aalterse-willy Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Zowel in de kas als buiten staan ze in dezelfde kweekzakken en kregen ze dezelfde grondmengeling en voeding. Denk dat ze niet zo van een kas houden en liever buiten staan. Maar de CDB en de Roma tomaten hebben hetzelfde beeld dus zal het wel aan het weer liggen denk ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
HuubvG Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 @Erny, @Bit, @allen, Voor alle duidelijkheid: de wedstrijd eindigt eind september, dus de laatste dag van inzending is 31 30 september. @allen, Je mag wel meer eind-inzendingen doen, maar - uiteraard met foto - alleen van tomaten die zwaarder zijn dan je zwaarste tomaat tot dan toe ingediend. Althans dat lijkt me nogal logisch. We gaan toch niet al jouw kleinere tomaten ook nog bijschrijven op de lijst. Quote
henkg Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Maar dan eindigt de wedstrijd nooit! September heeft altijd 30 dagen Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
HuubvG Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Oh! ik zal er gauw 30 september van maken! Quote
roeier Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 Ik las ergens dat een tomatenplant iets van 16 graden warmte nodig heeft om te groeien.Maar ook dat een tomatenplant meerjarig is. Ik heb nou spijt dat ik mijn zaailingetjes heb weggegooid, want dat had dus volgend jaar nog iets kunnen worden.Binnen één seizoen lijkt het niet te gaan. Dit is mijn snelste groeier, daar zit het eerste tomaatje aan, dat kreeg gisteren even 50 mm water op de kop, het ziet er ondanks dat goed uit, maar de tijd is er wel erg krap voor. Als er van mij een inzending komt zou dat best eens die 30 September kunnen worden! Quote
Leah-Jessica Geplaatst: 31 augustus 2017 Geplaatst: 31 augustus 2017 Naderen we nu toch wel de staart van de wedstrijdperiode he ? Heeft toch zeker de helft van de deelnemers nog geen foto laten zien van hun teelt. Ik ben toch best benieuwd .... als dat zo blijft, zitten we toch allemaal in de top 20 Op pagina 53 had ik het gewicht met foto doorgegeven. Niet zo'n grote tomaat als de rest. Kan het alleen niet terug vinden in het overzicht op de 1e pagina. Quote
petersmit Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Hallo allemaal, Zojuist met volste verwachtingen met wedstrijdtomaat geplukt.. dacht.. deze zal zeker een gooi doen naar de winst.. maar helaas.. niet zwaar genoeg. Het verder afrijpen zal achter het glas gaan gebeuren. Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
simonvb Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Aangezien ik komende drie weken op verlof ben, mijn laatste inzending. Moet zeggen dat beide planten meer gegeven hebben dan gedacht op voorhand. Vandaag 8 rijpe tomaten tss de 184 gram en: Groen geplukt aangezien dit de grootste is die ik heb: Quote
aalterse-willy Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 Juist mijn grootste tomaten geplukt. Drie van iets meer dan 400 gr en dan nog deze dubbele ,allemaal van buiten volle grond zonder bescherming. Een overzichtje van de planten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorg Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 Vandaag een nieuwe inzending van mij voor de categorie kas: Groeien nog een paar potentiële winnaars aan de plant. Quote
Krikke83 Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 De zwaarste buiten tomaat tot nu toe. Er staan nog hoop groene tomaten. Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
ADOPEG Geplaatst: 4 september 2017 Geplaatst: 4 september 2017 Juist mijn grootste tomaten geplukt. Drie van iets meer dan 400 gr en dan nog deze dubbele ,allemaal van buiten volle grond zonder bescherming. Hoe breed is die tomaat, Willy? Quote ~ Vita rosa est ~
aalterse-willy Geplaatst: 4 september 2017 Geplaatst: 4 september 2017 Is al opgegeten door de dochter en kleindochter. Was mijn enige dubbele. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
