. Plant twee ziet er nog wat treuriger uit nu, maar heeft al wel wat tomaten eraanzitten. Overigens ziet mijn hele moestuin er nu zo dorstig uit. Het heeft al maanden nauwelijks geregend en de eerste regen wordt pas volgende week verwacht, als die hier al valt. Quote
Cheela1982 Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Wat groeien de tomaten toch snel De planten groeien snel en zijn robuust qua bouw, de tomaten vind ik ook heel bijzonder mooi. Quote https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Bit Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 1 plant van de buitenteelt valt al uit de wedstrijd bij mij. Eigen schuld : Neusrot. Te druk gehad met werken; niet naar de tuin kunnen, te wisselend water kunnen geven en dat ook een ander laten doen ( te veel natuurlijk ) en dan met die warmte. Nee; dat is niks.De andere buitenplant heeft het gelukkig nog niet, daar hangt trouwens de nu grootste.De binnenteelt in de kas, daar zijn ze gaaf maar veel kleiner. Quote
tuinLB Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Pfoe, de meeste tomaten van jullie zien er beter uit dan die van mij. Mijn buiten tomaat heeft zich goed hersteld en ziet er nu weer goed uit maar dart zitten nog geen tomaten aan. De NDC in de kas lijkt zich ook te herpakken maar ook daar heb ik nog steeds geen tomaten aan. Quote
ADOPEG Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Bij ons zitten er ook nog geen tomaten aan hoor. De vruchtjes beginnen nu pas te komen. Quote ~ Vita rosa est ~
annaelizabeth Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Formaat tennisbal halen we hier nog niet maar ik ben nu wel erg tevreden met het resultaat.Mijn hebzucht verhindert dat ik ook maar één van deze schoonheden vroegtijdig zal verwijderen.Degenen die zo mooi dragen zijn de planten van de zaai van begin maart, voor in het bakje (rechts) staan planten van de laatste week van maart. Die beginnen nu ook te dragen.Behalve een kleine kali-gift bij het begin van de bloei, heb ook ik niks extra's gedaan.Als ze zo lekker worden als ze er uitzien, kan ik een paar mensen heel blij maken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.