Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze soort heb ik zo'n 20 j. geleden meegebracht uit Z-Frankrijk, ja hij staat gewoon buiten in de volle grond, zonder overkapping, deels wel beschut door muren, het grote misverstand is dat men steeds denkt dat perziken uit de zuidelijke landen het hier niet zo goed doen. Mijn ervaringen zijn anders. Over het algemeen is het zo dat vrijwel alle Be/NL perziksoorten veel later rijp zijn (indien ze Überhaupt al rijp worden?) ver in september of zo en bovendien ver achter blijven kwa smaak en uitstraling. Ze zijn weer heerlijk sappig dit jaar, ondanks een vertraging van 2 weken in rijping met vorig jaar.

Geplaatst:

ooohh...die perzikken...zucht! Echt mooi.....en lekker!

Gisteren op de tuin ging ik even kijken of er al raapjes klaar waren. leuk modelletje...nog niet eerder gehad, zaden gekregen van forumlid Bonnie! Helemaal leuk vind ik ze! En een laatste handje rode bessen....had er veel meer....maar de vogeltjes hadden goed hun best gedaan! Echt, die liggen nu ergens met pijn in de buik, dat kan niet anders! en de sjalotten geoogst! liggen nog lekker te drogen op de tuin.tuin15juli-018-(medium)66761374004118.jpgtuin15juli-017-(medium)22211374004131.jpgtuin15juli-014-(medium)39081374004147.jpg

Geplaatst:

Diverse knoflooksoortjes. Allemaal, de laatsten, gerooid nu.

dscn497176331374074646.JPG

Gedwongen door een vogel, die mijn 1e bijna rijpe tomaat buiten heeft aangepikt, heb ik vanmiddag de 1e tomaat geoogst. Bloody Butcher. Zelfs niet helemaal rijp, tóch erg lekker.

dscn497015581374074748.JPG

Geplaatst:

cimg608037891374085739.JPG

Bosuitje die misschien iets eerder uit de grond kon maar ach hij kan nog steeds gegeten worden

En een klein rood pepertje.

Tot nu toe bijna elke dag wel een peper kunnen plukken waarvan ik er 2 aan mijn schoonmoeder heb gegeven.

Ook had ik vandaag nog 2 rode bieten maar die heb ik niet op foto gezet

Geplaatst:

Yes! De eerste oogst van gepoote aardappeltjes/pootgoed die ik vorig jaar zelf heb gekweekt! Soort/'ras': AH Biologische uit Egypte! De kleine rode is een Texelse Laura, maar nog niet ver genoeg om te oogsten. De komende 2 weken haal ik de zakken leeg en kan lichting 2 gepoot. Ik laat nu de planten staan zodat de kleine aardappeltjes verder kunnen groeien. Dan heb ik meer opbrengst per plant. Vorig jaar heb ik voor een groot deel zo gewerkt en dat bevalt prima.

eerste-aardappelen!65021374153492.jpg

Geplaatst:

Wow die krokodillenkomkommers zijn tof! Smaken ze ook een beetje? Waar heb je het zaad gekocht?

(Ik had vorig jaar de Mexicaanse komkommer, en de kinderen kreeg ik zover ze op te eten door te zeggen dat je voor 3 tellen in een kikker veranderde als ze er een aten. Dit werd uitentreuren uitgeprobeerd...wat je allemaal we niet met die kroko`s kan doen wil ik graag achter komen )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dag appelvrouw, deze krokodillenkomkommers komen uit sopropo zaden die we bij 123zaden hebben gekocht.

Op het zakje stond een andere afbeelding, waardoor het voor ons ook een grote verrassing was. De smaak is wel erg bitter waar ik dan weer niet zo van hou maar mijn vrouw des te meer .

Geplaatst:

Hallo Sluipwesp,

Ik hoop dat je deze site ook gelezen hebt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sopropo.

Het schijnt namelijk dat het verse sap van de vrucht giftig is.

Zie dit deel uit de tekst: " Vers plantensap is giftig. De vrucht moet daarom een aantal uur in zout water worden geweekt om de stoffen die de bittere smaak veroorzaken (momordicine), kwijt te raken. Hierna kunnen de vruchten worden gekookt of gestoofd. Kleinere vruchten worden ook wel zoetzuur ingelegd. Ook jonge scheuten, bladeren en bloemen worden wel als groente gegeten. "

Het verklaart ook gelijk de bittere smaak.

Groetjes,

Conny.

Maar het is wel een heel grappige vrucht om te zien.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

nou was ik altijd goedgelovig en vertrouwde mijn tandarts volledig:

ik had lange wortels zei hij, nou....

kijk zelf maar....

worteloogst-20-7formaat-wijzigen16051374330865.JPG

zijn praktijk en de mijne verschillen dus wel erg veel!!!!

ze zitten in een emmer.....????zouden ze toch langer moeten zijn?

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

pict609918331374356660.JPG

De eerste tomatenoogst:

3 heirloom grote gele vleestomaten

3 roma tomaten

de rest zijn de siberian superior; Ik vind ze klein tov de overige tomaten en de onderkant(steelzijde) blijft hardnekkig groen...is van te voren ook donkerder en gevlekter groen dan de bovenkant van de tomaat......dit soort is wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar

Geplaatst:

Ben dit jaar voor het eerst begonnen met mijn minimoestuintje in een bak op ons stadstuintje (met tegels)

Ben heel blij met de eerste keer plukken van mijn paarse struikbonen! Morgen kan ik er zeker nog oogsten maar had vandaag niet veel tijd...

boontjes15711374873073.jpg

Geplaatst:

Eerste soortjes peper:

img133668661374882044.JPG

v.l.n.r.:

Poinsettia, Cayenne Black, Aji Blanco Cristal, Early Jalapeno, Piment de la Bresse, 2x Chech Black en een Prairie Fire'tje.

Geplaatst:

Een courgette of drie en negen komkommers;

img693950951374919141.JPG

Enkele tomaten;

img694171511374919180.JPG

Waarvan ééntje uit de band springt;

img694061241374919210.JPG

Morgen moet ik nog boontjes plukken en bloemkool, ijsberg en gewone sla voor we in verlof gaan voor een weekje Bretagne met de camper.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

van een paar soortjes de 1e 2 planten geoogst vandaag.

dscn499363411375029101.JPG

dscn500393841375029307.JPG

Voor de soortjes: zie mijn moestuin-update. Andere soortjes volgen later half augustus en september.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...