ADOPEG Geplaatst: 4 september 2017 Geplaatst: 4 september 2017 Aha. Misschien weet je wel hoe breed je weegschaal ongeveer is? Quote ~ Vita rosa est ~
Mellie Geplaatst: 12 september 2017 Geplaatst: 12 september 2017 Uit de mini kas 3 rijpe ndc's, maar heb er nog maar 1 om te wegen. Kinderen heb je echt helemaal niets aan soms! 106 Gr binnenteelt. Die andere was groter en roder. Wel een tomaat die wat mij betreft voor herhaling vatbaar is voor buiten. Binnen vinden ze toch een stuk minder leuk zie ik ook bij de rest. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 13 september 2017 Geplaatst: 13 september 2017 Adopeg, de weegschaal is 20 cm breed. Tevreden nu? Maar als ge me van valsheid wilt beschuldigen weet dan dat mijn Bazin er bij was toen die tomaat gewogen werd.Er komt mogelijks nog een dikke tomaat, eentje die ik nog niet gezien had door de grote bladeren maar die heeft wel van de vele regen der laatste dagen geprofiteerd.Nu komt er wel de plaag in. Morgen foto's. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Krikke83 Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 Ik begin nu pas de grote jongens te oogsten. Hieronder een foto van mijn grootste buiten tomaat. Binnen in de serre is het een slecht seizoen. Weinig oogst en geen grote tomaten. Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
appelvrouw Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 Mooie tomaten allemaal! En groot. Volgend jaar gaat de NdC ook naar buiten bij mij. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 Deze hangt er nu nog aan te komen. En toen begon het te gieten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
ADOPEG Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 Ja, nu ben ik tevreden. Jouw weegschaal is dus fors groter dan de mijne. Dat verklaart het verschil, wat op foto's slecht te zien is. En een ogenschijnlijke discrepantie in gegevens van foto's willen onderzoeken is natuurlijk helemaal geen beschuldiging o.i.d. Dan had ik toch niet op deze manier vragen gesteld? Quote ~ Vita rosa est ~
annaelizabeth Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 Zou ik eindelijk met deze dan de 300 grams grens passeren? De zwaarste tot nu toe was 257 gram (zonder foto), dus winnen is niet aan de orde. Omdat ik ze erg smakelijk vond (de slakken trouwens ook)maar wel veel problemen had met barsten en rotten, heb ik verder gezocht naar de behandeling die deze tomaten blijkbaar graag willen krijgen:http://davesgarden.com/guides/pf/go/67025/In de pot reageren ze in elk geval goed op het watergeefsysteem en met deze laatsten wil ik dan ook de smaak na binnen afrijpen vergelijken met de smaak van degenen die aan de plant waren gerijpt.In elk geval zet ik volgend jaar deze tomaat weer, het eerste plantje deed het al... Verder lijken de planten ook ondanks aantastingen goed lang door te groeien. Na het verschrikkelijke weer van de afgelopen weken zaten aan een aantal planten deze week nog steeds nieuwe bloemen. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 17 september 2017 Geplaatst: 17 september 2017 Hier dan mijn laatste inzending voor buiten tomaten.Van dezelfde plant als de voorgaande en mooi gerijpt aan de plant, ze zal dus wel lekker zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 19 september 2017 Geplaatst: 19 september 2017 Aan eventuele ongelovigen, die tomaat hebben we deze middag met drie personen opgegeten en ze heeft ons gesmaakt. Ze is dus enkele dagen ter beschikking geweest van de controleurs. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Nasuada Geplaatst: 19 september 2017 Geplaatst: 19 september 2017 Woow wat een gewicht.Van mij geen inzending. Ons konijn heeft de plantjes opgegeten en daarna brak mijn verhuis/ verbouwing project aan. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
julia Geplaatst: 19 september 2017 Geplaatst: 19 september 2017 Er hangt nu nog een zielig klein groen tomaatje aan de struik. Die gaat niet zwaarder worden dan degene die ik al door heb gegeven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.